Ons zoontje is nu vijf maanden oud en slaapt sinds een maand op zijn eigen kamer. Hij doet het heel goed, maar wij hebben nog wel de babyfoon op onze slaapkamer aan. Ik merk dat ik er erg onrustig door slaap, ook al gaat hij alleen aan bij geluid of beweging. Maar 9/10 keer is er niks aan de hand, maar ben ik wel klaar wakker. Ik ben toch ergens bang dat hij op zijn buikje draait en met zijn gezichtje in het matras belandt. Hij kan wel draaien van rug naar buik en andersom, maar het kost hem nog wel heel veel moeite. Hoe doen andere ouders dit?
Wij hebben wel een camera aan op de camera, maar hebben het geluid uit. Zodra onze zoon iets van geluid maakt ben ik wel wakker en kijk ik wat er aan de hand is
Hier zijn de slaapkamers erg dicht bij elkaar dus wij zetten de deuren op een kiertje. Geluid van de babyfoon stond welgeteld 1 nacht aan 🙈van zodra ze kucht, jammert, huilt,.., horen we het meteen dus ik hoef het niet dubbel te horen via de babyfoon. Het beeld staat uiteraard wel altijd aan zodat ik meteen kan kijken als ik wakker wordt ‘s nachts.
Ik vond die functie waarbij het licht aansporing ook niet fijn. Je kan beter het licht aanzetten en de babyfoon met het scherm naar beneden neerleggen. Uiteindelijk reageer je op geluid en kijk je dan pas wat er is.
Bij onze oudste nooit gedaan. Babyfoon bleef beneden. Nu bij de tweeling wel, omdat onze oudste tot 5 maand bij ons sliep en de tweeling nooit. Heb het geluid uit en het beeld weggedraaid. Als ik iets hoor vanuit hun kamer dan kijk ik even op het scherm. Onze deur staat altijd open en ze slapen best dichtbij.
Ik heb hem al heel lang uit staan maar staat hij wel op m’n nachtkastje. Ik gebruik hem heel soms als ik twijfel, dan zet ik hem aan en daarna weer uit. Dat werkt voor mij
Babyfoon met scherm op zwart op nachtkastje en geluid zachtjes aan. Verder een aerosleep matras en hoes vanwege af en toe op de buik slapen. Geeft rust hier :)