Hi mama’s,
Ik zou graag in contact komen met moeders die kampen met een angststoornis/ depressieve klachten.
Ik ben sinds kleine 5 maanden moeder en heb al vaker in mijn leven te maken gehad met angstklachten en depressieve gevoelens. Helaas is dit tijdens en na de zwangerschap weer erger geworden. Het voelt soms zwaar en eenzaam om deze klachten te hebben. Zeker omdat ik ook geen makkelijke bevalling heb gehad en nog steeds kamp met bekkenklachten. Ik geniet van mijn kindje maar tegelijkertijd heb ik ook weinig energie en zit opgesloten in mijn hoofd. Ook is het lastig te accepteren dat deze klachten onderdeel van mij zijn en ik er in zekere mate mee moet leren leven. In de zin dat ik er gevoelig voor ben en blijf. Ik loop wel bij een psycholoog en heb ik verleden meerdere dingen geprobeerd. Nu ben ik voor het eerst gestart met antidepressiva. Wat best spannend is en nu de bijwerkingen een rol spelen.
Ik ben benieuwd of er meer moeders zijn die dit ervaren en misschien ervaringen willen uitwisselen.