6 Reacties
3 maanden geleden
Hii,
Ik denk dat het komt door het aantal uren wat hij slaapt in de avond, babies rond deze leeftijd hebben 12 uur aan een stuk nodig als de “nacht”
Als je dan kijkt naar 22-11 zit je op 13 uur en dat komt dan overeen met de slaap behoeftes
Je zou kunnen proberen de nacht eerder te beginnen, rond 18/19u, dan zul je zien dat hij om 6/7/8 klaar is voor de dag
Wij voeden ook nog tussendoor hoor en hij slaapt zeker niet “door” maar hij gaat wel om 19u bed, rond 22u flesje, dan valt hij direct weer in slaap, rond 2/3/4 komt hij weer en daarna de dagstart rond 7u
De laatste uurtjes tussen de laatste fles en 7u is ook wat onrustiger, word sneller wakker en kan dat vergelijken met jou dutjes die je omschreef, daarna issie wel echt klaar en vol energie
2 maanden geleden
Reactie op susique36
Hii,
Ik denk dat het komt door het aantal uren wat hij slaapt in de avond, ...
Gaat helaas niet zo gemakkelijk hier.. vanavond om 20 uur begonnen met de routine. Hij viel om 21 u pas in slaap, daarvoor 3 keer wakker. Hij werd om 21:40 alweer wakker voor borst en is nu weer heel moeilijk in slaap te krijgen sinds. 🥲
2 maanden geleden
Reactie op malouna
Gaat helaas niet zo gemakkelijk hier.. vanavond om 20 uur begonnen met de r ...
Ahw ik heb met je te doen, wij hebben overdag hetzelfde probleem en denk dat dat door de slaapregressie komt..
Denk dat het sowieso even duurt voordat je naar eerdere tijden kan omdat de dagstart natuurlijk ook later is,
wij hadden dit eerst ook en merkte dat hij een beetje bleef hangen in de new born slaap ritme wat niet meer paste bij zijn behoeften om wakker te zijn overdag
We hebben toen langzamerhand de avond eerder gedaan, eerst 22u toen 21.30 21.15 etc en een max wakkertijd van 2u aangehouden.
zodra we wat gingen zakken merkte we dat hij overdag ook beter ging slapen en zelf op een gegeven moment om 18u einde dag ging vragen
Die van ons valt ook nog niet zelfstandig in slaap,
Wat bij ons helpt is er naast gaan liggen als hij in slaap valt, even knuffelen en dan is hij ook minder in paniek, we merken met de slaapregressie dat hij toch weer vaker in slaap gewiegd wil worden en ook wat meer contact slaapjes vraagt en veel meer nabijheid. Die geven we hem eigenlijk altijd, doen we dit niet dan is het echt drama ook
Hoe zien bij jullie overdag de dutjes eruit?
Wij houden dit als rode draad aan, maar doen het eigenlijk nog op verzoek en wakkertijden:
7 dagstart (ruim genomen hoor, soms eerder soms later,
Rustig wakker worden, aankleden en spelen
Vaak wil hij pas om 8.30 zijn eerste flesje omdat hij ook nog een nachtvoeding krijgt
Max 2u wakkertijd dus na zijn flesje gaan we naar boven en gaan we samen even liggen voor een dutje 1,5 uur Max
Na het dutje gaan we spelen, wandelen of iets en geven we zo rond 12u weer een flesje
Hierna doen we hem weer in bed, en zo herhalen we het totdat we bij 18-19u uitkomen
Officieel zou hij 3 keer moeten dutten maar hij slaapt ‘s ochtends vaak 1,5 uur en ‘s middags 2,5 waardoor we de dag kunnen afsluiten om 18
De truc bij onze man is flesje en dan bed, of soms flesje al in bed als hij echt niet wil,
Is trouwens afgekolfde melk en geen kunst, dus het beter slapen of iets heeft daar niks mee te maken :)
Volhouden! Je kunt dit, denk dat het echt een combo is van het slaapschema van een newborn die aangepast moet worden voor een baby van 4 maanden plus de regressie
Hopelijk heb je hier wat aan,
2 maanden geleden
Reactie op susique36
Hii,
Ik denk dat het komt door het aantal uren wat hij slaapt in de avond, ...
Hoii, ik wil hier toch even op inhaken...
Uit onderzoek is gebleken dat de nacht slaap van babys van die leeftijd gemiddeld ligt tussen de 9,1 en 9,9 uur.
Gemiddeld, dus uitzonderingen daargelaten.
Deze pagina komt uit het boek Zachte Nachten, echt een fijn boek over het hoe en wat van slaapjes bij baby's en kleine kinderen.
Inhoudelijk over de slaapjes in de ochtend heb ik nog even geen kennis paraat. 😊
2 maanden geleden
Reactie op SiStitch
Hoii, ik wil hier toch even op inhaken...
Uit onderzoek is gebleken dat de ...
Aanhaken is altijd goed, er is wat betreft dit soort dingen nooit 1 waarheid en we moeten vooral naar onze babies kijken denk
Ik weet wel dat als ik die van mij “maar” 9u laat slapen hij echt een huil baby word terwijl sommige inderdaad hier heel goed op gaan, is ook een geval van uittesten
Ik herkende onze kleine heel erg in het verhaal van ts vandaar mijn tips
2 maanden geleden
Reactie op susique36
Aanhaken is altijd goed, er is wat betreft dit soort dingen nooit 1 waarhei ...
Klopt helemaal. Het zijn ook maar gemiddelden natuurlijk 😊 en daar is dit forum ook voor bedoeld toch, om ervaringen te delen? 😇
Ik werd alleen in het begin ook moedeloos als ik weer eens om 19.30u liedjes zat te zingen in een donkere kamer, verschillende methoden en rituelen uit te voeren met een compleet wakkere baby 🤩 en ik dacht alleen maar : waarom gaat het niet zoals 'het hoort' en wat 'normaal' is?
Pas later begreep ik dat èn de norm breder ligt, en de gemiddelden echt wat later op de avond en kortere nachten betekenden.
Als ik al maar 1 iemand daarin gerust kan stellen door deze info te blijven delen ben ik al erg tevreden ☺️