6 Reacties

4 maanden geleden

Ja dat is mij ook verteld maar die anatomische speen van bibs kunnen ze echt niet in hun mond houden heb ik het idee? Mijn oudste dochter van 6 heeft altijd die ronde spenen van bibs gebruikt en zij heeft de kaak van mijn man en hij heeft precies hetzelfde gebit en nooit een speen gebruikt maar geduimd 😎 ik weet ook niet goed wat ik ermee moet maar mijn dochter van 10 weken wil alleen de ronde bibs.

4 maanden geleden

Ik ben orthoassistente en mijn dochter had ook de normale bibs speen en je zag dat haar tanden heel erg naar voren gingen staan en had een open beet (dat je naar binnen kan kijken in de mond). Ik had ook heel erg moeite om over te gaan naar een andere speen dus heb ik het zo gelaten maar stopte wel eerder met de speen, zodat haar kaakjes weer normaal konden groeien. Natuurlijk wist ik dat dit zou gebeuren maar ze wou idd geen andere speen en anders was het drama met een andere speen. Ik raad hem eerlijk gezegd niet aan want bij sommige kindjes kan het soms zijn dat het zo blijft en dat ze uiteindelijk een beugel nodig hebben om de open beet te sluiten en de tanden recht te zetten. Nu bij mijn zoontje heb ik gelijk een anatomische gegeven en die pakt hij gelukkig.

4 maanden geleden

Probeer eens de Curaprox speen. Deze is totaal anders dan andere spenen die je kent. In plaats van Pink pakt onze dochter deze wel. Hij lijkt meer op een tepel omdat het binnenste gedeelte ook meebeweegt. Deze is anatomisch en goed voor de kaak

4 maanden geleden

https://curaprox.nl/baby-kind/fopspenen-bijtringen/fopspeen-roze-voor-alle-leeftijden-duo-pack-p177

4 maanden geleden

Ik heb eerst de advent soothie speen gebruikt, en nu gebruiken we de ultra air.

4 maanden geleden

Mijn dochter pakt ook alleen de ronde speen, dit omdat haar gehemelte hoog in de mond ligt. Mij is verteld zolang ze niet telang de speen blijft gebruiken en lees jaren dan maakt het niet uit want de kaak vormt zich dan nog goed.