23 Reacties

4 maanden geleden

Ik geef zelf geen borstvoeding. Maar trek je aub niks vaan aan. Snap jouw frustratie. Het is eenmaal toegestaan in het openbaar ze mag blij wezen dat Jij het nog netjes doet. Je hebt okk vrouwen die de tier er gewoon zonder pardon uithangen haha. En mocht je het wel een keer door hebben dat iemand zo doet. Moet je is vragen hoe hun groot zijn geworden en gewoon tegen in gaan of natuurlijk negeren. Maar heb er schijt aan laat ze lekker klagen.

4 maanden geleden

Ik heb nog nooit opmerkingen gehad en voed overal. Vaak in de draagzak. Moet zeggen dat t me ook vrij weinig interesseert wat anderen vinden. M’n kind heeft dorst, dat is het belangrijkst. Trek t je niet aan, heb je alleen jezelf mee!

4 maanden geleden

Hier ook nog nooit een opmerking gehad. Heb mijn dochter ruim een jaar borstvoeding gegeven en altijd ook in het openbaar. Nu mijn zoon ook weer. Misschien zit het verschil in live voeden of kolven, dat mensen kolven ‘gek’ vinden in het openbaar. Ik zou idd echt schijt hebben aan wat mensen denken. Je bent bezig met voeding voor je kindje, niks meer, niks minder. Hoe mooi is het dat je kindje groeit op je eigen melk

4 maanden geleden

Nee nog nooit last van gehad gelukkig. Begrijp ook echt niet waarom iemand daar een probleem van zou maken zelfs niets als vrouwen “de tiet er zonder pardon uithangen” zoals omschreven in reactie hier. Wij zijn zoogdieren en die borsten zijn bedoeld om te voeden en dat ze geseksualiseerd zijn is dan toch echt hun eigen probleem. Ik ben alweer begonnen met werken in de horeca maar wil mijn baby heel graag borstvoeding blijven geven. Ik sta overdag vaak alleen of er is geen tijd om een half uur te gaan zitten. Ik kolf terwijl ik mijn gasten bedien. Met een handsfree kolf onder mijn wijde blouse, valt amper op en niemand heeft er last van. Ik heb nog geen negatief commentaar gehad, de eerste die er wel problemen mee heeft kan beter een andere plek zoeken om te lunchen 🫣

4 maanden geleden

Zelf kies ik er voor om m’n kindje niet openbaar te voeden, zorg eigenlijk altijd wanneer ik op pad ga dat ik gekolfde melk bij me heb. Echter zat ik laatst met een vriendin op het terras te lunchen en weigerde de kleine de fles, omdat hij natuurlijk wel moet drinken heb ik het toen wel gedaan. Vond het zelf enorm spannend vanwege alle mensen die er zaten maar gelukkig deed of keek niemand mij raar aan. Vind het sowieso absurd dat er mensen zijn die er moeilijk om doen. Je kindje voeden is zoals de natuur het bedoeld heeft en daarnaast kan je je kleintje toch moeilijk laten huilen als hij of zij honger heeft. Succes er iedergeval mee! ❤️

4 maanden geleden

Nee nooit last van gehad. Ik voed live met een grote hydrofiel erover. Misschien wel eens mensen die er met elkaar over praten maar dat hoor ik dan niet goed genoeg. Boeie! Denk ik dan. Ik zou niet zo gauw op een wc gaan zitten maar liever ergens op een bankje of in een lunchtent oid.

4 maanden geleden

Ik voed live met mijn kindje in de draagzak en een hydrofiele doek erover. Ik heb eigenlijk nooit commentaar gehad (zowel positief als negatief) dus ik denk dat mensen het gewoon niet eens door hebben. Als iemand commentaar zou geven zou ik zeggen dat zij ook gewoon in het openbaar kunnen eten en drinken, dus waarom zou mijn baby niet in het openbaar mogen drinken? En met een doek erover is het toch discreet genoeg. Die mensen moeten blij wezen dat zij niet met een doek op hun hoofd hoeven te eten en drinken.

4 maanden geleden

Ik zat op een bankje in het park te voeden (met doek) kwam er een vrouw met ?loslopende) hond en liet die hond tegen me opspringen en aan mn baby ruiken en bleef zo staan om heel praatje te maken terwijl die hond bezig was. Ik dacht echt schat zie je niet dat ik zit te voeden en dat je hond tegen me baby opspringt heel arelaxed. Je weet ook niet of ie bijt of gaat lukken of whatever. Dacht echt ga weg met je hond haha

4 maanden geleden

Ik voed in het openbaar, zonder doek! Voedingstop onder een t shirt en je ziet niks. En de eerste die er wat over / van durft te zeggen zal ik eens goed de oren wassen! Het is verdomme 2024. Kom op voor jezelf mama! 🥰

4 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Ik voed in het openbaar, zonder doek! Voedingstop onder een t shirt en je z ...
Ja precies. Ik ga ook niet met doeken in de weer. Onnodig veel gedoe, terwijl je inderdaad niets ziet. Ga eens voor de spiegel zitten tijdens een voeding, dan zie je wat een ander ziet. Niets 😬

4 maanden geleden

Reactie op NathalieA

Ja precies. Ik ga ook niet met doeken in de weer. Onnodig veel gedoe, terwi ...
Precies dit. Ik doe ook niet aan een doek ervoor. Je zit niks als je gewoon je shirt of blouse omhoog doet en een hemdje aanhebt eronder.

4 maanden geleden

Reactie op kiroet30

En als mensen het aanstootgevend vinden gaan ze maar lekker thuis over m’n 3 mm blote tiet dromen, veel plezier! 🤣

4 maanden geleden

Reactie op NathalieA

Hahaha dit heb ik gedaan en met m'n cup F zie je wel echt heel veel. Dus dat scheelt wel evht per persoon.Maar heb een mooie voedingsdoek en dat vindt ik er prettig voeden in het openbaar. Hen nog nooit een vervelende opmerking gehad. Wel dat iemand dus oprecht niet door had dat ik aan het voeden was. Die dacht dat de baby daarin gewoon lekker sliep.

4 maanden geleden

Ik voed ook in het openbaar, zonder doek, en heb nog nooit negatieve opmerkingen gehad. Het interesseert me echt helemaal niets wat mensen daarvan vinden. Voeden is exact de reden dat wij vrouwen borsten hebben en bovendien valt er nauwelijks wat te zien als je een voedingstop draagt. Kolven doe ik dan weer niet in het openbaar, dat vind ik (ook qua geluid) toch weer een beetje ongemakkelijk.

4 maanden geleden

Reactie op NathalieA

Oh... nou ik vind het echt knap als dit lukt. Als mijn zoontje eenmaal drinkt haal ik de doek weg. Maar dat aanhappen is zo'n gehannes en dan voel ik me wel echt te bloot. Voelt voor mezelf niet fijn. Discreet laten aanhappen moet hier nog geoefend worden hoor.

4 maanden geleden

Reactie op NathalieA

Tips zijn welkom:-) Vind het trouwens echt geen probleem als ik de borst van een andere vrouw zie, maar voor mezelf is er echt nog wel een drempel ofzo. Alleen tijdens dat aanhappen eigenlijk.

4 maanden geleden

Reactie op XooXooX

Tips zijn welkom:-) Vind het trouwens echt geen probleem als ik de borst v ...
Misschien dat je gewoon wat tijd nodig hebt. Ik vond het in het begin bij mijn dochter ook spannend. Maar na een tijdje had ik echt geen drempel meer

4 maanden geleden

Ik voed ook openbaar. Meestal met doek voor wat privacy. In restaurant oid zoek ik meestal een tafeltje achteraf of ik vraag of ze er oké mee zijn. Tot nu toe eigenlijk alleen maar positieve reacties. Met name vrouwen die even willen kijken en dan zeggen "ach wat heerlijk zo", "heb je iets nodig" of hun eigen bv verhaal vertellen

4 maanden geleden

Reactie op Jootje91

Hahaha dit heb ik gedaan en met m'n cup F zie je wel echt heel veel. Dus da ...
Jup hier cup g, ik ook wel live gevoed, maar doe er wel een doek overheen of ik heb melk mee. Ben niet preuts, maar ik vind het zelf 3x niks om er op aangestaard te worden, maar bij mij zeker nu de kleintjes nog zo klein zijn is m’n borst groter dan hun hoofd 😅. Ach ja, het is vervelend en het komt de melk niet ten goede als ik zelf oncomfortabel ben, dus dan maar met doek…

4 maanden geleden

Ik heb ook dat ik het tijdens het aanhappen ongemakkelijk vind zonder doek. Ik vind buiten de deur voeden ook minder vlot gaan dan thuis dus dan laat mijn dochter ook vaker los. Ik heb ook vrij kleine borsten dus wanneer zij tijdens het drinken helemaal in melktrans haar hoofd opzij draait floept mijn tepel uit haar mond omdat ie niet zover mee kan 🫠 Dus ik heb toch liever wat bedekking. In de draagzak drapeer ik de doek alleen om haar heen zodat de zijkanten afgeschermd zijn, en doe ik die niet over haar hoofd. Ik woon overigens niet in Nederland, maar in Korea. Als er alleen vrouwen zijn wordt er nergens van opgekeken en heb ik er ook geen probleem mee om zonder doek te voeden, maar in het openbaar waar er ook mannen zijn wordt het denk ik minder gewaardeerd. Ik denk dat ik er in Nederland niet zoveel over na zou denken eerlijk gezegd. Het is dan ook makkelijker om mijn bek open te trekken mocht dat nodig zijn, want dan ben ik niet de “onbeschofte buitenlander” 🫣