Hoi allemaal
Ik ben bijna 3 maanden geleden bevallen van ons 2de kindje. Nooit eerder anticonceptie gebruikt maar wil dit nu wel gaan doen. Ik zou eerst met de verloskundige de mogelijkheden willen bespreken en kijken wat het beste bij me past, maar denk zelf voor een spiraaltje te gaan. Nu vraag ik me af of het lang duurt om zeg maar een afspraak te krijgen voor het plaatsen? Iemand die ervaring hiermee heeft?
Hi! Ik heb toevallig afgelopen week een spiraaltje laten plaatsen. Wel bij de huisarts, aangezien ik bij de verloskundige pas na de zomervakanties terecht kon (september). Bij de huisarts kon ik heel snel terecht!
Dat is natuurlijk afhankelijk van de praktijk en hoe vol hun agenda is. Ik moest eerst de spiraal zelf online bestellen en deze kon ik dan meenemen naar de verloskundige praktijk. Ik heb gekozen voor de mirena spiraal. Zit er nu 1 maand in.
Ik kan in augustus terecht bij de huisarts, maar dat komt vooral omdat niet iedere huisarts ze plaatst bij mijn praktijk. Voorwaarde is wel dat ik ongesteld ben als ze het plaatsen, dus vrees dat hij weer verzet gaat worden omdat ik niet heel erg regelmatig ben 😅
Moet je trouwens alweer ongesteld zijn? Ik. En dit namelijk nog niet
Ik heb het bij de verloskundige laten doen. Ik geef borstvoeding, was nog niet ongesteld, moest wachten tot de baby minstens 10-12 weken oud was. Kon de afspraak vrij snel laten inplannen.