26 Reacties

15 dagen geleden

Jaaaa dit doet die van ons ook!! Maar het lijkt alsof hij dit doet om juist in slaap te vallen. Het lukt hem in ieder geval wel. (Behalve in de avond, dat is al 3 maanden drama, maar dat is off topic ;) ). Geen tips dus, maar wel herkenning van het fenomeen ;)

15 dagen geleden

Hier ook! Ons meisje is van 22 april en doet dat ook al zeker een maand. De co sleeper beweegt goed mee en we voelen het in ons bed ook. Dikwijls is ze dan met grote ogen wakker en ook aan het brabbelen, bellen blazen of stemgeluidjes aan het oefenen. Ze doet het ondertussen niet meer altijd, maar het leek ons wel een manier van proberen in slaap te vallen. Kon soms 45min duren maar uiteindelijk werd ze moe rn viel ze in slaap. Zolang ze geen pijn heeft of niet aan het wenen is zou ik ze eens proberen laten doen. Heb ook al gemerkt dat het hier soms sneller gaat wanneer we niet vlak op de co sleeper zitten te kijken of haar stil proberen te laten liggen. Ik lig er dan gewoon naast op bed zonder voortdurend naar haar te kijken. Duurt het wat langer ga ik naar beneden en heel vaak slaapt ze binnen de 20 min.

15 dagen geleden

Heel herkenbaar! Onze zoon ging het ook ineens in z’n slaap doen en dat was na 1,5 nacht voor ons reden om hem op z’n eigen kamer te leggen. Nu doet hij het volgens mij alleen als hij wakker wordt nog.

15 dagen geleden

Hier is met de benen zwiepen juist iets wat haar helpt in slaap te komen, heb ook wel eens gelezen dat het een "selfsoothing" mechanisme is. Ik dacht eerst ook dat ze er wakkerder van werd, maar nu laat ik het en is ze een beetje een lekker plekje in bed aan het zoeken lijkt het. Hetzelfde geldt voor druk met haar hoofd schudden van links naar rechts, ook een soort wiegen en meestal valt ze daarna juist in slaap

15 dagen geleden

Jaa we zijn al vaker weggelopen, maar het is voor hem sowieso al moeilijk om zelfstandig in slaap te vallen dus vaak is het naar bed gaan uberhaupt al een beetje drama. Hij kan echt heeel lang zo door gaan en dan valt zijn speen tussendoor weer uit en gaan we er naartoe om zn speentje in te doen, dan is het weer goed maar hij blijft maar met die benen gooien. Het record is echt een uur ofzo 😂

14 dagen geleden

Reactie op TessM1997

Jaa we zijn al vaker weggelopen, maar het is voor hem sowieso al moeilijk o ...
En als hij dan al zo moe is, vind ik het zielig als hij nog lang daarmee bezig is. Maar misschien moet ik het wat minder zielig vinden 😂😂

14 dagen geleden

Hier mijn zoontje ook gedaan! Wat hielp is echt elke keer tussen de slaapjes door in de box. Het is een teken dat je baby aan t ontwikkelen is met rollen enzo. Als mijn zoontje dit deed en hij kwam echt niet in slaap dan legde ik hem op zn zij en sliep die snel in. Nu is dat nog wel eens nodig een beetje hulp. Benen in de lucht gooien doet hij niet heel vaak meer maar wel als die te weinig heeft kunnen spelen op de dag.

14 dagen geleden

Herkenbaar! Hier doet mijn zoontje het ook. Ik heb het idee dat hij het doet om juist in slaap te vallen.

14 dagen geleden

Ja herkenbaar. Mijn dochter slaapt nu op haar buik en dat gaat veel rustiger/makkelijker. Ze slaapt ook langer op haar buik

14 dagen geleden

Hier ook een periode gehad waarin hij dit deed. Enkel in bed trouwens. Ook bij ons het moment om hem op zijn eigen kamer te leggen, ik sliep niet meer want hij kon dit op elk uur van de nacht doen. Wij hebben trouwens wel een heel gemakkelijke slaper dus hem apart leggen was geen probleem. Sinds een week slaapt hij op zijn zij, en is hij gestopt met het zwieren van de benen

13 dagen geleden

Herkenbaar! Onze dochter heeft het ook een poos gedaan, soms om in slaap te vallen maar vaak ook juist bij het wakker worden. Wij werden wakker van het geluid omdat het matrasje van de cosleeper zo dun is. Heb toen een extra laag van dekens onder het matrasje gelegd waardoor het veel minder doorklinkt en dat lijkt ons alledrie rust te geven, want ze doet het een heel stuk minder. En ik ben niet meer bang dat ze zich bezeert 😅

13 dagen geleden

Hier ook! Hij valt er tot nu toe nog niet in slaap door. Loopt vaak uit tot licht huilen/aandacht vragen.

13 dagen geleden

Reactie op Stine94

Hier ook! Hij valt er tot nu toe nog niet in slaap door. Loopt vaak uit tot ...
Same! En hij krijgt ook de hik ervan waardoor hij al helemaal niet gaat slapen..

13 dagen geleden

Reactie op Annick33

Ja herkenbaar. Mijn dochter slaapt nu op haar buik en dat gaat veel rustige ...
Hoe kwam je erachter dat je dochter graag op haar buik slaapt? Deed ze dat uit zichzelf of leg je haar op de buik weg? Even benieuwd!

13 dagen geleden

Reactie op Anne19881988

Hoe kwam je erachter dat je dochter graag op haar buik slaapt? Deed ze dat ...
De eerste 8 weken sliep ze al op haar buik in de box. Daarna was dat veel te interessant en lukte dat niet meer. Dus ik deed het eigenlijk een keer als test toen slapen niet lukte en mevrouw ging meteen slapen op haar buik😂 nu kan ze ook rollen naar haar buik en doet ze het zelf ook meteen in bed

13 dagen geleden

Volgens mij heb ik ook eens ergens gelezen dat het met de spijsvertering/darmen te maken heeft.

12 dagen geleden

Wij dekken ze strak in met een dekentje!

12 dagen geleden

Onze zoon doet dit in zijn slaap (en de hele dag overdag xD). Als hij in de nacht weer wordt terug gelegd bijvoorbeeld. Ik leg dan mijn handen op zijn heupjes/onderbuikje, zo heeft hij druk en gaan ze niet omhoog. Vaak is dit 5 minuutjes nodig en dan is hij in diepe slaap. Overdag leg ik hem op zijn buikje in slaap. En slaapt hij ook veel beter! In de nacht slaapt hij best goed en vind ik dit nog spannend. Moet wel zeggen mijn zoontje heeft zijn voeten ontdekt en sindsdien worden ze niet losgelaten hahaha.

12 dagen geleden

Reactie op MamaDemi

Onze zoon doet dit in zijn slaap (en de hele dag overdag xD). Als hij in de ...
Ik doe dat ook ja! Heel soms frustreert hem dit wel en wordt hij boos, maar meestal wordt hij er wel rustig van. ‘s Nachts als hij terug wordt gelegd doet hij het 2 keer maar daarna valt hij gelijk in slaap. Maar overdag zelf in slaap vallen… ho maar. 😂

12 dagen geleden

Reactie op TessM1997

Ik doe dat ook ja! Heel soms frustreert hem dit wel en wordt hij boos, maar ...
Ja overdag is hier ook een ding hahaahaha. Bij mama aan de borst wel. Bij oma, papa en de opvang is het eerst huilen. Maar als je hem oppakt tijdens het huilen slaapt ie😅. Achja op de opvang zeggen ze hij moet het gewoon nog leren.