7 Reacties

3 maanden geleden

Gewoon lekker laten liggen, je kunt er moeilijk de hele nacht naast staan en corrigeren. Ze gaat toch liggen op de manier wat zij het lekkerst vind. Je stoort haar zo ook steeds in de slaap.

3 maanden geleden

Hier gaat onze dochter (4mnd) ook direct op haar zij liggen. Vind het wel prima, ze ligt zo heerlijk en slaapt snel! Zou me niet al te veel zorgen maken 🙏

3 maanden geleden

Mijn dochter doet precies hetzelfde. Ook met d'r voetjes tussen de spijlen, maar zij zit in een slaapzak dus ze kan zichzelf geen pijn doen.

3 maanden geleden

Sinds ons zoontje op zijn zij kan draaien slaapt hij 1000x beter, dus wij laten het zo! Wel in een slaapzak en in een co sleeper dus zonder spijlen…

3 maanden geleden

Hier slaapt hij ook heerlijk op zijn zij. Gebruiken nu ook een zijliggingskussen zodat hij ook beetje op zijn plek blijft en werkt goed. Wacht maar totdat ze straks echt gaan rollen, dan gaan ze waarschijnlijk over op de buik.

3 maanden geleden

Onze kleine man slaapt al sinds hij 4 weekjes is op zijn zij, we kregen dit advies om het overdag te doen vanwege een plat hoofdje, hij sliep zooo veel beter, langer en dieper als wanneer hij op zijn rug lag dat we hem Snachts ook zo laten slapen, het is zelfs zo dat als wij hem nu op zijn zij draaien wanneer hij in bed ligt echt binnen 2 min vertrokken is, op zijn rug kun je uren wachten :) als hij rolt dan rolt hij terug naar zijn rug, hij begint nu ook naar zijn buik te rollen en we hebben dit eens aangekeken, ook hier draait hij langzaam zijn hoofd zijwaarts als hij op zijn buik ligt en “roept” ons als hij het niks meer vind en teruggedraaid wil worden Je kan eens overdag de kleine op de zij leggen en kijken hoe ze slaapt, dan krijg je langzaam vertrouwen dat ze het doet en zou je eventueel kunnen “oefenen” voor de dingen die ze misschien niet zelfstandig doet zoals hoofd goed draaien ofzo

3 maanden geleden

Mijn kinderen laat ik vanaf dag 1 op hun zij slapen🫣 Vinden ze veel fijner. Minder gezwaai met die armen. Liggen heerlijk opgekruld in hun bedje. Ik let erop dat ze om en om op de linker/rechter zij liggen, dan gelijk die voorkeurshouding en afgeplat hoofd voorkomen. Jongste is nu ruim 3 maanden, dus draait nu zelf weer naar rug en terug naar zij.