26 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben ook benieuwd en volg. Vooral de eerste weken eigenlijk. April kan ook nog best koud zijn he..

2 jaar geleden

Lange mouwen rompers, lange mouwen shirtjes en lange broeken. Bij mijn eerste was ik op precies dezelfde dag uitgerekend🙈 dus ik kan mooi alle kleren hergebruiken😂 Die maand is een beetje wisselend qua weer. Toen mijn zoontje geboren was, was t heerlijk weer buiten. Maar zo'n babytje moet je toch wel lekker warm aankleden.

2 jaar geleden

Ik heb een december kind en ga denk ik de jasjes daarvan nog even bewaren. Ben ook bang dat april nog wel fris zal zijn. Denk dat het pas vanaf maat 62 echt meer zomerse kleertjes worden of vestjes.

2 jaar geleden

Wij hebben een november en een mei baby. Ik dacht dat die in mei lekker korte kleertjes aan kon, maar hij was wat kouwelijk. Dus toch rompers met lange mouwen, voornamelijk. Met 2 maanden wel wat rompers met korte mouwennaan gedaan. En lekker met laagjes gewerkt.

2 jaar geleden

Oh gelukkig, dus niet te kouwelijk kleden! ik vind het zo heerlijk om ze ook lekker in te pakken in die teddy wikkeldoeken. Ook makkelijk om ze als een burritootje aan de kraamvisite te geven 😂

2 jaar geleden

Mijn 1e was ook een april baby. Lange mouwen romper en dan zo’n lekker pakje. Ging al snel naar korte mouwen rompertjes en shirtje met broekje. Als t dan frisser was vestje. Zou dus starten met lange mouwen romper!

2 jaar geleden

Reactie op Kkraaij

Mijn 1e was ook een april baby. Lange mouwen romper en dan zo’n lekker pakj ...
Wat een moppie 🫶🏼♥️

2 jaar geleden

Ik volg even mee, hier wel een maart baby maar ongeveer dezelfde periode. Mijn dochter is van augustus en toen was het echt lekker weer maar de eerste 2 weken had zij rompers met lange mouwen en pakjes daar over ook met lange mouwen.

2 jaar geleden

Ik haal voor maat 50/56 wat warmere pakjes zoals boxpakjes van velours met voetjes maar ook gewoon normale katoenen boxpakjes en setjes. Je kan altijd met laagjes werken, bijv. lange mouw romper+boxpakjes/setje of voor de minder warme dagen een korte mouw romper. Voor die begin maten zou ik echt niet beginnen aan spijkerbroekjes en blousejes. Heel schattig maar jij en de baby hebben daar helemaal geen zin in met dat kleine fragiele lijfje haha. Vanaf maat 62 koop ik wat meer lente/zomerse outfits want ik verwacht dat ze daar in passen zodra het weer echt wat beter wordt.

2 jaar geleden

Hier nooit lange mouwen rompers gebruikt, wat een ondingen🙈 maar verder gewoon pakjes met lange mouwen, en een lekkere warme omslag doek🥰

2 jaar geleden

Ik volg ook, benieuwd naar alle tips!

2 jaar geleden

Reactie op Kkraaij

Mijn 1e was ook een april baby. Lange mouwen romper en dan zo’n lekker pakj ...
Precies mijn antwoord. Hier 5 jaar geleden ook april baby gehad. Heeft nog gesneeuwd in de kraamweek. Maat 50/56 lange mouwen. Maat 62 korte mouwen.

2 jaar geleden

Vorige kindje was een maart baby. Ik vond lange mouw rompers echt vreselijk, niet gebruikt. Korte mouw rompers en dan een shirtje/boxpakje, evt. Lekkere dikke doek erom. Die van moeders voor moeders hebben we heel veel gebruikt.

2 jaar geleden

Mijn dochter is van juli 22 en het was bloedheet toen. En alsnog met kruiken en rompers lange mouw en boxpakjes. Ook in april blijft een baby een baby. Kruiken en lange mouwen blijven uitgangspunt

2 jaar geleden

Reactie op misch88

Oh gelukkig, dus niet te kouwelijk kleden! ik vind het zo heerlijk om ze oo ...
Ja ik had dus zo’n teddy wikkeldoek ook. Zo’n hele warme. Voor in de maxicosi enzo. Was er zo blij mee… maar die heb ik weer veel minder gebruikt dan gehoopt. Omdat het daarvoor te warm was.

2 jaar geleden

Reactie op Jootje91

Vorige kindje was een maart baby. Ik vond lange mouw rompers echt vreselijk ...
Oh heerlijke zachte wikkeldoek is dat hè ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Oh heerlijke zachte wikkeldoek is dat hè ☺️
Ja echt wel!

2 jaar geleden

Reactie op Janine3991

Hier nooit lange mouwen rompers gebruikt, wat een ondingen🙈 maar verder ge ...
Haha hier nog 1. Kon er niks mee.. laagje over laagje. Oktober kind hier maar kon prima met korte mouwen romper + shirt/trui. Wil dit bij onze dochter van maart/april ook zo doen.

2 jaar geleden

En nog een tip: HEMA rompers met bamboo. Ik ontdekte ze pas met maat 80/86. En ze waren na 1,5 jaar nog mooi en totaal niet verwassen. En ze zitten heerlijk, warm maar ook koel. Dus in de zomer ook wel als zon bescherming aangehad. Toen nog uitgeleend en daarna weer mooi terug gekregen.

2 jaar geleden

Reactie op bubble2024

En nog een tip: HEMA rompers met bamboo. Ik ontdekte ze pas met maat 80/8 ...
Ja bamboo rompertjes ga ik dit keer ook meer halen! Had ik er een paar van. Minder kans op een paniekerige man ook. Want die vond lange mouwen rompertjes ook echt een ellende haha.