36 Reacties

13 dagen geleden

Reactie op TessM1997

En slaapzak aan natuurlijk
Slaapt hij helemaal door ? Hier hetzelfde..hoe kunnen anderen babys pas 21uur naar bed brengen? Slapen ze dan nog rond 1830 ofzo ? Hier wil hij dan echt de nacht in gaan maar is nog wel paar x wakker

13 dagen geleden

Reactie op Chantal1095

Dochter van 5 maanden. Om 18 uur naar boven. Gordijnen dicht, schone luier ...
Slaapt ze bij jou al klokje rond?

13 dagen geleden

Reactie op Rjt2022

Slaapt hij helemaal door ? Hier hetzelfde..hoe kunnen anderen babys pas 21u ...
Ja die van mij doet dan nog korte dutjes van 20min ofzo en is dan echt nog niet klaar om de nacht in te gaan

13 dagen geleden

Mn meisje slaapt na 17 a 18 uur eigenlijk niet meer. We gaan na het eten de hond uitlaten met z'n allen, rond 1930 a 20 uur krijgt ze de borst, lezen we een boekje en daarna gaan we naar boven. Gordijnen dicht, knuffel en speen erbij, even wiegen of direct de slaapzak in. Afhankelijk van hoe ze daarop reageert of wiegen of een beetje aaien en in de slaapkamer rommelen, zoals een was opvouwen. Ze heeft dr speen wel echt nodig om in slaap te vallen. Rond 2030 slaapt ze vaak wel. Om 22 uur ga ik zelf naar bed en krijgt ze nog een droomvoeding. Sinds de 4e sprong weleens wakker 's nachts, maar meestal is een speen weer voldoende om weer in te slapen. Ik geef dus geen nachtvoeding, tenzij ze er echt om vraagt.

13 dagen geleden

Meestal krijgen ze rond 19.15 de fles. Voor de fles krijgen ze pyjama aan. Dan fles en nog even knuffelen. Meestal tegen half negen vallen ze in slaap in de box. Dan krijgen ze om 22.30 ongeveer droomvoeding en gaan ze naar bed.

13 dagen geleden

Wij laten haar slapen op eigen wens.. dat is er eigenlijk perongeluk in geslopen zo. En aangezien ze pas in maart bij de opvang start hebben we nog even om er een patroon in te krijgen. Savonds naar bed is wel altijd tussen 19 en 20, ze krijgt bij in bed leggen een pyama of slaapzak aan, en krijgt dan nog mijn bv aangeboden in een flesje, als ze genoeg heeft wisselt ze zelf naar tuut of duim. Flesje blijft niet achter in bed, neem ik direct weer mee als ik haar kamer uit ga. Ze krijgt van ons iedere avond een verhaaltje, en ze heeft aan haar bed zo'n slaap projector hangen. Dit hele ritueel doen we eigenlijk al vanaf de eerste weken. Ik ben destijds begonnen met Otje boek, en mijn man leest uit Jip en Janneke. We hebben ook een 365 dagen boek, maar die is naar onze mening te kort in verhalen

13 dagen geleden

Reactie op Rjt2022

Slaapt ze bij jou al klokje rond?
Ja tot 07.00 uur de volgende ochtend. 2 weken terug kwam ze 2x om 4.00 uur voor een fles, maar dit kwam denk ik door haar doorkomende tandje. Nu slaapt ze weer klokje rond!

11 dagen geleden

Ons zoontje krijgt om 18u nog een fles. Dan even rustig beneden uitbuiken. Rond 18:45 naar boven, een schone luier aan, zijn slaapzak aan, een boekje voorlezen op de stoel, dan de rolluiken en gordijnen dicht zodat het donker wordt en zijn slaapmuziekje en white noise aan. Nog even knuffelen in mijn armen en dan leg ik hem wakker weg in zijn bedje. Hij valt dan zelf in slaap, soms direct en soms pas na een half uur woelen. Dit heeft wel een poos geduurd voordat het lukte, want de eerste weken was ik er wel 2 uur mee bezig omdat hij steeds weer ging huilen en getroost en gewiegd moet worden. Maar we merken echt dat hij dit gewend is en daardoor gaat het nu al bijna twee maanden redelijk snel.

11 dagen geleden

21.00/21.15. Volle fles melk ervoor, speentje en wiegen valt binnen 5 minuten in slaap. Maar met deze stomme slaapregressie wordt ie rond 2 weer wakker en 5. Voorheen sliep ie zooo goed door pfff wat mis ik die tijd 🥲

10 dagen geleden

Reactie op Rjt2022

Slaapt hij helemaal door ? Hier hetzelfde..hoe kunnen anderen babys pas 21u ...
Ja, als ik probeer om mijn dochter rond 7-8 naar bed te brengen ben ik of een uur bezig met een huilend kind, of ze slaapt 10 min en is dan klaarwakker. Als ik haar om 9u op bed leg slaapt ze wel snel in. Tot 3 maanden was het zelfs half 11-11, dus we zijn het langzaam aan het vervroegen.. haha

6 dagen geleden

Zijn er hier mama’s die de tip hebben tegen klokje rond? 😝 Het is niet dat ik geen voeding wil geven ‘s nachts laat me dat even duidelijk aangeven haha, maar mn vriend is volledig ingestort vanochtend ( wij hebben nog een dreumes en die sliep van 1tot2 jaar heel slecht) dus wij zitten al 17 maanden in de weinig slaap. Die kleine is elke nacht wel 2/3/4 keer wakker…..

6 dagen geleden

Reactie op Joanne1234

Zijn er hier mama’s die de tip hebben tegen klokje rond? 😝 Het is niet d ...
De enige tip die ik heb is; laat je kind bij opa en oma (als die er zijn) logeren. 🙊😊

6 dagen geleden

Reactie op Joanne1234

Zijn er hier mama’s die de tip hebben tegen klokje rond? 😝 Het is niet d ...
Hier ook hoor 🙏🏻 oudste is nu bijna 2 en eigenlijk altijd slecht geslapen. Jongste slaapt veel beter maar indd snachts ook nog voeding. Go with the flow… Hier is de bedtijd voor beide dames overigens 19.00/19.30

6 dagen geleden

Reactie op D1908

Hier ook hoor 🙏🏻 oudste is nu bijna 2 en eigenlijk altijd slecht geslapen ...
Dat go with the flow doen we zeker, en de voeding is ook niet erg. Meer de 2/3/4keer wakker per nacht en onrust.

6 dagen geleden

Reactie op bubble2024

De enige tip die ik heb is; laat je kind bij opa en oma (als die er zijn) l ...
Haha ja volgende week! Dan hebben we een festival 🙌🏼

6 dagen geleden

Rond 18:15 in bad of douchen, daarna slaapzakje aan en maak ik de slaapkamer donker, ik geef hem op bed nog BV, nog even knuffelen en dan leg ik hem in de cosleeper met zijn speen en knuffel. Meestal valt hij daarna snel in slaap, dit is dan rond 19:00. Soms ligt hij er ook al wel eerder in, maar mijn zoontje (19 weken) slaapt overdag niet langer als 2,5 uur op de hele dag en weigert om na 16:00 nog een dutje te doen. 🤨 Meestal slaapt hij tot 7/8 uur sochtends. Snachts komt hij dan wel nog voor 1 of 2 voedingen, hij valt tijdens het drinken gelijk weer in slaap & slaapt ook weer gelijk door als ik hem in bed leg.