18 Reacties

9 maanden geleden

Oh zo herkenbaar!! Hier ook een echte dramaqueen als we haar gezicht schoonmaken…😫. Ik benoem alles wat ik doe; eerst maak ik de tafel schoon, en nu nog even je handjes. En daarna moet ze er even doorheen als haar gezicht aan de beurt is haha🤣. Als ze schoon is klappen we als gezin, omdat ze het zo goed gedaan heeft en klapt ze vrolijk mee🙌🏻

9 maanden geleden

Wij maken de handjes en gezichtjes schoon weg van de tafel zodat ze het vervelende niet gaan associëren met eten, die tip las ik ooit. Verder doe ik eerst casual de handen, dat is prima en daarna zo snel als mogelijk dr gezichtje, maar ze doet alsof ik haar echt verstik dan 😅 daarna gauw weer afleiden

9 maanden geleden

Hier ook! Gaat wel beter als ik een zelfverzonnen toeten poets liedje zing 🤣

9 maanden geleden

Wij doen het inderdaad ook weg van haar stoel/tafel. Handjes wassen we in de gootsteen en benoem ook dat ze haar andere handje onder de kraan moet doen.. dat doet ze dan heel trots en vervolgens maak ik haar gezichtje schoon met een zachte microvezel gezichtsdoek met warm water. Ik maak er een spelletje van door te vragen “waaaar is Mila nou?” En dan kan ik meerdere keren met de zachte warme natte doek over haar gezicht heen. Als we dit niet doen is het draaaama.. veel geschreeuw / lees hysterisch gegil en gegrom 🤣

9 maanden geleden

Ik veeg gewoon dat gezicht schoon. Niet alles is leuk😂 heeft mijn oudste ook overleefd en die laat zich nu gewoon poetsen en ze eet ook gewoon (geen gekke associaties)

9 maanden geleden

Hier is dat precies zo. Ook wij doen dan uit de stoel, ik til hem op en dan doe ik zijn handjes en erna zijn mondje zodat die meteen kan weg rennen om te spelen dan is die hysterische bui snel over 🤭😂. Tip; een schaaltje water voor ze neerzetten zodat ze met de handjes lekker kunnen spelen in het water dan zijn die schoon zonder dat je dat zelf hoeft te doen. Maarja dan komt het gezicht nog 🤭

9 maanden geleden

Ik denk overigens dat geen een kindje dit leuk vind 🫣

9 maanden geleden

Ik maak er een spelletje van. Gekke geluidjes maken, met het doekje op haar gezicht 'boepen' , gekke bekke trekken.

9 maanden geleden

Reactie op Zaza23

Wij doen het inderdaad ook weg van haar stoel/tafel. Handjes wassen we in d ...
Ons zoontje krijgt voor zn verjaardag een leertoren dus dan gaan we het denk ik ook maar zo doen bij de wastafel, goeie tip 😂🙌

9 maanden geleden

Ik was zijn handen en gezicht bij de wasbak terwijl hij op de leertoren staat. Hij vindt dat geweldig en laat dan alles toe 🤣

9 maanden geleden

Ik heb precies t zelfde! Maak er gwn een grappig iets van dan zeg ik BIEB BIEB BIEB en dan dep ik op ze gezicht en ze handjes grootste lol hier ( lekker duidelijk getypt)🤪

9 maanden geleden

Haha hier precies hetzelfde echt drama. Bij mijn zoontje was het vroeger ook al zo drama. Ik denk maar dan maar even gillen hoor het moet toch .

9 maanden geleden

Bij ons gaat het. Iets beter met een warm nat doekje maar hij blijft het vervelend vinden

9 maanden geleden

Wij doen dit met warm water bij de kraan. Dat gaat een stuk beter bij ons.

9 maanden geleden

Wij halen haar eerst uit de stoel en in de keuken mag ze zelf naar handjes wassen. Dan tel ik 1e, 2e en doe ik met water haar gezichtje schoonmaken. Alles benoemen en dan mag ze daarna zelf de kraan dichtdoen. We hebben haar nooit met doekjes schoongemaakt, altijd gewoon onder de kraan en nooit problemen mee gehad.

9 maanden geleden

Ik doe net of het doekje een hap on ster is dat zijn neus probeert te pakken. Hij ligt dan helemaal in een deuk

8 maanden geleden

Reactie op MarjoleinTje84

Hier ook! Gaat wel beter als ik een zelfverzonnen toeten poets liedje zing ...
Haha, dit doen wij ook!