8 Reacties
3 maanden geleden
Wij merkten ook dat de fles minder goed tot niet gepakt werd. Ik heb een fles gevonden die het goed doet! Dat is de NUK verkrijgbaar bij DM. Ik heb daarbij de small speen. De speen vormt naar de beet van de baby. Net als een tepel. Deze werd meteen geaccepteerd. Nu geven we iedere dag rond de 60 ml in de fles. Nu na een paar weken gaat het top! En durf ik weer zonder zorgen weg te gaan.
Maar ieder kindje is anders. Wil alleen meegeven.. na 3 maanden houdt het zuigreflex op en is het moeilijker de fles te geven als ze dit niet gewend zijn. (Ze weten dan gewoon niet wat ze ermee moeten lijkt). Blijven oefenen! Het komt goed mama❤️
3 maanden geleden
Ahhh hier echt precies hetzelfde verhaal! Dronk eerst prima uit de fles (toen dr Brown de favoriet) maar sinds een paar weken helemaal niet meer. Ik maak me er nogal zorgen om want ik moet volgende week weer beginnen met werken.
Wij proberen precies dezelfde dingen als jullie (ook met een lansinoh) en laatst gingen we maar weer oefenen dat ik een dag weg was, resulteerde in 9 uur niet drinken… echt vreselijk!
Dus geen tips sorry haha, wel herkenning. Voor tips lees ik mee!
3 maanden geleden
Bij ons weigerde ons dochtertje ook een week lang de fles. Hiervoor dronk ze wel uit de dr Brown fles, maar dit was enkel een paar keer om het te proberen.
Uiteindelijk de Philips avent fles (volgens mij uit de blije doos) geprobeerd, deze werkte wel. Hier druppelt geen melk uit zonder dat ze er zelf haar best voor doet. Dit lijkt hier de oplossing te zijn.
3 maanden geleden
Ik heb vorige week bezoek gehad van een lactatiekundige omdat mijn dochter de fles helemaal niet wilde. Ik geef volledig borstvoeding en dus heb ik dit in het begin niet met haar geoefend. Ik heb ook de lansinoh fles.
De tips die mevrouw gaf en hier werken:
- fles extra opwarmen
- flesspeen tussen de borsten houden voor geur van mama
- recht op voeden ( in de stoel doe ik het )
- afleiding bieden ( hier een filmpje of muziekje aan )
- vinger onder de kin houden en de fles zo dicht mogelijk bij de speen vasthouden
Wie weet werkt het bij jou ook! Ik weet wel dat mijn dochter nu de fles niet pakt zonder afleiding. Ze is dan te gefocust op de fles en dat er iets in haar mond zit wat ze niet kent.
3 maanden geleden
Inmiddels heeft ze twee keer een hele voeding uit de fles gedronken! We hebben haar de avent speen laten wennen, hier begon ze zo nu en dan op te zuigen. Maar het leek alsof ze nog niet helemaal begreep dat er voeding uit kwam. Toen hebben we de d'r brown weer geprobeerd, omdat deze wel wat druppelde. We hebben haar na wakker worden alleen de fles aangeboden en geen borst. (Wel nog borst in de nacht) en uiteindelijk pakte ze hem, na een paar keer proberen, 7 uur na de laatste borstvoeding. Nu hopen dat het goed blijft gaan! Hebben jullie een idee hoe dit de volgende dag weer te herhalen zodat ze het niet weer kwijtraakt zegmaar. (Wil niet elke dag alles moeten kolven)
3 maanden geleden
Reactie op Wybrich
Inmiddels heeft ze twee keer een hele voeding uit de fles gedronken! We heb ...
Wat fijn!! Zou t vanaf het succes moment nog 24 uur alleen met de fles herhalen, en de dag erna om en om (ene moment fles, andere moment borst) en daarna minimaal 1x per dag flesje aan blijven bieden
3 maanden geleden
Reactie op Wybrich
Inmiddels heeft ze twee keer een hele voeding uit de fles gedronken! We heb ...
7 uur na laatste borstvoeding pakte ze de fles, zeg je. Dus na laatste nachtvoeding heeft ze niets meer gegeten tot ze uiteindelijk de fles pakte? Begrijp ik dat juist?
Heb ook een flesweigeraartje en weet niet hoe het nog aan te pakken... Als hij de fles ziet/voelt, zet hij het op een huilen! Gewoon krijsen eigenlijk. Het houdt pas weer op eens hij uiteindelijk toch de borst krijgt.
3 maanden geleden
Reactie op Stier3004
7 uur na laatste borstvoeding pakte ze de fles, zeg je. Dus na laatste nach ...
Ja klopt! Helemaal niet zo lang, aangezien ze ook wel eens de hele nacht doorslaapt en dan de fles ook niet pakte. Maar ze heeft ineens het licht gezien denk ik, ze is vandaag precies 4 maand. We hebben hulp/tips gehad van een preverbaal logopedist, en het kwam er op neer dat we moesten doorgaan tot ze echt honger had (vanwege de hongerprikkel die haar aan zou zetten tot zuigen)
We hebben het flesje wel aangeboden op momenten dat ze net wakker was en vrolijk etc. Ben rond gaan lopen met haar op de arm en zelfs liedjes gezongen haha. Het vergt heel wat geduld. Nu hoop ik dat het goed blijft gaan!