9 Reacties
3 maanden geleden
Nee hoor mama, je doet niks fout. Je kleintje heeft gewoon nog even tijd nodig.
Onze zoon wilde dit ook absoluut niet. En ineens legde mijn vriend hem op bed en viel hij zelf in slaap. Sindsdien gaat het steeds beter. Ik houd zelf een ritueel aan en merk dat hij dat fijn vindt. Slaapzak gaat hier zeker aan. Ik merk ook dat hij daardoor merkt dat hij naar bed gaat. Als het echt warm is doe ik hem na even proberen in z’n bed alsnog uit. Verder is het hier ook nog regelmatig jammeren, maar hier werkt de pink in de mond dan goed. En hij vind het ssssht geluidje heel fijn.
Geef je kleintje de tijd. Hij zet de stap vanzelf. Wij zijn er ook nog niet, want ik moet hem wel wat helpen. Maar hij valt zonder wiegen in slaap. En dat is al een hele belangrijke stap. Zo kom je steeds een beetje verder!
3 maanden geleden
Ik denk dat je kindje tijd nodig heeft, mag ik je een advies geven: gun die tijd jezelf en hem… en accepteer het, ander frustreert het enorm! Wij wiegen ook continu, hij is ook bijna 4 maanden. Voorheen moesten we 30-45 min en elke keer wanneer hij werd weggelegd werd hij wakker.. nu is dat slechts hooguit 15 min en soms zelfs 5 min… zoals ik vaak heb gelezen het is een fase… hoe zwaar het ook is, deze periode gaat ook voorbij en dan ga je missen dat je kindje bij jou op schoot in slaap viel… houd vol!
3 maanden geleden
Ik volg even mee, wij hebben heel erg hetzelfde met ons dochtertje van vier maanden. Ik wil haar ook niet laten huilen, maar het lijkt wel alsof ze gewoon echt niet zonder huilen in slaap kan vallen, of ik haar nog vast houd of niet.. ik doe het meestal wel maar soms leg ik haar toch even neer want ze is nogal zwaar en gaan zitten is ook al niet goed, je moet lopen.. en zelfs dan huilt ze vaak nog
3 maanden geleden
Ik hen echt hetzelfde gehad en wilde hem niet laten huilen. Maar ben er echt achter gekomen dat hij het ook nodig heeft om in slaap te komen. Wij hebben wel een routine, maar hij huilde altijd als we hem weg legde. Wat we ook probeerde, hij huilde toch wel. Dus uiteindelijk als niets werkte hem neergelegd in bedje en 5 min laten huilen. Na 5 min naar binnen, troosten, en weer gaan. Uiteindelijk werkt deze methode voor ons en kan hij nu zelfs zelfstandig in slaap vallen. We hoeven na 5 minuten soms 1x binnen te lopen, en dan valt hij zelf in slaap. Ik heb het kunnen accepteren met de gedachte dat hij huilt omdat hij niet weet hoe hij in slaap moet vallen zelf, en dat hij dat zelf moet leren en dat we hem juist helpen met deze methode. Het gaat nu echt super goed. Zet eventueel een timer. 5 minuten zijn uiteindelijk niet zo lang, ookal voelt dat in het begin een eeuwigheid...
3 maanden geleden
Reactie op Anoniem0852
Ik denk dat je kindje tijd nodig heeft, mag ik je een advies geven: gun die ...
Dit denk ik ook!
Mijn kindje sliep overdag alleen in de draagzak. In bed was gewoon drama, huilen, brullen. Niets hielp. Dus structureel elke keer in de draagzak voor dutjes. Zitten kon niet. Dus ik liep en stond de hele dag.
Na een hoop frustratie het los gelaten en nog eens rustig geprobeerd aan de hand van de wakkertijden maar boven alles aan de signalen van mijn kindje. We gingen van 1 slaapje in bed van 45 min naar 3 a 4 keurige slaapjes in bed van meerdere cyclussen.
Volhouden en volg vooral je kindje ♡
3 maanden geleden
Hier ook echt een ritueel. En alleen als ik zie dat hij moe is gaan we naar boven.
Naar boven, verschonen, we kletsen wat ondertussen, slaapzak aan, liedje op verschoonkussen. Gordijnen samen dicht doen. White noise gaat aan. 1 liedje wiegend in armen. Dan gaat hij wakker in bed en verlaat ik de kamer. Hij slaapt meestal binnen 5 a 15 minuten. Rommelt soms nog wat, maakt wat geluidjes.
3 maanden geleden
Je doet niks verkeerd! Ik had de zelfde situatie als jij. Ik had echt het idee dat ik het niet goed deed en te laat was met het aanleren van een ritueel en slapen etc.
Maar ineens sliep mijn dochter zelfstandig! Het was hier altijd drama. Sliep alleen in de draagdoek en in de elektrische wiegstoel. Wilde ook niet plat op haar rug. Ik ben begonnen met een hoes om een voedingskussen te doen om een wat “ruimer” nestje te maken en te oefenen in de box. Dit deed ik tot ik doorhad dat ze platter liggen meer oke vond.
Ik ben een maand geleden begonnen met een ritueel maar eigenlijk bleek ik die al een beetje te hebben zonder dat ik het door had.
Mijn ritueel met 2/3 maanden: Samen haar kamertje donkermaken en zoutlampje aan doen. Luier verschonen en puckababy aan. White noise aan en wiegen. Slapend wegleggen. Ik zette een wekker van 7 min, ik verplichte mijzelf om 7 min te wachten als ze huilde. Daarna ging ik heen om te troosten. Dut moest denk ik zo’n 2x en daarna sliep ze voor 20 min maar het was een begin! Later dacht ik: als ze er niet aan toe is dan is ze er niet aan toe en ben ik gestopt met haar in bed leggen. Ze mocht van mij gewoon slapen in de wiegstoel of box ( dat ging toen eindelijk goed, plat op haar rug ).
Met 3 maanden begon ze duidelijk aan te geven wanneer ze moe was. Dat heeft ze hiervoor nooit gedaan. Oogjes wrijven, en rode oogjes en wenkbrauwen. Ik heb haar toen voor het eerst in bed gelegd zonder slaapzak maar wel gordijnen dicht, white noise aan en lampje aan. Ze was zo vertrokken!
Nu trek ik haar wel een dunne slaapzak aan als ik zie dat ze moe is zodat ze dat gaat koppelen aan slaapjes.
Ritueel nu overdag en s’avonds :
Laatste voeding, schone luier en samen de kamer donker maken. Overdag in haar eigen kamer, s’avonds in de co sleeper. Haar kip knuffeldoekje aan haar geven, white noise aan en nachtlampje. Ze sabbelt zichzelf in slaap op haar vingers, pakt geen speen. Binnen 10/15 min is ze vertrokken.
Heel verhaal maar weet je: wat niet gaat dat gaat niet. Je kindje zal vanzelf er aan toe zijn om zelfstandig in slaap te kunnen komen. Je doet het verder fantastisch! Hij heeft nu zijn mama nog nodig🤍 Er zijn allerlei theorieën en handigheidjes maar dat wilt niet zeggen dat het bij iedereen werkt.
Ik kom echt bij 0 vandaan. Sliep alleen op mij en bij mij. Begon te krijsen en schreeuwen als ik haar weg legde. En nu slaapt ze zelfstandig uit zichzelf
3 maanden geleden
Oh dit klinkt zo herkenbaar! Je zou eens kunnen praten met Laura van MQslaapcoaching (https://www.mqslaapcoaching.nl/). Zij kan je zeker weten helpen. Ik vind haar echt zooo fijn in omgang en het is echt te merken dat ze zelf ook jonge kinderen heeft. Echt het proberen waard!!