8 Reacties
3 maanden geleden
Wij zijn een maand geleden ook op vakantie geweest op 11 uur rijden, in één dag gereden. We hebben wel gekozen om elke 1,5-2,5 uur even te stoppen. De ene keer voor voeding, de andere keer om haar er even uit te hebben (en zelf ook even de benen te strekken/naar de wc). Kan het langer kwaad? Geen idee, vast niet! Maar wij merkten wel dat ze het fijn vond om even te knuffelen, liggen of spelen, en daarna ook echt prima weer doorsliep. En stiekem was het voor onszelf ook een stuk relaxter rijden. Uiteindelijk is het ook helemaal niet zo veel langer op de gehele reistijd, dus op basis van onze ervaring zou ik aanraden om wel wat vaker te stoppen tussendoor. Niet eens per se vanwege het maxicosi verhaal, maar meer omdat ik denk dat het voor zo'n kleintje (+ jezelf) toch uiteindelijk wel fijner is 😊
3 maanden geleden
Voor één dagje kan het geen kwaad. Het gaat erom dat je kindje in een autostoel niet vrij kan groeien.
3 maanden geleden
Ja joh het zijn richtlijnen en het is maar voor 1x. Vaker is slecht voor houding.
Tipje; wij hebben een reiswieg gehuurd! Ook wij reden niet langer dan 4u aan een stuk ivm laden electrische auto maar een reiswieg is zp handig. Dan liggen ze plat en kunnen ze (bij ons iig) veel fijner en vaster slapen!
3 maanden geleden
Reactie op xkimxvx
Ja joh het zijn richtlijnen en het is maar voor 1x. Vaker is slecht voor ho ...
Dit vond ik echt een geweldige oplossing inderdaad! Wij reden bij m’n oudste dochter ook niet langer dan 2 uur achter elkaar omdat ze in een Maxi-Cosi lag. Nu bij de jongste een reiswieg gehuurd voor de vakantie en konden ‘‘s nachts lekker doorrijden. Echt top🙌