17 Reacties

2 dagen geleden

En van 5 tot 6 is meestal ook echt een terror uur...

2 dagen geleden

Mijne weigert laatste slaapje ook en hou nu 2,5/3 uur aan als wakker tijd, beide dutjes 1,5 uur ongeveer zodat ze tussen half 7 en 7 op bed kan, dit ging goed maar vandaag is het echt een hel. Vanochtend om 6 uur al wakker en tot nu toe 2 keer 30 min geslapen🥲

2 dagen geleden

Reactie op Bloemetje19

Mijne weigert laatste slaapje ook en hou nu 2,5/3 uur aan als wakker tijd, ...
Hier 04;30 wakker... ook wanneer hij dus om 7 u gaat slapen. Meestal dan half 7 weer slapen en dan totaal geen ritme. Nu beperk ik dat hele vroege slaapje tot een half uur. En de nachten zijn momenteel vreselijk. Snap er niks van

2 dagen geleden

Herkenbaar! Ik ben al dagen met het ritme aan het schuiven en ik denk dat ik de code gekraakt heb haha. Ik breng mijn zoontje niet voor 9 uur sochtens naar bed. Het eerste slaapje max 45 minuten. Dan maak ik hem wakker en probeer ik hem 2,5 tot 3 uur wakker te houden. Het idee is dat hij dan niet te moe is, maar wel genoeg slaap overhoudt voor een middagdutje van 2 uur. Daarna houdt hij het tot 18:30 wel vol. Dan flesje er in en lekker naar bed. Als hij het eerder zat is ga ik vaak nog ff een rondje lopen of onder de douche. Dat vindt hij heerlijk. Ik wist niet zo goed wat ik van het wakker maken moest denken, maar op deze manier gaat het hier nu al een paar dagen een stuk beter. Het is gebaseerd op de slaapgids

2 dagen geleden

Reactie op Dees60

Herkenbaar! Ik ben al dagen met het ritme aan het schuiven en ik denk dat i ...
Ik was ook niet van het wakker maken. Maar het ging op geen andere manier meer.. Ik kan hem helaas niet rekken tot 9 omdat zijn dag om 04;30 begint. Nu dus wel uitgevonden om hem dan later eerst een half uurtje te laten slapen. En dan rond 9 u wat langer. Hoelaat is jou kindje in de ochtend wakker?

2 dagen geleden

Reactie op E12

Ik was ook niet van het wakker maken. Maar het ging op geen andere manier m ...
Ja dat snap ik als hij er zo vroeg al is. Is ie dan echt aan t huilen, of gewoon wakker en misschien een beetje zeuren? Eerst was dat niet later dan half 6. Inmiddels rond half 7, maar dan ligt ie eerst vrolijk wat te spelen ofzo. Dus ik hoef er niet gelijk uit. Probeer niet voor 7 uur zn kamer in te gaan, tenzij hij huilt natuurlijk.

2 dagen geleden

Reactie op Bloemetje19

Mijne weigert laatste slaapje ook en hou nu 2,5/3 uur aan als wakker tijd, ...
Ooh fijn om te lezen dat het vandaag bij meer niet soepel gaat 🤨. Hier ook nog maar 20 minuten geslapen sinds 5.50 vanmorgen

2 dagen geleden

Mijn dochtertje is vaak 15 uur wakker uit haar middagslaapje, ligt er dan vaak om 18.30 a 18.45 uur wel in, ze is er dan ook echt wel aan toe. Start de dag om 7 uur, 9.15-10 slapen (maak ik dr wakker), 12.30-15 uur slapen (wordt ze uit haarzelf wakker)

2 dagen geleden

Ik zie dat jullie babys sochtends kort slapen en smiddags wat later. Moet dat zo? Mijn dochter haar eerste dutje van de dag is meestal langer dan die in de middag. Moet ik dat omdraaien? Dus ook sochtends wakker maken uit haar slaapje en smiddags langer laten slapen?

2 dagen geleden

Smiddags wat langer bedoel ik

2 dagen geleden

Reactie op Bloemetje19

Ik zie dat jullie babys sochtends kort slapen en smiddags wat later. Moet d ...
Nee hoor niks moet! Ik merk dat dit voor mijn dochter het beste werkt, als ik haar laat liggen slaapt ze een gat in de dag en is ze ‘s nachts aan het spoken. Met deze ‘sturing’ merk ik dat ze ‘s nachts goed slaapt en doorslaapt. Maar het is echt per kindje verschillend, maar je zou het altijd kunnen proberen om te kijken hoe jou kindje er op reageert!

2 dagen geleden

Reactie op Bloemetje19

Ik zie dat jullie babys sochtends kort slapen en smiddags wat later. Moet d ...
Niks moet natuurlijk, maar als het smiddags wat langer is, dan houden ze het over het algemeen wat makkelijker vol tot bedtijd.

2 dagen geleden

Mijn kleine van zes maanden gaat meestal rond 22:00 naar bed en komt er dan weer om 09:00 uit. Haar ochtend (naja zeg maar gerust middag haha) slaapje doet ze van 11:00-12:00 en daarna zijn het vaak nog drie hazeslaapjes van een halfuur of iets langer. Haar eind slaapje is vaak ergens rond 20:00 en dan blijft ze wakker tot we haar naar bed brengen. Moet zeggen dat ik eigenlijk altijd haar ritme volg en me niet zo aan tijden hou. Verschilt ook altijd waar ze haar slaapje doet; onderweg, thuis, in de auto etc. Het is maar net wat voor jou en je baby fijn werkt :).

2 dagen geleden

Middagdutje van 12.00 tot ongeveer 15.00. Daarna naar bed om 18.30 tot de volgende ochtend ongeveer 7 uur ⏰

2 dagen geleden

Reactie op Chantal1095

Middagdutje van 12.00 tot ongeveer 15.00. Daarna naar bed om 18.30 tot de v ...
Hier soms van 13;00 tot 15;00 en dan 18;00 naar bed, hij is dan erg huilerig is dit bij jullie kindje ook zo?

2 dagen geleden

Reactie op E12

Hier soms van 13;00 tot 15;00 en dan 18;00 naar bed, hij is dan erg huileri ...
Het laatste uurtje moeten we haar (na haar groentehapje rond 17) wel echt entertainen inderdaad. Ze wilt dan niet meer alleen op de grond spelen😂. Zet haar dan vaak in de triptrap om naar het koken te kijken en af en toe kiekeboe te zeggen. Vind ze geweldig!

één dag geleden

Ik merk zelf dat het letten op de wakker tijden ervoor zorgt dat het slapen veel slechter gaat. Ons zoontje slaapt meestal 2 keer per dag. Het eerste slaapje vaak van 10:30 uur tot 13:30 uur. Het tweede slaapje van 16.00 uur tot 17.00 uur. Als het tweede slaapje niet lukt, so be it. Iedere avond gaat hij naar bed tussen 19.30 - 20:30 uur en slaapt tot 08.00 - 09.00 uur. Door het loslaten en gewoonweg hem volgen, gaat het slapen echt top.