Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips.
Mijn dochtertje van bijna 4 maanden heeft sinds vorige week woensdag (7 dagen) al geen ontlasting gehad. Ze drinkt verder heel goed, groeit prima en heeft goeie volle plasluiers. Ze laat veel vieze scheetjes en haar buikje is soms een beetje opgeblazen. Ze is wel gewoon vrolijk. Normaal had ze hiervoor vaak wel iedere dag of om de dag een volle poepluier. De huisarts heeft lactulose voorgeschreven, maar daar ben ik een beetje huiverig voor.
Ik heb al wel geprobeerd om de vetlaag van de melk te geven, probiotica, masseren en fietsen met de beentjes. Dan komt er wel lucht vrij maar geen ontlasting.
Iemand ervaring of tips voordat ik toch helaas over moet gaan op de lactulose?
Geef je borstvoeding ?
Het is heel normaal dat ze dan 10 dagen geen ontlasting hebben.
Hier poept ze ook maar 1 keer in de week en soms 2 keer.
Ook stink scheetjes en verder vrolijk.
Pas als het langer dan 10 dagen duurt de huisarts weer bellen.
Klinkt misschien raar, maar een beetje de anus masseren met vaseline, kan het ook een beetje opwekken. Als mijn kleine man flink wat omgemak heeft van krampen of al 2 dagen niet heeft gepoept dan doe ik het.
Waarom zo angstig voor lactulose? Is een prima middel bij obstipatie.
Maar goed, bij bv mag je kindje 10 dagen geen ontlasting hebben dus je kan het afwachten.
Klinkt misschien raar, maar een beetje de anus masseren met vaseline, kan h ...
Doen wij hier ook als het even niet lukt! Vaak lukt het daarna wel.
Wij zijn wel sinds kort over op lactulose ivm wisseling flesvoeding en ons meisje had echt veel last ervan dat ze niet goed kon poepen. Ze was niet meer zo vrolijk!
Ik merkte wel echt dat het werkt en ben blij dat ik het in huis heb. Inmiddels afgebouwd naar 1ml per dag (advies 1ml per kg lichaamsgewicht per dag) en het lukt nog steeds goed. Ik ga er morgen mee stoppen en kijken wat dat doet 🤞🏻
Ik kon ook gewoon in 1x stoppen natuurlijk maar ik was bang dat ze dan meteen weer verstopping kreeg 🙈