17 Reacties

3 maanden geleden

Ze is nu net 4 maanden*

3 maanden geleden

Onze zoon gaat ook om 18u naar bed! Ik heb het boek van Susanne Willekes gelezen en daar in staat dat baby’s natuurlijk slaaptijd tussen 18-19 is. Hij doet echter ook alleen maar dutjes van 45 minuten overdag, nooit anders gedaan, ook niet toen hij later naar bed ging. Probeer nu wel af en toe de wakkertijd iets te rekken. Hoe lang duurde de slaapregressie bij jou? Die vind ik wel echt heel pittig 😅

3 maanden geleden

Reactie op Lelo92

Onze zoon gaat ook om 18u naar bed! Ik heb het boek van Susanne Willekes ge ...
Gek is het dus niet haha! Wel fijn. Onze dochter slaapt inderdaad ook vaak niet langer dan een uur, tenzij we op pad zijn. Deze week gaat het wel iets beter, dus ik hoop dat het het staartje is van de regressie. Bij ons duurt deze ondertussen nu een week of 5, maar het wordt steeds beter. Ze wordt niet meer huilend wakker en valt weer redelijk snel in slaap. Ook overdag is ze vaak weer wat vroljker. Hopelijk laatste loodjes! Hoe lang zit je zoontje er nu in?

3 maanden geleden

Reactie op KL201

Gek is het dus niet haha! Wel fijn. Onze dochter slaapt inderdaad ook vaak ...
2 weken denk ik? Dus kan nog wel even duren. Maar fijn dat er licht aan het einde van deze slapeloosheidstunnel is🤗

3 maanden geleden

Onze zoon gaat ook vaak om 6 uur naar bed, hij is dan ook gewoon moe en wil zn fles + naar bed. Ik kan mij herinneren dat onze dochter dit ook had toen ze wat kleiner was en dat is vanzelf op geschoven naar half 7/7 uur. Voor nu vind ik 6 uur een prima tijd om naar bed te gaan!

3 maanden geleden

Als het je overdag lukt om alle voeding te geven die ze nodig heeft om te groeien lijkt me dit toch prima. Gok dat je op 4 flessen uit komt. Wij kregen te horen dat dit niet mocht ivm suiker dip of zoiets dergelijks. Onze dochters krijgen rond 19.30 nog een fles. Dan slapen ze en maken we ze om 22.30 wakker voor een fles. En vervolgens om 8.00 maken we ze weer wakker in de morgen voor een fles.

3 maanden geleden

Reactie op LWW

Als het je overdag lukt om alle voeding te geven die ze nodig heeft om te g ...
Sorry, vergeten te vermelden dat ze om 22u nog een droomvoeding krijgt! Ze krijgt dus 5 flessen totaal. Alleen tijdens die laatste fles slaapt ze vaak gewoon door, waardoor ze niet alles op drinkt

3 maanden geleden

Reactie op KL201

Sorry, vergeten te vermelden dat ze om 22u nog een droomvoeding krijgt! Ze ...
Klinkt als dikke prima toch! Heerlijk dat ze zo goed kan slapen.

3 maanden geleden

Hier ook een vroege slaapster. Als ik haar later op bed legt dan is het huilen. Slaapt ze echt om 6 uur of leg je haar pas op bed om 6 uur? Wij geven vaak de fles kwart voor 6 zodat ze rond 6 uur in slaap dommelt. En dan krijgt ze tussen 22.00/23.00 nog een voeding

3 maanden geleden

Lekker zo laten. Checklist is: - jij tevreden? ✅ - baby tevreden? ✅ Niks meer veranderen.

3 maanden geleden

Reactie op VGA_

Hier ook een vroege slaapster. Als ik haar later op bed legt dan is het hui ...
18u krijgt ze de fles en dan slaapt ze vaak tegen 18:30u. Bij ons krijgt ze om 22u ook nog een voeding!

3 maanden geleden

Hier ook hoor! Hebben vaak moeite om 18.00 te halen, ze ligt er ook wel eens iets eerder al. Ondanks dat ze overdag 2 lange dutjes doet en eind van de middag vaak nog een powernap 16.30/17.00, dan is het nog rekken tot 18.00 😅 maar als ze het er goed op doet vind ik het prima

3 maanden geleden

Reactie op kdresme

Hier ook hoor! Hebben vaak moeite om 18.00 te halen, ze ligt er ook wel een ...
Ja ook herkenbaar.. soms echt moeilijk om überhaupt 18.00 redden.. zeker als haar laatste slaapje niet gelukt is of heel kort.

3 maanden geleden

Hier ook een zoontje die om 18.00 uur de fles krijgt en rond 18.30 uur in bed ligt. Later lukt ook echt niet, haha. En wordt gewoon vaak rond 07.45 wakker. Hij krijgt geen droomvoeding meer en krijgt overdag 4 flesjes van 210. ‘S Avonds drinkt hij niks als ik hem een droomvoeding wil geven. Over 3 dagen is hij 4 maanden en weegt 8,3 kg. Dus groeit goed 😂

3 maanden geleden

Ik zou het gewoon zo laten.. als je kindje aangeeft dat ze moe is, waarom zou je het dan willen rekken? Ik zou lekker je eigen kindje volgen in plaats van wat andere mensen zeggen. 🥰

3 maanden geleden

Ons zoontje van 4.5 maand gaat tussen 18:00 en 19:00, gisteren zelfs 17:45 we waren bij tante op bezoek waardoor hij minder geslapen. Mijn tip is doe waar jou kindje behoefte aan heeft, jij bent mama en jij weet wat jouw kindje wilt en nodig heeft.

3 maanden geleden

Wees blij! Mijn baby gaat om 22.00 naar bed en is om 07.00 wakker.