16 Reacties

2 maanden geleden

Wat lastig voor jullie allemaal! Hoe is je dochter? Is ze erg van slag/overstuur? Ik kon vrijdag ook terugkomen van het uit eten omdat mijn zoon de fles weigerde. Ik had wel af en toe geoefend, maar al een langere tijd niet meer, en ook niemand anders de fles laten geven. Niet zo handig. Bij mijn dochter ging het altijd goed, en ik had de aanname dat haar broertje net zo makkelijk zou zijn (eigenlijk wist ik wel beter maar ik vond het wel makkelijk om niet te hoeven kolven, haha. Ik zou vanaf nu even elke dag een flesje oefenen. De eerste keer jij zelf, de volgende keer halverwege een voeding iemand anders de fles laten geven. Wat kan helpen is echt ervoor zorgen dat jullie dochter rustig aan de fles begint (dus het huilen voor zijn). Eventueel degene die de fles geeft een gedragen shirt van jou aan laten doen, dan ruikt ze jouw geur. In een donkere kamer, lopend proberen. Uit de fles drinken is een vaardigheid die ze moeten leren, dus geef het de tijd. En wat super fijn en lief dat je moeder naar je werk wil komen!! Heel veel succes. Mochten het bij jullie ineens lukken en je hebt nog een gouden tip dan hoor ik het ook graag 🙃

2 maanden geleden

Wij zijn al vroeg begonnen met flesjes oefenen, maar toch weigert meneer soms. Hier werkt verschillende houdingen, staand, lopend, liggend, tegen je aan, in de maxi cosi, wipper, triptrap kuipje, in kleermakerszit hem erin leggen. Ook werkt de dirfax mama feel lovi hier herl goed. Hij moet net wat meer werken dan bij een andere fles en de speen wordt niet helemaal plat. Wel drinkt hij minder dan als het live is en haalt dat in dr avond weer in.

2 maanden geleden

Er zijn een paar dingen die je moeder zou kunnen proberen: -Een beetje in de fles knijpen zodat ze in iedergeval een beetje proeft wat ze krijgt -Iets met de geur van jou (denk aan een hemd die je hebt gedragen of een spuugdoekje even een nacht in je bh houden) bij haar leggen tijdens het drinken -In een donkere ruimte voeden en dan iets met geur van jou over haar ogen leggen -Soms helpt voeden op een aankleed kussen

2 maanden geleden

Ik lees even mee. Vorige week wilde m’n zoontje ook geen fles afgekolfde melk van m’n moeder. Hij krijgt ook 1 fles kv, dus daar heeft ze er die dag maar 2 van gegeven. Nu hoop ik wel dat hij aankomende week en vanaf volgende week opvang wel gewoon fles afgekolfde melk wil drinken..

2 maanden geleden

Pre logopedie, mijn dochter wilde toen ze rond de 3 maanden was ook niet meer uit de fles drinken. Uiteindelijk met de pre logopedie is het opgelost. Ik kon heel makkelijk bij het consultatiebureau vragen om een doorverwijzing

2 maanden geleden

Ik lees ook graag mee! Mijn dochtertje is vijf maanden en dronk een paar keer per week flesjes met moedermelk zonder problemen (de rest van de tijd bv). Vanaf eergisteren wil ze plotseling geen fles meer! Heel lastig, want ik ga nu juist weer aan het werk. Ik heb verschillende speentjes en flesjes geprobeerd.

2 maanden geleden

Reactie op BabyS-1

Pre logopedie, mijn dochter wilde toen ze rond de 3 maanden was ook niet me ...
Onze zoon drinkt bij ons wel gewoon uit de fles. En een fles kv was ook geen probleem. Denk dat hij het raar vond dat iemand anders dan ik of mijn man de fles bv gaf..

2 maanden geleden

Ik heb dit van de week gehad. Hij dronk wel.. maar dan echt maar 30 cc. Veel te weinig. Wat ik nu heb gedaan is thuis oefenen. De dagen dat ik met hem ben doe ik alles afkolven en de flesjes geven zodat hij kan oefenen. In de nacht, laatste voeding voor de nacht, en de eerste ochtendvoeding doe ik de borst geven. Het drinken van het flesje thuis gaat nu super goed. Morgen gaan we het weer bij de opvang proberen. Ik ben benieuwd...

2 maanden geleden

Dank jullie wel voor de reacties allemaal! Toch wel geruststellend om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ga jullie tips uitproberen en laat weten als ik iets heb gevonden dat helpt. Ze heeft uiteindelijk wel 135 ml uit t flesje gedronken, maar dat is veel te weinig op een hele dag. Toen ze weer thuis kwam heeft ze ook alleen maar gedronken en geslapen, heel zielig. Donderdag moet ik weer werken, dus dan gaan we voor een nieuwe ronde nieuwe kansen:)

2 maanden geleden

Mijn dochter weigerde ook plots. De pre logopedist adviseerde de lansinoh fles en die pakte ze meteen!

2 maanden geleden

Los van dat je baby misschien moet wennen aan dat iemand anders voedt, kan het ook liggen aan het feit dat baby's rond de 3-4 maanden hun zuigreflex afneemt. Als ze dan borst gewend zijn, vraagt de fles toch weer even een andere vaardigheid.

2 maanden geleden

Iemand al de gouden tip? Zoon vandaag weer naar m’n moeder en weigert bij haar echt gekolfde melk te drinken. Ben er nu bij gebleven en uiteindelijk zelf de fles gegeven en dit ging goed. Ook halverwege aan m’n moeder overgegeven en zoon begon gelijk weer te overstrekken en huilen, bij mij redelijk snel weer rustig en drinken.. Ga ook nog even lactatiekundige vragen. In september gaan we een weekend weg en is onze zoon bij m’n ouders, zou het erg jammer vinden als daarna het bv avontuur plots ophoudt..

2 maanden geleden

Vandaag was ze bij mijn schoonmoeder en vandaag ging het ineens wel prima😂 geen idee waar het aan lag .. Helaas geen gouden tip dus

2 maanden geleden

Mijn update: (Mijn dochtertje wilde opeens geen afgekolfde melk meer uit de fles.) Als ik het vers kolfde en direct gaf dronk ze het wél. We dachten dus dat het aan de smaak ligt- verse melk wel, de wat oudere melk niet. Omdat dat op termijn geen oplossing is probeerde ik een paar dagen geleden voor het eerst kunstvoeding, waar ze een allergische reactie van kreeg. Dus dat is ook geen simpele oplossing! Misschien toch blijven proberen met gekolfde melk en ook lansinoh uitproberen… We hadden kort geleden tommee tippee die heel goed ging, tot het niet meer ging. Nog advies voor een specifieke speen van Lansinoh?

2 maanden geleden

Reactie op Annieke18

Iemand al de gouden tip? Zoon vandaag weer naar m’n moeder en weigert bij h ...
Geef een doek mee die je op je huid gedragen hebt of een tshirt. Kinderen zijn heel gevoelig voor geur. Draagt je moeder parfum of wast ze met een sterk geurende wasverzachter haar kleding? Het ligt blijkbaar niet aan de fles, omdat hij bij jou wel wil drinken

2 maanden geleden

Vanmorgen wenochtend bij de opvang gehad en het ging goed. Vorige week een speen met groter gat op de fles gedaan, drinken ging heeeeel traag…soms wel 30 minuten over een fles en hij begon thuis ook wat meer ontevreden te zijn tijdens het drinken. Nu grotere speen en doet er ongeveer 15 minuten over.