18 Reacties

7 maanden geleden

Ja heftig is dat hè. Geef je toevallig borstvoeding?

7 maanden geleden

Ik volg ook even mee, mijn dochter slaapt ook echt alleen bij mij of mijn vriend. Ze weigert echt om in de box of haar eigen wiegje te slapen..

7 maanden geleden

Reactie op Imkebb

Ja heftig is dat hè. Geef je toevallig borstvoeding?
Jep

7 maanden geleden

Reactie op Liisss

Jep
Oh top! Wat ik doe is op m’n zij op bed voeden, baby valt in slaap op ons bed en dan kan je ernaast gaan liggen/wegrollen als ze slapen. Heb je toch even je handen vrij 🥰. Overdag werkt dit top. ‘s nachts doe ik t nu ook, mn vriend even op de bank. Zodat we in ieder geval wat en veilig slapen. Als je dan weer wat op krachten bent kan je t bedje rustig aan introduceren, komt goed ❤️

7 maanden geleden

Bij ons ging het om een stukje geborgenheid. Al geprobeerd om een doek om haar heen te slaan? Deden wij de eerste dagen overdag voor de warmte en dan sliep ze wel lekker rustig in de box. Wel bij blijven natuurlijk , maar in ieder geval overdag had ik wat meer mijn handen vrij. Uiteindelijk kwam het s nachts na een paar dagen vanzelf, dus daar geen tips voor helaas...

7 maanden geleden

Jep hier ook gehad bij onze eerste. Afgelopen nacht heeft ons meisje voor het eerst een paar uurtjes op haar bed geslapen. Het is ook nogal een stap. Van lekkere warme veilige baarmoeder naar de grote wereld in een eigen bedje. Ons zoontje had enorm last van z'n nek voor de bevalling. Na 6 weken en een bezoekje aan de osteopaath kon hij redelijk op z'n rug liggen. Wel zaten boertjes en reflux veel in de weg. Onze dochter lijkt makkelijker maar moet wel overgeven als ze niet goed geboert heeft. Het is even zien te ontdekken wat de reden is dat jullie dochter niet wil liggen. Goed observeren en gewoon wat uittesten. Bijvoorbeeld 30 min na voeding overeind houden, eens kijken of ze nu al een voorkeurshouding mbt hoofdje heeft etc.

7 maanden geleden

Doek al eromheen tijdens het drinken ivm warmte en zo mee in bedje, bedje beetje schyin ivm hoofdje iets hoger. In de box een voedingskussen met doek of verschoon kussenhoes als knus kussen voor overdag. En als er melk geknoeid is op kleding kijken of dat onrust geeft (weer gaan zoeken) Kannnn evt iets zijn

7 maanden geleden

Reactie op Famke123

Jep hier ook gehad bij onze eerste. Afgelopen nacht heeft ons meisje voor ...
Misschien dat ik wel een afspraak ga maken bij de osteopaat idd. Heb echt het gevoel dat haar iets dwars zit zodra ze op dr rug ligt. Miss toch verborgen reflux. Ze wilt alleen maar rechtop op mij slapen.

7 maanden geleden

Hier wordt ze ook wakker zodra ze op haar rug weggelegd wordt als ze op ons in slaap is gevallen. Daarom legt de verpleging (liggen nog in het zkh ivm GBS-ziekte) haar dan op haar zij en dat gaat goed!

7 maanden geleden

Reactie op Linds1990

Hier wordt ze ook wakker zodra ze op haar rug weggelegd wordt als ze op ons ...
Ik ga dit ook eens proberen overdag. Gaat het goed verder met jullie? 😊

7 maanden geleden

Reactie op Liisss

Ik ga dit ook eens proberen overdag. Gaat het goed verder met jullie? 😊
Hopelijk helpt het bij jullie ook! Het gaat alweer een heel stuk beter met de kleine. Ze hebben super snel gehandeld en heel snel onder controle kunnen krijgen. Gister weken haar saturatie waardes namelijk ietsjes af, 's middags was ze echt wel ziek ervan maar ze wisten al gauw wat het was en zijn snel gestart met antibiotica Nog wel wat kweekjes en bloeduitslagen afwachten zodat we kunnen kijken of dat het was, hoe verder en wanneer we eventueel naar huis mogen.

7 maanden geleden

Reactie op Imkebb

Oh top! Wat ik doe is op m’n zij op bed voeden, baby valt in slaap op ons b ...
Hoe doe je dat met veilig slapen? Leg je dan iets tussen jou en de baby?

7 maanden geleden

Mijn zoontje was ook zo… het was idd vermoeiend. We zijn toen ‘s nachts samen (veilig) gaan slapen. Nu met mijn dochtertje slapen we ook samen ‘s nachts.

7 maanden geleden

Reactie op nada005

Mijn zoontje was ook zo… het was idd vermoeiend. We zijn toen ‘s nachts sam ...
Tot welke leeftijd? Hier wilt ze dus helemaal niet op dr rug liggen.. ook niet als ik naast haar lig

7 maanden geleden

Reactie op Liisss

Tot welke leeftijd? Hier wilt ze dus helemaal niet op dr rug liggen.. ook n ...
Onze dochters sliepen beide tot een week of 6 bij ons op de buik. Daarna werd het beter en wende ze eraan om naast ons te liggen

7 maanden geleden

Onze zoon ligt in een zijslaapkussen. Op de rug leggen wil absoluut niet ivm stuitligging -en bevalling.

één maand geleden

Ik loop nu tegen hetzelfde aan met onze Newborn. Wanneer is dit over gegaan en hoe heb je dit gedaan? Het is soms best lastig om 24/7 met een baby op je armen te lopen 🙈

één maand geleden

Reactie op dooortje

Ik loop nu tegen hetzelfde aan met onze Newborn. Wanneer is dit over gegaan ...
Ik heb dit tot ongeveer 3 maanden gehad. Iedere dag probeerde ik eerst het bedje, en vervolgens mij mezelf. Hij begon eraan te wennen en beetje bij beetje sliep hij af en toe in z’n bedje. Hij is nu 5,5 maand en slaapt alle slaapjes in z’n bedje. Enige wat ik dus kan zeggen; probeer ervan te genieten en leg hem wel elke keer even in z’n bedje zodat hij eraan kan wennen. Het is een heftige tijd, maar hij gaat op een gegeven moment wennen.