4 Reacties
2 jaar geleden
Wat vervelend! Ik heb ook een fikse verkoudheid gehad. Wat misschien kan helpen is een hand op je buik neerleggen zodra je aanvoelt dat je moet hoesten. Dat hielp bij mij wel! Voelt alsof het dan wat ondersteund wordt naar mijn idee. Verder kan een warme kruik ook helpen. Beterschap!
2 jaar geleden
Reactie op Syn1
Wat vervelend! Ik heb ook een fikse verkoudheid gehad. Wat misschien kan he ...
Fijne tips had ik nog niet aan gedacht ga ik doen! 😊
2 jaar geleden
Hallo, ik heb al een lange tijd last van niezen en dan merk ik inderdaad ook een pijn onderin. Bij mij is die pijn kort en stekend maar toch erg vervelend. Door te wrijven en mijn handen op mijn buik te leggen wordt het wel beter. Ik denk dat dit een van de kwaaltjes is die we helaas gewoon moeten doorzitten.. veel beterschap gewenst!!
2 jaar geleden
Hier ookal 3 weken aan een stuk aan het hoesten😫
Ik werk in de zorg met ouderen en die zijn nu allemaal grieperig of verkouden en elke keer als ik er bijna vanaf ben, dan wordt ik op het werk dus weer opnieuw “ziek”.
Bij het hoesten een hand op de pijnlijke plek leggen helpt inderdaad zoals hier al benoemd is. Ik doe dit ook en verlicht de pijn gelukkig wel. Maar ik heb als nog wel veel last van mijn buik helaas.
Ik heb mij laten vertellen dat een hoestdrank op basis van nospacine gewoon veilig gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap. Volgens de apotheek klopt dit.
Verder veel drinken met name water of thee met honing. Dan blijft de keel gesmeerd en is deze minder geirriteerd.
Probeer ook droge lucht te vermijden. Wat lastig is nu bijna overal de verwarming weer aanstaat. Maar drohe lucht prikkelt de keel waardoor je meer gaat hoesten.