8 Reacties
3 maanden geleden
Bij mn eerste cold turkey gestopt. Dat is op deze leeftijd het beste.
Bereid je voor op een pittige week, maar daarna ging het hier zoveel beter. Ze leren zich een andere manier aan hoe in slaap te vallen.
Wij hebben zo’n knuffeldoekje gegeven toen ipv de speen, dit gaf haar veel troost.
Hou er wel rekening mee dat ze ook kunnen gaan duimen en dat is op latere leeftijd natuurlijk weer moeilijker. Mn oudste ging een paar weken na het wegnemen van de speen duimen namelijk. ‘Gelukkig’ kreeg ze toen ze 1 jaar was waterpokken waardoor dit ook pijn deed, en toen is ze daar ook mee gestopt
3 maanden geleden
Hoi, ik ben benieuwd welke stappen je uiteindelijk genomen hebt? Ons zoontje ook 13 is ook vanaf een uur of 4 onrustig en dus eindeloos met die speen bezig. Ik denk er ook over hem weg te halen maar hij zit momenteel ook in sprong 3. Wellicht dat de onrust hier ook mee te maken heeft. Mijn plan is het nog even aan te kijken tot na de sprong en eventueel erna cold turkey weg te halen. Ik vind het alleen jammer want de speen is zo’n fijn middel voor de moeilijke momenten ook als ze ietsjes ouder zijn. Tips?
3 maanden geleden
Hi! Ik overweeg precies hetzelfde. Onze dochter is nu 13 weken en zit ook in sprong 3, die wacht ik even af. In een slaapcursus van Snuggles and dreams wordt geadviseerd om het tussen week 14 en 16 cold turkey weg te nemen (daarna gaan ze slaapassociaties creëren).
Onze zoon (van inmiddels 2,5 jaar) heeft nooit echt behoefte gehad aan een speen en hebben hem daarom zelf ook rond 4 maanden nooit meer gegeven. Hij kon toen ook zelf dingen pakken en hebben hem toen altijd hetzelfde knuffeldoekje gegeven. Hij slaapt hier nog steeds mee en dit is echt zijn troost nu. Voor hem werkt dit heel fijn! Dus hopen dat dit bij onze dochter ook gaat lukken :)
3 maanden geleden
Reactie op Emmm1987
Hoi, ik ben benieuwd welke stappen je uiteindelijk genomen hebt? Ons zoontj ...
Tot nu toe nog geen stappen ondernomen. Ik wacht nog eventjes af en anders gaan we hem ergens volgende week cold turkey wegnemen (volgende week is mijn laatste week verlof) dus we doen het liefst voordat ik weer moet werken