16 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Jenbo
Wij hebben periode gehad van amper slapen. Heb op advies van vriendin boek ...
Kan je ook kort samenvatten wat in dit boek geholpen heft? Hier zelfde probleem..
2 maanden geleden
Niet in de 4 maanden slaapregressie nu waardoor het slechter gaat?
2 maanden geleden
Misschien een vreemde vraag maar heeft hij er zelf last van? Is hij vermoeid/geirriteerd?
Wij hebben namelijk ook een korte slaper, maar sinds we dit hebben geaccepteerd, met name omdat hij gewoon een hele vrolijke baby is, hebben we er minder last van.
Wij proberen hem ook 3-4 keer per dag neer te leggen, slaapt dan ook max 45 min en staat daarna weer vrolijk op. Soms na 1,5 u weer moe, prima, dan weer slapen.
Hij slaapt gelukkig bij ons ook wel in de autostoel, maar ook niet in draagzak/slecht in kinderwagen (te nieuwsgierig).
2 maanden geleden
Reactie op sanne2189
Misschien een vreemde vraag maar heeft hij er zelf last van? Is hij vermoei ...
Dit is precies ons verhaal! Slaapt idd niet in draagzak en kinderwagen, moet alles zien. Heeeeel irritant als je er zelf ook een keer even uit wilt. Ik zit al 4 maanden binnen zeg maar ;) Autostoel slaapt hij af en toe ook wel in! Volgens CB hebben we ook en hyperalerte baby en dat maakt alles behoorlijk lastig. Maar; acceptatie dus? Ik lees dan overal dat een baby zoveel uur per dag moet slapen… Daar zit hij vanaf zijn geboorte al ver onder….
2 maanden geleden
Reactie op CaliR
Dit is precies ons verhaal! Slaapt idd niet in draagzak en kinderwagen, moe ...
Ja dat hebben wij ook! Wil alles zien… Maar huilt niet vaak. Over het algemeen gewoon blij! Wij halen ook geen enkele slaapnorm sinds geboorte, maar heb het losgelaten. Zolang hij blij is/goed groeit vind ik t prima.
Wij hebben wel gemerkt dat we gewoon ergens heen kunnen met hem. Zaten ook eerst maanden binnen omdat hij nooit wou slapen. Toen eens ergens koffie gaan drinken, vond ie prachtig. Sindsdien gaan we er vaker, kort even uit. Geen uren winkelen (vind geen enkel kind leuk), maar wel even naar de markt of ergens koffie drinken.
2 maanden geleden
Reactie op sanne2189
Ja dat hebben wij ook! Wil alles zien… Maar huilt niet vaak. Over het algem ...
En hier helpt dus vaker neerleggen redelijk goed. Slapen doet slapen, ook al is het maar een half uur/45 min. Wij hebben daarna weer een vrolijke baby. Soms voor een half uur/uur maar soms ook uren 😉