19 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Annick33
Hoelang doet hij erover? Misschien moet hij zoveel moeite doen dat hij moe ...
10 minuten ongeveer, maar ik geef volledige borstvoeding, en dan heeft hij ook vaak genoeg aan 1 borst. En af en toe kolf ik wat en doe dat in een flesje van Philips avent met speen 3. Heb ook difrax en Dr. Brown geprobeerd en dat werkt minder.
4 maanden geleden
Reactie op Ari🩷
10 minuten ongeveer, maar ik geef volledige borstvoeding, en dan heeft hij ...
Ah met borstvoeding is het inderdaad wel normaler dat ze kleinere hoeveelheden drinken en dan vaker hoor😊 in dat geval vind ik 60-90ml per keer niet eens zo gek. Mijn eerste kreeg ook bv tot 5 maanden en dronk ook kleine porties. Als je je zorgen maakt kan je altijd een lactatiekundige vragen
4 maanden geleden
Wij hadden dit ook! Ik geef wel flesvoeding. Hij kreeg om de 3uur telkens voeding alleen kreeg ik de tip om het te rekken naar 4 uur. Nu drinkt hij makkelijk 140 tot 180 cc in een keer!
4 maanden geleden
Hier ook borstvoeding en dochter bijna 3 maanden. Dochter drinkt ook rond de 70-90ml als ik kolf. Ze krijgt verspreid over de week 3x een flesje om aan te wennen voor wanneer ik weer aan het werk ga. Volgensmij is dit helemaal normaal.
Er is een formule voor borstgevoede kinderen om uit te rekenen hoeveel ze per keer drinken.
150 milliliter voeding per kilo van zijn gewicht. Als je dat deelt door het aantal voedingen kom ik uit om zo'n 90ml. Succes!
4 maanden geleden
De formule hierboven klopt niet. 150ml per kg geldt voor newborns, bij 3 maanden ga je naar 120ml per kg. Dit is terug te vinden op la leche league. Dit is sowieso de borstvoedingsbijbel.😊
Verder herken ik het. Ik werk alweer. Mn kindje is maandag 14 weken. Ik laat de oma's en opa 4 flesjes van 80cc geven om de 2 uur op een werkdag. Het is niet top, maar ik heb wel eens meer gegeven uit de borst (2 aanbieden ipv 1) en dan spuugt ze meer. Ik denk dat het haar natuurlijke regulatie van de reflux is.
De afhankelijkheid van de melk duurt maar zo kort, ik zou me niet te druk maken. Vanaf 6 maanden komen de stukjes brood er al bij en dan wordt het allemaal al snel minder noodzakelijk dat de borst altijd paraat is.
4 maanden geleden
Hier ook hetzelfde! Wilde ook een topic erover straten haha! Ik heb besloten om vaste tijden en 4 uur ertussen te houden vanaf morgen. Ik hoop dat het lukt.
Heel de tijd vraag ik mijzelf af of ze honger heeft omdat ze beetje heeft gedronken. Word er echt gek van..
4 maanden geleden
Reactie op mbw90
Kwam je dan uit met slaap? Ik loop er vaak tegenaan dat hij dan te moe is o ...
Beetje lastig om te zeggen! Sam gaat namelijk ook niet “vast” slapen zonder een vol buikje. Dus soms doet hij een powernapje en dan wordt hij stipt na 4 uur tussen de fles gehad te hebben weer wakker! Daarna speelt hij weer een uur en dan valt hij weer in slaap. Hij geeft het bij ons best goed aan.