36 Reacties

16 dagen geleden

Onze jongen (5 maand) gaat altijd rond 18:00/18:30 uur naar bed. Hij is ook echt moe dan, hij krijgt een flesje en ik zing een liedje. Inmiddels valt hij meteen inslaap en huilt dan ook niet meer. Wij zijn met 6 weken begonnen met een ritueel, destijds moest die wel wat huilen als hij dan naar bed moest maar hij wende eraan dat wij niet kwamen (hoorden uiteraard wel of hij huilde van vermoeidheid of dat er echt wat met hem was) en inmiddels valt hij als een blok inslaap.

16 dagen geleden

Tussen 1900 en 2000, net wat uitkomt. Ritueel is wisselend. Om de dag in bad. Verder gewoon rustgevend muziekje aanzetten, opfrissen voor de nacht (of dus in bad), en dan voeden op bed en dan slaapzak aan, kus geven en slaaplekker wensen. Niet te veel poespas. 😀

16 dagen geleden

Hier rond half 7, dan maken we haar kamertje donker en zeggen we een zoutsteenlampje aan en haar White noise. We kleden haar dan om en doen haar slaapzak aan. Geven haar een flesje en houden haar dan nog 20 minuten omhoog. Als ze onrustig is lopen we dat rond in haar kamertje met haar. Dan leggen we haar in bed. Dit gaat momenteel iets lastiger. Moeten vaak nog even terug speentje geven of haar in slaap wiegen.

16 dagen geleden

Hahaha ik voel me echt een loedermoeder nu. Ik probeer al weken mijn dochtertje van 4.5maand rond 20.00 naar bed te doen. Maar dan slaapt ze meestal 30/45min en wilt dan weer niet meer slapen tot 22.00/22.30. Dan zet ik white noise op, verschoon haar luiertje, slaapzakje aan, licht uit, bevochtiger aan, flesje, dan valt ze al knuffelend in slaap en kan ik haar wegleggen. Dan slaapt ze wel tot een uur of 8.00

16 dagen geleden

Wij brengen onze zoon van 4,5 maanden om 19:00 uur naar bed. Ons bedritueel is in bad en daarna boekje lezen met papa. Daarna nog even aan de borst. Vervolgens even kort wiegen in een donker slaapkamer met white noise en dan valt hij binnen paar min in slaap :)

16 dagen geleden

Geen bijzonder ritueel. Luier verschonen, slaapzak aan, kamer donker en dan krijgt ze de fles. Na de fles in haar ledikantje en dan slaapt ze vrijwel direct (nadat de slaapregressie voorbij was). Ze gaat om 18u naar bed. Al met al 20 minuten bezig ongeveer

16 dagen geleden

Reactie op ElineB1994

Hahaha ik voel me echt een loedermoeder nu. Ik probeer al weken mijn docht ...
Hier net zo.. we doen echt al weken ons best om haar op tijd in bed te krijgen, maar meestal lukt het pas rond 9-half 10

16 dagen geleden

Hier rond 18.15/18.30 naar boven om lekker met bodylotion in te smeren en pyjama aan te doen etc. Dan mee naar beneden voor de fles, en dan ligt ze rond 19.00/19.30 in bed.

16 dagen geleden

Dochter van 5 maanden. Om 18 uur naar boven. Gordijnen dicht, schone luier, schone romper en slaapzakje aan. Flesvoeding in de stoel in het donker. Hierna boertje laten en nog even knuffelen. Dan haar in bedje leggen, white noise aan en kusje. 18.30 ongeveer ga ik naar beneden. Uiterlijk 19.00 uur slaapt ze☺️

16 dagen geleden

Rond 18:15/18:30 naar boven, verschonen, vitamine D, soms boekje lezen, moonie bear aan, zoutsteenlampje aan en rolluiken omlaag. Dan aan de borst en dan slaapt hij vaak rond 19:00/19:15.

16 dagen geleden

Hoe laat we naar boven gaan ligt aan hoe haar slaapjes overdag waren, we houden haar wakkertijd in de gaten. Ze ligt tussen 18.30 en 20.00 in bed. Ons ritueel is: kamer donker maken, wassen of in bad, schone luier en pyama aan, voeding in haar kamer, boekje lezen, slaapzak aan, liedje zingen, knuffelen en in bed. Dit doen we nu sinds 2 maanden consequent en werkt voor ons en haar fijn. Ze slaapt snel en zelfstandig in.

16 dagen geleden

Reactie op TessM1997

Rond 18:15/18:30 naar boven, verschonen, vitamine D, soms boekje lezen, moo ...
En slaapzak aan natuurlijk

16 dagen geleden

Meestal tussen 19.00 & 19.30 slapen, elke avond douchen met papa of mama, slaapzakje aan en dan in onze kamer met de lampen uit een flesje, daarna slapen! Komt wel nog iedere nacht voor een voeding hoor 😊

15 dagen geleden

Reactie op ElineB1994

Hahaha ik voel me echt een loedermoeder nu. Ik probeer al weken mijn docht ...
Hier helemaal heyzelfde. Onze kleine slaapt later maar slaapt s ochtends ook uit. Ach, als ze maar genoeg slaap krijgen dan geeft dat niks.

15 dagen geleden

Tussen 20 en 20.30. Beneden liedje zingen/knuffelen (even rustmoment voor naar boven gaan) Boven omkleden, zo nodig in bad en anders verschonen en opfrissen, slaapzak aan, voeding in donker. Ðan naar eigen kamer, liedje zingen en afscheid. Ene keer slaapt hij zelf in, andere keer met hulp. Slaapt tot ongeveer 8.00. Soms iets eerder soms iets later

15 dagen geleden

Reactie op ElineB1994

Hahaha ik voel me echt een loedermoeder nu. Ik probeer al weken mijn docht ...
Heerlijk toch. Die van ons ook. Tussen deze leeftijd is bedtijd van 20-21 heel normaal heeft een slaapcoach mij verteld. Dus daar houd ik me aan. En wie weet gaat langzaam naar iets eerder. Zou 19.30 wel ideaal vinden maar dat lukt m'n zoontje gewoon nog niet.

15 dagen geleden

Ik probeer mijn dochtertje tussen 19.30-20.00 naar bed te brengen. Meestal beneden flesje gegeven tussen 18.00-19.30 ergens. Dan naar boven, op bed verschonen en slaapzakje aan vervolgens leg ik haar in de co sleeper. Soms valt ze zelf in slaap, soms moet ik haar beetje op en neer bewegen, soms wiegen en daarna wegleggen. Wel nog vaker speentje geven als ze zelf wat onrustiger in slaap valt. Ik blijf bij haar tot ze slaapt. Helaas wordt ze eigenlijk altijd wel na 30/40 min weer wakker en ga ik weer boven zitten bij haar om t speentje te blijven geven tot ze weer slaapt.

15 dagen geleden

Reactie op jk1995

Ik probeer mijn dochtertje tussen 19.30-20.00 naar bed te brengen. Meestal ...
Ohja en van te voren maak ik de kamer al donker & zet ik de white noise aan

14 dagen geleden

Onze baby van 5 maanden krijgt zo ongeveer rond 20.30 zijn laatste voeding (borst). Dan drinkt hij vaak een uur tot anderhalf (🙄)... Tijdens wisselen van borst verschonen we zijn luier en doe we zijn slaapzakje aan. Tussen 21.30 en 22.00 is hij dan compleet knock out en dan leggen we hem in zijn ledikant. Vervolgens slaapt hij tot 06,30, drinkt hij een halfuurtje en kan ik hem nog even lekker wegleggen en zelf nog wat slaap pakken of mezelf klaarmaken voor werk 😊

14 dagen geleden

Mijn dochter geeft meestal tussen 8-9 aan dat ze echt moe is. ( oven wrijven, gapen, rode ogen en wenkbrauwen) Dan krijgt ze laatste voeding (bv) in de fles of aan de borst. Schone luier en slaapzak aan. Ze ligt nog in de co sleeper naast mij dus samen mijn slaapkamer donker maken en nachtlampje aan. Nog even samen knuffelen en dan white noise aan en haar kipdoekje bij haar. Ze speelt dan vaak nog eventjes en valt sabbelend aan haar vingers in slaap. Nu heb ik wel slaapregressie in huis hier dus de nachten verlopen niet zo soepel als voorheen maar het in slaap komen is gelukkig nog hetzelfde