3 Reacties

2 jaar geleden

Geen ervaring hiermee, maar in Noordwolde (friesland) zit een rotanmeubelen museum, misschien kunnen zij jou verder helpen?

2 jaar geleden

Wat een pracht! Ik denk laten spuiten ergens. Maar geen idee waar馃檲

2 jaar geleden

Oei lastig, over de verf en het rotan opknappen durf ik niks te zeggen, wie weet is de tip van het rotan museum inderdaad wel een idee? Ik denk dat het qua type verf vooral afhankelijk is voor de wieg zelf, aangezien veel verf 'kindproof' moet zijn tegen de tijd dat ze bij de spijltjes kunnen (lees: rollen, optrekken etc), maar tegen die tijd zijn kindjes vaak ook al uit dit soort wiegjes gegroeid. Maar goed om na te lopen idd! Over het opknappen van de bekleding, mijn moeder heeft voor onze dochter ook nieuwe bekleding gemaakt voor de familiewieg. Wat wij erg handig vonden, was dat ze onder de rand lintjes had gemaakt die we om de spijltjes heen konden knopen. Met alleen elastiek trok je het anders snel van de rand af, nu bleef het mooi op z'n plek zitten. En door het werkje langs de rand zie je er niks van. Misschien een tip als je zelf aan de slag gaat om te overwegen.