16 Reacties

12 dagen geleden

Qua ml verschilt het, hij drinkt nu 70ml. Maar ook wel eens 50 of 60ml per fles. (Dysmatuur kindje, dus loopt wat achter qua hoeveelheden i.o.m ziekenhuis)

12 dagen geleden

Ik maak mijn dochter niet wakker en ze komt meestal na 4-5u. Volgens mij mag dat al zodra ze het geboortegewicht hebben bereikt. Volgens mij is eenmalig 6u de max zonder voeding. snachts

12 dagen geleden

Ik weet niet of je fles of bv geeft? Hier 9 dagen oud en wij mochten van de kraamhulp de laaste fles om 01.00 snachts geven en de volgende rond 6.30 uur smorgens. Dit gaat prima. Er mag volgens onze kraamhulp 1x per 24 uur 5.5/6 uur tussen zitten. Ze doet het super en groeit en drinkt goed 😊

12 dagen geleden

Reactie op Verhi03

Ik weet niet of je fles of bv geeft? Hier 9 dagen oud en wij mochten van d ...
Onze zoon krijgt combi, fles en borst. Hij is dymatuur geboren en sinds gisteren pas weer op zn geboortegewicht. De ml zijn "nog" maar maximaal 70 per keer , soms 50 of 60 wat hij krijgt. Kan het dan ook al? Lijkt me dat hij dan niet op minimale intake komt. Beter wachten dat hij meer ml drinkt?

12 dagen geleden

Reactie op AScMu

Onze zoon krijgt combi, fles en borst. Hij is dymatuur geboren en sinds g ...
Mijn dochter drinkt nu ook 70ml per keer. Wel is ze bij 41+6 pas geboren, dus wat langer door kunnen groeien in de buik. Dat kan ook schelen uiteraard. Je zou het ook kunnen proberen en mocht hij zich eerder melden dan heeft ie gewoon eerder nodig. Volg je gevoel, als jij denkt dat het kan kun je het proberen. Als je er geen goed gevoel bij hebt doe je het niet. Je moedergevoel zit vaak wel goed 🥰

12 dagen geleden

Reactie op Annick33

Ik maak mijn dochter niet wakker en ze komt meestal na 4-5u. Volgens mij ma ...
Hier ook zo.

12 dagen geleden

Hier slaapt onze kleine man soms 6/7 uur achter elkaar door. Overdag wel om de 4 uur 90+3 voeding. De fles voor de nacht geven we 120+3 en daar doet hij het goed op!

12 dagen geleden

Reactie op Annick33

Ik maak mijn dochter niet wakker en ze komt meestal na 4-5u. Volgens mij ma ...
Hier hetzelfde, maken haar niet wakker er ze kom elke 3-5u s nachts, verschilt een beetje… wel een bv kindje. Ik weet niet of er nog een verschil is met kv? Persoonlijk zou ik lekker je kindje volgen zolang hij goed groeit en goede plasluiers heeft 😊 Succes!

12 dagen geleden

Wij maakten al niet meer wakker na een week. Ze meld zichzelf wel als ze honger heeft en drinkt dan ook beter. Kraamzorg gaf toen al aan dat we het los mochten laten.

12 dagen geleden

Als hij weer op geboorte gewicht is zal ik zeggen: hij meld zich echt wel wanneer hij honger heeft. Ik zet geen wekkers meer, hij meld zich wel. Als ik hem ervoor wakker maak drinkt hij 5 minuten en valt dan weer als een blok in slaap🙈

12 dagen geleden

Nadat mn dochter over geboorte gewicht heen laat ik haar zelf komen in de nacht. Ik zorg er wel voor dat ze overdag om de 3 uur voeding krijgt en zet een wekker na 5 uur voor de zekerheid maar ze komt meestal na 4 uren

11 dagen geleden

Ik heb het alleen in de kraamweek gedaan. Toen Kraamzorg weg was en geboortegewicht weer is gehaald gewoon lekker laten slapen ze melden zich wel als ze honger hebben.

11 dagen geleden

In de kraamweek toen ze goed aangekomen was mochten we haar al 5 uur door laten slapen (doet ze niet altijd hoor). Nu is ze boven geboortegewicht en maken we haar helemaal niet meer wakker. Blijft zelf komen om de 3-5 uur in de nacht.

11 dagen geleden

Hier ook boven geboortegewicht na de kraamweeken mogen we er max 6 uur tussen laten. Hij meld zichzelf alsnog elke drie uur 🤭

11 dagen geleden

Wij maken onze dochter niet meer wakker na de kraamweek, hoefde ook niet meer als ze op geboortegewicht zijn! Als je een kind moet wakker maken en ook niet goed drinkt.. why would you? Lekker laten slapen en zelf meld hij/zij zich wel bij honger! Er mag maximaal 8u tussen zitten.

10 dagen geleden

Reactie op AScMu

Qua ml verschilt het, hij drinkt nu 70ml. Maar ook wel eens 50 of 60ml per ...
Dan zou ik met ziekenhuis overleggen of je wakker moet maken of niet. Denk afhankelijk van de groei?