5 Reacties

3 maanden geleden

O ja doen wij regelmatig. Ze vind ontdekken geweldig, ligt te kraaien, alles in haar mond aan het stoppen. We doen vaak ervoor of erna nog even samen spelen. Als ze veel geluidjes maakt pak ik haar wel erbij, omdat dat goed is voor de taalontwikkeling. Maar als ze lekker rustig speelt met af en toe een kraaitje ofzo, lekker laten! Tenminste dat doen wij

3 maanden geleden

Zeker, ons zoontje speelt heel vaak alleen! Hij kan zo een half uur in zijn eentje zichzelf vermaken, spelend op zijn rug of tummy time. Tummy time vind hij geweldig en dan heb je geen kind aan hem😝. We knuffelen en spelen ook heel wat af samen hoor, lekker de stem samen ontdekken, vliegtuigje spelen, dansen en het huis onderzoeken op de arm, boekjes lezen en samen onder de mobiel liggen. Of hij zit op de arm als ik met zijn zus aan het spelen ben. Maar hij speelt dus gerust meerdere keren per dag alleen. Dit hebben we trouwens ook zo gedaan met onze 1e, ze is nu bijna 2 en heeft een heerlijke fantasie tijdens het alleen spelen. Dus ik denk zeker dat alleen spelen ook goed is. Juist! Want daar leren ze heel veel van.

3 maanden geleden

Wij laten hem regelmatig alleen spelen! En ik doe dan bewust iets anders, zodat hij dit ook leert. En als ik hem zie, maar hij mij niet, komt hij vaak tot ander spel en komen er vaak andere/nieuwe geluidjes bij en zelfs bewwgingen. Als hij zelf op de grond ligt ben ik altijd in de kamer i.v.m. de kat. In de box ga ik ook eten pakken, naar de wc etc. Ook ligt hij vaak in de box als wij eten, want dan heeft hij vermaak en in de stoel aan tafel wil hij toch wel of kletsen met ons, of spelen, na het eten (of op het einde) of als hij het niet wil pakken we hem er altijd bij!

3 maanden geleden

Dat is echt prima. Mijn oudste kon zich als baby al goed alleen vermaken en nu als bijna tweejarige speelt ze nog steeds vaak zelf. Mijn tweede dochter van 3 maanden ligt nu ook vaak wel even alleen in de box te kijken of op haar buik op het boxkleed op de grond. Is helemaal prima!

3 maanden geleden

Ik heb een peuter van 3 en een tweeling van 12 weken. De tweeling ligt best heel veel in de box, als ik alleen ben. Als ze huilen ga ik er wel naar toe, maar zeker niet voor elk kreuntje. Ze zijn best heel veel bezig met dingen pakken, knisper boekjes of knuffel doekjes. En inderdaad schoppen tegen ballen met belletjes. Als mijn oudste leuk aan het spelen is hang ik best regelmatig boven de box.