14 Reacties

2 maanden geleden

foto vergeten haha

2 maanden geleden

Geen ervaring met het vele slapen & weinig plasluiers maar wel ook n meisje die een paar weken terug totaal geen ritme had in haar flesjes drinken. De ene keer 45 en dan een uitschieter naar 150. Ons cb gaf ons het advies meer te voeden op verzoek. Dus tussen de 3/4u en dan kijken wanneer je hongersignalen oppikt. Hier is dat de ‘ehhh’ huil, gebalde vuistjes en sabbelen op de vuistjes. Soms vind ik het lastig om in te schatten maar het gaat sindsdien wel stukken beter en heeft ze een eigen ritme met drinken van flesjes. De ene keer meldt ze zich na 3uur de andere keer pas na 4 uur maar soms ook wel eens al na 2,5u. Ik zou wel even laten checken bij cb of huisarts dat ze zo weinig plasluiers heeft! Misschien is het gewoon omdat ze ook minder drinkt maar kan nooit kwaad om even advies te vragen hierover! Succes!!! 🍀

2 maanden geleden

Hi, de mijne doet precies hetzelfde. Ze is nu 12 weken. Bij de 1e volledig borstvoeding gegeven en die kon er de hele dag aanhangen 😅 dus totaal geen ervaring met flesvoeding maar bij mij weigert ze ook gewoon de fles. En krijg er dan ook niet meer in..

2 maanden geleden

Misschien een grotere flesspeen proberen? Dat het nu teveel moeite kost waardoor ze moe wordt en hoe minder ze elke keer drinkt hoe minder energie ze heeft.

2 maanden geleden

Reactie op Daphnevm

Misschien een grotere flesspeen proberen? Dat het nu teveel moeite kost waa ...
Precies dit wilde ik ook reageren!

2 maanden geleden

Reactie op Daphnevm

Misschien een grotere flesspeen proberen? Dat het nu teveel moeite kost waa ...
Oh dit ga ik even proberen dankjewel!

2 maanden geleden

Reactie op Daphnevm

Misschien een grotere flesspeen proberen? Dat het nu teveel moeite kost waa ...
wij gebruiken nu de s speen van difrax en ik dacht dit dus ook maar de m speen gaat totaal niet, laat alles uit de mondhoeken lopen

2 maanden geleden

Reactie op Jillll

wij gebruiken nu de s speen van difrax en ik dacht dit dus ook maar de m sp ...
De flesspenen van dr brown passen ook, speen 2 zitten tussen de s en de m van difrax, misschien het proberen waard?

2 maanden geleden

Reactie op Daphnevm

De flesspenen van dr brown passen ook, speen 2 zitten tussen de s en de m v ...
Dat kan ik idd dan even proberen, dankjewel

2 maanden geleden

Hi! Hier is het ook drama en dat al 2 weken lang.. eerst was de speen het probleem, grotere gebruikt en dat ging weer even goed en daarna weer niet, hij weigert ook gewoon.. Ik probeer nu echt op verzoek te voeden zodra hij echt genoeg honger heeft gaat het wel goed. Verder is hij heel vrolijk en slaapt gewoon goed. Ik moet woensdag naar het CB ga het ook eens na vragen.. denk dat hij beetje last heeft van een sprongetje.. heb het zelf ook een beetje losgelaten met hoeveel hij ‘moet’ binnen krijgen het werd een te grote frustratie.

2 maanden geleden

Dit had echt mijn verhaal kunnen zijn. Alleen de nachtfles gaat er redelijk in, dan drinkt ze 120. Rest van de dag steeds kleine beetjes en fles weigeren. Verder wel alert, maar ook veel slapen. Dit gaat al ruim een week zo.

12 dagen geleden

Hoi Jilll, ben benieuwd hoe het nu gaat? Is het drinken verbeterd in de afgelopen 2 maanden. Wat hebben jullie geprobeerd? Onze dochter drinkt ook totaal niet volgens de norm.

12 dagen geleden

Reactie op SietskeJulia

Hoi Jilll, ben benieuwd hoe het nu gaat? Is het drinken verbeterd in de afg ...
Hoii, het is nog steeds niet wat het moet zijn. Ze drinkt meestal rond de 650-700 op een dag en dit zou rond de 900 moeten zijn. Ze is denk ik gewoon geen grote eter. Ze komt wel aan dus dat is goed en blijft gewoon haar lijn volgen. Ik maakte me eerst echt zorgen maar nu niet meer. Ik bied nu telkens 150 aan en gaat het op dan gaat het op en zo niet dan niet. Ze is vrolijk, komt aan. Ze is van 14-4 dus bijna 21 weken? 4.5 maand. 64 cm en 5,8 kilo😊

12 dagen geleden

Reactie op Jillll

Hoii, het is nog steeds niet wat het moet zijn. Ze drinkt meestal rond de 6 ...
Oh, wij hebben precies hetzelfde. Onze dochter is van 11-4. Ik bied 5x 150 aan, gaat zelden op. Lees hier vaak over dikke flessen van 180 wel 6x op een dag. Vind het fijn om ook eens te lezen dat iemand hetzelfde heeft. Wij maakten ons ook erge zorgen. Zelfs een koemelkallergie test en alles gedaan. Niets uit gekomen. Net als jij hebben we ons er nu ook bij neergelegd.