12 Reacties
één maand geleden
Ik snap je helemaal! Onze kleine man begon met 3 maanden al te draaien en vond het heerlijk om op zijn buik te slapen. Hij lag toen nog ingebakerd dus daar zijn we meteen van af gegaan. De eerste weken waren we elke keer heen en weer aan het rennen om hem weer op zijn rug te leggen, maar hij draaide altijd weer lekker eigenwijs op zijn buik. Uiteindelijk zijn we gerust gesteld dat het ok is! Vroeger zeiden ze dat babies op de buik moesten slapen. Tegenwoordig op de rug, maar dat geld voornamelijk op het begin wanneer babies zelf nog niet kunnen draaien. Als je kleintje al goed zijn nek om hoog kan houden zouden er geen problemen moeten zijn.
Als het goed is hebben sommige materassen twee kanten. 1 kant speciaal voor pasgeboren baby’s waardoor er minder stik gevaar zou moeten zijn.
één maand geleden
Ons zoontje draaide al met 11 weken op zijn buik, en vanaf dat moment is hij een buikslaper. Onze oudste was ook vroeg met 12 weken. Ik denk altijd maar zo, als ze kunnen draaien zijn ze sterk genoeg om hun hoofdje te draaien/bewegen. Hij ligt dus best vaak even met zijn hoofd in het matras, precies zoals je zoontje, en draait dan vanzelf weer. Heb dus vertrouwen! Daarbij, als ik goed kijk (wat ik dus niet doe omdat ik weet dat hij alles zelf kan regelen) dan ligt zijn neusje vast 9/10 keer vrijer dan dat het op de babyfoon lijkt.
één maand geleden
Hier ook een sterke baby die lakentje eraf trapte maar nu heb ik wat groter lakentje gekocht die ik helemaal om het matras wikkel en vastmaak. Nu lig ze er echt strak onder en kan ze niet meer omrollen. Wel lichtjes bewegen tuurlijk maar toch soort van inbakeren. Wilde lakentje van fedde&kees kopen maar zoo duur, dacht dit kan ik zelf ook wel creëren. Nou en gelukt :)
Ik doe hem niet te hoog, strak genoeg zodat ze er ook onder komt wat ik wel spannend vond. Hier werkt het top! Ze slaapt rustiger en ook nu de nachten door 😊
één maand geleden
Reactie op Dominiquewol
Ik snap je helemaal! Onze kleine man begon met 3 maanden al te draaien en v ...
Ik merk dat ik ook steeds terug ga om hem terug te draaien. Misschien moet ik het inderdaad gewoon laten. Ja, hij kan heel goed zijn nek omhoog houden en ook goed draaien, dus daar ligt het niet aan haha.
Het blijft een eng idee, haha
één maand geleden
Reactie op Mendev
Ons zoontje draaide al met 11 weken op zijn buik, en vanaf dat moment is hi ...
Ja, toen ik bij hem kwam hoorde ik hem wel gewoon ademen. Maar vond het er niet heel veilig uitzien, dus vooral mijn eigen angst 🙈
één maand geleden
Reactie op Yfro
Een snooz wikkeldeken halen? Deze doe je dan om de middel en kan je doen zo ...
Hij kan ook terug draaien, maar dat vertikt hij wel eens 😂
één maand geleden
Reactie op Lovestory
Hier ook een sterke baby die lakentje eraf trapte maar nu heb ik wat groter ...
Mijn zoontje is nooit ingebakerd geweest. Wel eens geprobeerd, maar werd hij juist onrustig van. Hij slaapt wel gewoon hele nacht door (van 18.00 - 07.30 uur). Doet hij al sinds 6 weken. Dus dat wil ik ook niet verstoren, hahaha!