7 Reacties

3 maanden geleden

Hmm lastig….Kun je proberen er vaker meer tijd tussen te laten? Misschien zuigbehoefte ipv dorst? Doet ze het al langer?; misschien kost het moeite en neemt ze daarom pauze? Moet zeggen dat onze baby sinds een week of 2 (v.a. een week of 13/14) ook niet alles in 1x drinkt. Soms in 3 delen in een uur. En ook minder dan voorheen.

3 maanden geleden

Ik zou een lactatiekundige ibclc benaderen met deze vraag. Er klinkt alsof er iets niet helemaal lekker loopt. Spuugt ze ook veel? Verborgen reflux? Ieder kindje drinkt op zijn/haar eigen manier, maar 20 voedingen zijn wel veel (en 4x 130cc in twee uur is ook absurd veel).

3 maanden geleden

Mijn dochter is 15 weken en drinkt momenteel ook weinig.. telkens maar een paar minuten aan 1 borst en weigert dan de 2e borst. Ik merk dat ze het beste drinkt na het slaapje, en probeer dan nog aan te leggen voor het slaapje, maar dan is het ook huilen. Verder vrolijk, maar wel snel moe. Ik denk dat het door sprong 4 komt.. Voorheen dronk ze echt beter. Dus ik wacht het nog even 2 weekjes af. Ze plast nog wel redelijk, dus ze haalt in die paar minuten er toch aardig wat uit denk ik. Maar het is wel vermoeiend om te strijden voor voldoende binnen krijgen, ik herken het helemaal!

3 maanden geleden

Zou lactatiekundige erbij vragen. 20x per dag is echt niet oké.

3 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Ik zou een lactatiekundige ibclc benaderen met deze vraag. Er klinkt alsof ...
Dank je. Ze doet dus vier keer over 130 cc, niet 4x 130 cc :). Ze groeit wel goed!

3 maanden geleden

Hier was het ook een paar weken echt drama met voeden. Paar minuutjes maar en ook 1 kant weigeren. Telefonisch consult gehad met lactatiekundige en daar wat tips uit gehaald. Bijvoorbeeld: drinken na het slaapje, is goed uitgerust. Of juist nog eben paar slokjes voor het slapen. (Wat voor jou beste weekt) Is ze ook snel afgeleid? Mijn zoontje wel, ik kies er dus voor om een aantal voedingen op de slaapkamer te doen in het donker, en zeker de laatste twee avondvoedingen van 8 en 22.30. Dan drinkt hij beter en ook langer. Plus probeer echt te wachten nu tot hij 'honger' aangeeft omdat hij dan net iets langer drinkt dan het dorstlessen. Eventueel een andere houding geven? Samen liggen? En verder merk nu dat met 3 weken het beter gaat. Bij ons zoontje ook nog wel de kanttekening dat we ook nog hij de osteopaat geweest zijn omdat hij vast zat. Dit zal bij ons ook geholpen hebben . Maar ook is dit de leeftijd dat de wereld even interessanter is als drinken. Ik denk dat het beter wordt. En als ze goede plasluiers heeft + goed groeit zou ik me niet snel zorgen maken. Al is het heel frustrerend, ik ken het :) Nog side note? Is het al langer of alleen met deze warme dagen? Dan is vaker kleine beetjes drinken helemaal niet erg omdat ze dan ook extra vocht binnen krijgen.

3 maanden geleden

Reactie op Hermieke

Hier was het ook een paar weken echt drama met voeden. Paar minuutjes maar ...
Dank je. Nee t is al n paar weken zo, niet alleen met warm weer. Ook als ze langer heeft geslapen drinkt ze kleine hoeveelheden. Misschien is t weer een onbegrijpelijke fase!