56 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op yessica98

Ik ben te moe om alles te lezen, (1:30 en al 2 uur in troost stand) maar wo ...
Ik heb ondertussen alles gelezen na een paar uurtjes slaap 😅 Ik heb eigenlijk een beetje het zelfde probleem aan de borst. Ik ben gaan kolven zodat ik overzicht had van wat ze binnen krijgt. Ondertussen na 12 dagen besloten af te bouwen. Ik kolf nu de druk van me borsten af als ik stuwing heb en koel me borsten de hele dag door. Ik heb dan +/- 100 ml soms meer om nog wel een flesje borst te geven en verder heb ik kunstvoeding. Dit geeft mij enorm veel rust en toch krijgt ze mog een beetje anti stoffen van de borstvoeding binnen 😊

6 maanden geleden

Reactie op mamaST

Begrijp ik uit je verhaal dat je tegen het advies van de lactatiekundige to ...
Nee de lactatiekundige adviseerde juist tepelhoedje. We zijn nu aan het proberen zonder met wisselend succes.

6 maanden geleden

Reactie op CyclingKoala

Hoe zwaar is je kindje? Als ze aan de lichte kant is, kan het echt nog gewo ...
Ze is geboren met 3,440 gram en nog niet terug op haar geboortegewicht. We proberen nu overdag borstvoeding direct uit de borst en daarna nog een extra flesje. In de nacht direct flesje zodat de voedingen minder lang duren en er minder strijd is. Hopelijk volgende week weer op gewicht en dan kijken hoe we de flesjes extra kunnen afbouwen

6 maanden geleden

Reactie op jvdp24

Ohhh ja dat verdriet en die teleurstelling heb ik ook echt zo in vlagen. Va ...
Precies hetzelfde! Gisteren ging best wel goed aan de borst en dacht ik: zie je, gewoon geduld hebben en nu gaat het de goede kant op. Maar vandaag is het weer drama 😔🥺 Ik vind trouwens fulltime kolven niet per se "lekker makkelijk" 😅🤣

6 maanden geleden

Reactie op Elderflower

Dit had mijn verhaal kunnen zijn behalve. Ik heb op dit moment geen tips vo ...
Dikke knuffel en heel veel sterkte! Hopelijk wordt het voor ons allebei beter!

6 maanden geleden

Reactie op Wishful

2x een kindje gehad waarbij de borstvoeding pas wat later goed op gang kwam ...
Wat fijn dat het jullie uiteindelijk gelukt is om naar volledige borstvoeding te gaan! Dank je wel voor je tips!

6 maanden geleden

Precies hetzelfde! Gisteren ging best wel goed aan de borst en dacht ik: zi ...
Ahhh wat naar!! Blijf je hoop putten uit de goede momenten. Het komt vast goed met onze kleintjes ❤️😘 Lekker makkelijk voor haar bedoel ik haha. Voor mijzelf is het wel wat pittiger, maar alsnog makkelijk dan én proberen aan te leggen en kolven 🫣

6 maanden geleden

Wat fijn dat het jullie uiteindelijk gelukt is om naar volledige borstvoedi ...
Vond het ook echt pittig hoor, zeker de eerste dagen met steeds teveel afvallen. Doordat je BV langzamer op gang komt heb je dan idd snel een “zoet lijkend” snel in slaap vallend kindje wat eigenlijk teveel afvalt en te weinig voeding binnen krijgt. Nogmaals heel veel succes! Wilde je vooral een hart onder de riem steken dat je ook prima na een tijdje vaak nog terug kan wisselen naar volledig BV 😊

6 maanden geleden

Hi Abn2, Mijn zoon is nu 11 dagen, ik heb het op dag 9 opgegeven. Borstvoeding kwam moeilijk op gang, en ook hier met tepelhoedje klooien. Hij kan uren aan de borst liggen, met soms wat drinken, maar nooit helemaal m’n borst leeg en zijn buik vol. Terwijl als ik kolf, ik echt meer heb dan hij hebben kan. Ook hij viel steeds in slaap, waardoor hij na een uur of anderhalf alweer kwam. Heel vermoeiend voor mij, en voor zijn groei en humeur ook niet chill. Ik heb zelf besloten op 3 momenten van de dag 15min te kolven, de rest poedermelk. Snachts leg ik hem nog wel aan, maar dat is meer uit luiheid haha. Die voeding gaat overigens als enige wel goed.. Iedereen kan wel pushen dat we door moeten gaan, maar het moet wel leuk blijven. Soms gaat het gewoon niet, dat is geen falen, dat is kiezen wat wijsheid is. Hoe gaat het nu? Heb je al wat besloten?

6 maanden geleden

Ze is geboren met 3,440 gram en nog niet terug op haar geboortegewicht. We ...
Het is soms echt moeilijk voor ze heh?! Heel veel succes, klinkt alsof je een goed plan hebt. Soms gaat er opeens een knopje om in hun hoofd en dan kan het snel gaan (mijn zoontje had nul interesse in ook maar iets drinken bij de geboorte, maar bij dag 10 oid ging hij zo opeens goed aan de fles, de borst kwam later).

6 maanden geleden

Onze zoon is nu 15 dagen. Omdat hij op dag 3 12% was afgevallen moest ik direct gaan bijvoeden met kunstvoeding. Ik gaf eerst 10 min per borst en daarna een fles om zeker te zijn dat hij genoeg te eten kreeg. Gelukkig was hij na 5 dagen over zijn geboortegewicht. Ik snap je stress dat je zoontje niet zo hard groeit. Bij mij stagneert mijn borstvoeding nu ook. Op aanraden van het kraambureau ben ik erbij gaan kolven om mijn productie te stimuleren. Ik geef dus 20 min de borst 10 per kant) (als hij dat al wil, want frustratie), dan een fles en kolf daarna 10 minuten. Ik vind het ook een enorme inspanning, ondanks dat ik het zo graag wil. Ik word er verdrietig van als het mijn zoontje niet lukt aan te happen en de borst te drinken. Morgen komt een lactatiekundige om te kijken waar de winst nog kan liggen. Ik begreep dat als je veel bloed bent verloren (ik verloor 1,5 liter) dat je lichaam he herstel voor laat gaan en je productie dan kan achterblijven. Wat mijn verloskundige op dag 3 zei is me wel bijgebleven.. ze zei dat het als eerst goed moet gaan met jou, dan gaat het goed met je baby en dan met je melk. Het is dus noodzaak in de v eerste instantie goed voor jezelf te zorgen. Beetje een hak tak verhaal, maar ik hoop dat je hierdoor weet dat je niet alleen bent. ❤️

6 maanden geleden

Reactie op Inge1983

Onze zoon is nu 15 dagen. Omdat hij op dag 3 12% was afgevallen moest ik di ...
Lief berichtje! Hele dikke knuffel voor jou! Hopelijk kan de lactatiekundige je verder helpen!

6 maanden geleden

Reactie op Alida24

Hi Abn2, Mijn zoon is nu 11 dagen, ik heb het op dag 9 opgegeven. Borstvoe ...
Hoeveel kolf je eruit? Ik zit ook te twijfelen om het zo te doen. Ik leg hem aan maar hij valt constant in slaap

5 maanden geleden

Hoe gaat het nu inmiddels?😘

5 maanden geleden

Reactie op jvdp24

Hoe gaat het nu inmiddels?😘
Het gaat inmiddels super goed! Voelde me erg gesterkt door de reacties en het feit dat we niet de enige zijn waardoor we zijn blijven proberen (maar zonder teveel druk). Bij ons ging er van de een op andere dag een knop om en nu drinkt ze volledig aan de borst! ❤️

5 maanden geleden

Gesloten op verzoek van TS