15 Reacties

2 maanden geleden

Geen tips, wel herkenning. Ik had dit met mijn eerste zoontje en nu weer met de tweede. Heb alle tips geprobeerd (luier losser, deken onder de billen etc etc), maar mijn conclusie is dat ze het gewoon niet leuk vinden in de auto. Het werd beter toen we naar de peuter autostoel overgingen en hij iets kon zien. Maar we zitten er nu weer middenin met de tweede.

2 maanden geleden

Hier ook herkenning en ik ga er zo slecht op dat ik nauwelijks meer de auto wil pakken. Mijn zoontje had het ook, maar die was over het algemeen een huilbaby. Daardoor kan ik het huilen nu dus ook slecht hebben. Bij hem is het over gegaan, maar wanneer weet ik niet meer zo goed

2 maanden geleden

Hier herken ik het ook van mijn oudste. Met ongeveer 1.5 jaar werd dit vanzelf beter en nu gaan lange afstanden prima. Toen konden we hem niet eens ophalen bij de opvang zonder een krijsende heen- en terugrit. Mijn jongste heeft dit (nog) niet, dus het lijkt echt aan het kindje te liggen.

2 maanden geleden

Herkenbaar. Wij hebben nu de baby in de maxi cosi voorin. Dan kan hij naar zijn broer kijken die achterin zit en dan kan ik zijn hand vasthouden tijdens het rijden. Mijn oudste vond de auto ook verschrikkelijk daar stopte het pas bij op toen we hem in een hogere stoel deden zodat hij alles kon zien. Misschien ook wel fijn is een aeromoov inlegger. Die zorgt ervoor dat de baby het niet zo warm krijgt in het autostoeltje. Mijn kids zijn altijd helemaal warm en klam van het huilen en dit helpt echt.

2 maanden geleden

Wij hadden het ook, baby 18wk nu, sinds paar weken gaat het goed. We passen regelmatig die gordeltjes wat aan en niet alleen strakte maar ook hoogte waar ze vandaan komen. Dat hielp bij ons. En misschien ook gewoon door vaker doen dat hij door had dat lekker slapen in de auto fijn is. We proberen ook vaak rond tijd dat hij moet slapen (na z’n “wakkertijd”) te gaan rijden.

2 maanden geleden

Wat lastig zeg.. Zou een spiegel kunnen helpen? Wij hebben zo'n autospiegel die aan de achterbank bevestigd wordt. Ik merk dat onze dochter via de spiegel vaak even contact zoekt en daarna weer naar buiten kijkt. Geen idee of het helpt hoor, maar misschien het proberen waard?

2 maanden geleden

Ik volg. Ik heb een zoontje van 24.04 die het inderdaad ook uit gilt in het maxi cosi… ik zet ‘m nu ook voorin zodat ik z’n hand kan vasthouden.. niet volgens de regels maar doe dit liever dan een krijsend kind op de achterbank, daar wordt mij rij-stijl niet veiliger van 🤯

2 maanden geleden

Herkenbaar. Onze dochter is wagenziek. Begint ook te spugen als we haar wat rechterop houdem nadien.

2 maanden geleden

Zelfde verhaal hier! Het gaat beter sinds we gekleurd speelgoed hebben hangen. Hij zit ook voorin als ik alleen rij. Sinds kort ook die mat van aeromoov erin want hij komt er altijd helemaal warm uit. Deze week uitproberen met langere rit.

2 maanden geleden

Super lastig! Bij ons was de truc om een lint met speeltjes op te hangen. Dat wilde ik eerst niet omdat hij dan vaak sliep in de auto en zo misschien overprikkeld zou raken, ook omdat hij zich niet zelf kan afwenden van die dingen die vlak voor z'n hoofd bungelen. Maar hij bleek zich gewoon stierlijk te vervelen in de auto. Bij ons werkt het dus beter om in zijn wakkertijd een ritje te maken.

2 maanden geleden

Ohhh herkenbaar hoor! Hier gaat het nu langzaam beter, denk vooral door de fysio afspraken. Maar wat heel erg hielp en nog steeds hielp was het nummer the happy song van imogen heap, en dat lekker hard! Hier werd hij gelijk stil van. En dan nog een tip is de taylor Swift method en dan voorla het nummer evermore. Hierdoor valt hij zelfs in slaap! Tegenwoordig gaat het gelukkig echt beter maar deze nummers moeten we nog steeds voortdurend op zetten. Vriendinnen hebben het na mijn tip ook geprobeerd en werkt bij hun ook. Hopelijk heb je er wat aan!

2 maanden geleden

Hier ook herkenning! (Dochter van 29.04). Het helpt hier lichtelijk als ik haar van tevoren voedt zodat ze wat sneller in slaap valt. Huiltjes klinken bij mij ook echt als ongemak, dus ik denk dat er iets oncomfortabel is maar kom er maar niet achter wat.. ook al binnenste kussen eruit gehaald etc.

2 maanden geleden

Reactie op Kersvmama

Ohhh herkenbaar hoor! Hier gaat het nu langzaam beter, denk vooral door de ...
Fijne tips! Bedankt! Wat doen ze precies bij de fysio? Zitten er wat spieren vast?

2 maanden geleden

Het kan ook zijn dat je kindje wat meer behoefte krijgt aan rust/ minder prikkels overdag. Wat meer tijd thuis doorbrengen als dat mogelijk is kan helpen. Kan samenhangen met sprong 4/ slaap regressie. Ze zijn super in ontwikkeling en dan vinden ze een herkenbare omgeving fijn.

2 maanden geleden

Reactie op hmg1994

Fijne tips! Bedankt! Wat doen ze precies bij de fysio? Zitten er wat spie ...
Jaa, maagje en nekje zitten voortdurend vast dus dat zit dan ook niet lekker natuurlijk. Fysio helpt hier heel goed 👌