10 Reacties

3 maanden geleden

Oh dit heb ik dus precies hetzelfde

3 maanden geleden

Hier ook, maar vind het niet zo’n probleem. Breng hem nu gewoon vaker naar bed, vaak 2x in de middag en 1-2x in de ochtend. Hij is sneller moe want het zijn meer powernaps van 30 min. Hoort blijkbaar ook een beetje bij de leeftijd, zag dat jouw zoontje ook 4 mnd is..

3 maanden geleden

Mijn dochter heeft dat vanaf het begin gedaan. Ik besloot ervan te genieten, dat ze zo graag bij mij slaapt. De nachten zijn dan extra belangrijk, die slaapt ze in de co-sleeper. Op het cb zeiden ze dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken. Misschien heeft jouw zoontje last van de 4e sprong?

3 maanden geleden

Hier hetzelfde. 3 maanden en 3 weken oud. De meeste dutjes zijn 30 minuten, soms 50/60. Maar, zodra ik hem savonds om half 7 naar bed breng slaapt hij wel ineens 5 uur achter elkaar 😂, het blijft een mysterie (hij komt snachts nog wel 1/2 keer). Soms lukt het me om het dutje te verlengen maar dan moet ik er echt direct bij zijn en gelijk zijn speen indoen en de co sleeper heen en weer schommelen. Baby’s moeten leren de slaapcycli aan elkaar te koppen, alleen lukt hem dat overdag nog niet lijkt het. Dus tips… nee.. had ik die maar 🙈

3 maanden geleden

Hier gaat dat vanzelf nu langzaam aan beter. Was ook telkens korte slaapjes. Ineens met 3.5 maand ging hij ze verlengen

3 maanden geleden

Hier meeste dutjes ook 45 min. Het ochtendslaapje nu steeds 90 min. Hebben we in stapjes geoefend. Eerst door haar, als ze wakker werd na 45 min, op te tillen en dan speentje en wiegen weer in slaap helpen. En dan sliep ze verder op de arm. Toen dat steeds vlotter ging hebben we haar na 45 min in bedje laten liggen en dan speentje geven en even over hoofdje aaien. En daarna lukte het haar zelf om dit te koppelen en slaapt ze nu elke ochtend 90 min. Dit proberen we nu ook met het middagdutje(s) maar dat lukt nog niet.. :) dus als ze erg moe is gaat ze in de draagzak en dan slaapt ze langer.

3 maanden geleden

Reactie op Anne19881988

Hier meeste dutjes ook 45 min. Het ochtendslaapje nu steeds 90 min. Hebben ...
Wat goed! Wij zijn dit nu ook aan het oefenen maar we blijven in 1 uur wel 4 x lopen en wiegen. Soms lukt 10 min slapen nog niet eens.

3 maanden geleden

Fijn om te lezen dat het dus niet alleen bij ons zo is! We blijven oefenen met slaapjes verlengen en anders toch lekker bij ons. Bedankt voor delen van jullie ervaringen. 🙏🏼

3 maanden geleden

Hier ook dutje van precies 30min de hele dag! Alleen in de draagzak of samen slapen laat haar langer slapen. Maar als ze zelf slaapt is ze echt na max n halfuur wakker. Ik vermoed dat ze de slaapjes gewoon nog niet koppelt. Ik heb t maar geaccepteerd dat ze nog niet lang slaapt overdag!

3 maanden geleden

Oei dit heeft mijn dochter vandaag ook. Ik laat haar gewoon jammeren/brabbelen. Ze is nu tussendoor weer 3x in slaapgevallen. Slaapje dus tot nu toe al 1.5 uur gerekt🙏🏻. Zolang ze niet hard huilt laat ik haar lekker liggen! (Ik hou de babyfoon uiteraard in de gaten😁)