24 Reacties
2 jaar geleden
Hallo,
Onze zoon zit ook aan de antibiotica en wat bij ons helpt is een warmte pack op zen buikje te doen wel over zen kleding heen. En die pack in een hydrofiele doek te leggen.
2 jaar geleden
Gisteren begonnen met probiotica, van vitakruid, idee dat ze wat rustiger was vannacht 👏🏼
2 jaar geleden
Ik gebruik deze, 5 druppels in 1 keer doen. Ben begonnen na 2 weken ik had niet genoeg borstvoeding dus ben gaan combinatie voeden en toen kreeg ze heeel erg veel last zo zielig. Met deze druppels gaat het goed, ik merk gelijk verschil als ik ze een dag niet geef. Daarnaast geef ik inplaats van koe melk, geiten melk ik had gelezen dat die deeltjes kleiner om te verteren zijn maar daar zijn de meningen over verdeeld. Succes

2 jaar geleden
Merk je verbetering met koemelkvrije voeding? Zo nee, kan je dat sowieso weer stoppen toch?
Probiotica is niet wetenschappelijk bewezen, maar je kan het proberen. Infacol en Bactiol zijn geloof ik de bekendste. Verder kan je wat warms op het buikje leggen of buikmassage doen of fietsen met de beentjes. Mijn dochter had de eerste nachten veel krampjes, ik heb haar bij mij in bed genomen. Dat maakte haar wat rustiger dan in de cosleeper. Maar cosleepen is niet wat iedereen wil/durft.
2 jaar geleden
Geen ervaring mbt jouw situatie. Wel met probiotica. Ik slik zelf sinds week 32 de probiotica van Vitakruid (symflora baby). Tot nu toe heeft m'n baby nog geen last gehad🤞🏼
2 jaar geleden
Reactie op Parkbewoner
Merk je verbetering met koemelkvrije voeding? Zo nee, kan je dat sowieso we ...
Probiotica voor baby's is een relatief nieuw onderzoeksgebied, maar vroege studies tonen positieve resultaten aan, zoals verbetering van darmgezondheid en vermindering van symptomen zoals kolieken.
Infacol, is een silicone, vermindert darmkrampjes door gasbellen samen te laten voegen. Dit product pakt alleen de symptomen aan en niet de onderliggende oorzaken van het ongemak.
2 jaar geleden
Hee ik heb geen ervaring met deze situatie...maar heb wel een aanrader voor probiotica..laveen is een merk dat alles helemaal natuurlijk en suikervrij doet en wordt ook aanbevolen door verloskundige...ik zag dat zij ook probiotica hebben... ik gebruik er de vitamine K en D van voor zuigelingen en de multi vitamine mama...tot nu toe zeer tevreden over
2 jaar geleden
Reactie op N1NA30
Welke is dat als ik vragen mag? 😊
Bekijk Vitakruid - Symflora® Baby Probiotica - 30pcs op: https://www.bol.com/nl/p/vitakruid-symflora-baby-probiotica-30pcs/9300000144407828?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp 😊
2 jaar geleden
Mijn zoon van 3 weken heeft afgelopen week antibiotica toegediend gekregen om een infectie te voorkomen. Van een orthomoleculaire therapeut heb ik het advies gekregen om 3 uur na het toe dienen van antibiotica probiotica van het merk Vitals (microbiol) te geven. Ik blijf voorlopig nog probiotica geven ook ivm krampjes. Microbiol van Vitals is speciaal voor newborns tot kleuters.
Sterkte!
2 jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Bekijk Vitakruid - Symflora® Baby Probiotica - 30pcs op: https://www.bol.co ...
Dankjewel!! Ik zie dat je dat zelf in kunt nemen of bijv toe kan voegen aan een fles. Hoe doe jij het?
2 jaar geleden
Reactie op N1NA30
Dankjewel!! Ik zie dat je dat zelf in kunt nemen of bijv toe kan voegen aan ...
Klopt! Ik doe ze door de fles maar twijfel om ze zelf te nemen, ze lijkt er hier meer door te gaan spugen maar hebben sowieso een onrustige baby (morgen osteopaat) 😬😅 dus ga vandaag maar eens bij mezelf gebruiken 😊
2 jaar geleden
Mijn eerste had vreselijke krampen en zijn wij uiteindelijk overstapt op nutrilon omneo en verdunde wij de flesjes met 10 cc water.alles op advies. Wij hebben letterlijk alles geprobeerd, op probiotica na (was toen nog wat onbekender).
Bij de tweede zelf in de zwangerschap gestart met orthica orthiflor start en dat zelf blijven nemen tijdens de hele borstvoedingsperiode. Mijn dochter had er echt veel minder last van. Of het echt daar aan ligt weet ik natuurlijk niet, maar wel positieve ervaring dus.
Persoonlijk had ik er ook baat bij dus ik ben het blijven gebruiken en nu bij de 3e dus ook.
Het kan zowel door de fles of komt in de borstvoeding terecht als je het zelf neemt.