Hoi!
Wij komen nu na helse weken volgens mij de 4 maanden slaapregressie uit. Het enige wat blijft hangen is dat mijn baby niet zelfstandig in slaap kan vallen. Wat ik ook doe (erbij blijven, oppakken bij huilen en wegleggen wanneer rustig) het helpt niet. Knuffeltje helpt niet. Speen neemt hij niet. Hij blijft gewoon huilen. Nu heb ik hem ook niet langer dan 2 minuten laten huilen. Ik ben van mening dat je baby’s van 4 maanden moet troosten en dit niet aan hen kan overlaten. Echter, hoe kan ik hem nu aanleren zelfstandig in slaap te vallen? De pick up en put down methode kan ik rustig 3 kwartier doen zonder succes (lees; continu huilen).
Een bedritueel heb ik nog niet. Daar wil ik nu mee starten. Dit heb ik nog niet gedaan omdat ik het gevoel had dat dit toch niet zou helpen omdat op het moment dat ik hem wakker in bed leg hij toch gaat krijsen. Tevens doe ik het slaapzakje overdag niet aan bij hem, wordt volgens mij te warm.
Wat doe ik hier verkeerd? Heeft iemand tips? Hoe hebben anderen dit gedaan? Het voelt alsof ik hem iets niet heb geleerd wat ik wel had moeten doen en nu te laat ben.