6 Reacties
茅茅n maand geleden
Let ze goed op de signalen?
Mijn moeder blijft maar kletsen en zingen terwijl hij op gegeven moment gewoon rust moet zodat hij merkt en laat zien dat hij moe is haha.
Ik snap je onrust goed!
茅茅n maand geleden
Mijn dochter had dit ook en huilde echt extreem veel. Nu kan mijn moeder haar zo wegleggen, soms nog wel even paar keer speentje in doen maar wel ontspannen.
Ik ben vaak in mijn moeder huis geweest en heb haar zelf dan op bed gelegd, zodat ze kon wennen maar wel met mij erbij of mijn partner. Mijn dochter is vrij observerend en merkt echt wel dat ze ergens anders is.
Daarna deden mijn moeder en ik het samen. Mijn moeder doet precies wat ik ook doe, flesje geven en vast bedroutine. Ook letten op moeheidsignalen en als mijn dochter dat niet laat zien, dan na 2,5 gewoon naar bed. Dit gaat nu super en slaapt ze in de middag bv 2 uur lang. Mijn dochter heeft nu nog problemen bij haar andere oma, daar komen we veel minder. Dus nu gaan we het daar ook zo doen zodat ze daar ook kan slapen. Ouders van mijn partner wonen een stuk verder van ons dus dat zou fijn zijn. Uiteindelijk komt het echt wel goed! Tuurlijk slapen kleintjes het liefst bij mama en eigen bedje/omgeving. Zij hebben zo klein er nog weinig aan om ergens anders te slapen (hoorde ik in een podcast)
Voor ons als ouders is het wel is handig :)
Mijn manier heeft gewerkt, hopelijk kan je hier iets mee. Succes lieve mama 馃挅
茅茅n maand geleden
Ik denk dat het voor je baby ook even een kwestie van wennen is (zoals je zelf ook al aangeeft). En uiteraard ook voor oma. Ze moeten elkaar misschien nog een beetje leren kennen en je kleintje moet ook aan de nieuwe omgeving wennen. Ik denk dat het vanzelf wel goed komt 馃槉 bij mn eerste is het ook zo gegaan en bij mn tweede zal dat vast ook wel weer even wennen zijn