8 Reacties

2 maanden geleden

Bij onze baby stopten de onrustige avonden wel door het bedritueel steeds wat te vervroegen, het huilen was ook vooral oververmoeidheid. Ik weet niet of het voor jouw baby ook de oplossing is, maar hier vervroegden we de bedtijd wel steeds een beetje. En als het echt niet lukte namen we haar soms weer even mee naar beneden, omdat het dan alleen maar frustrerend was om er bijv 2 uur mee bezig te zijn . Dan probeerden we het de volgende dag gewoon weer en uiteindelijk lukte het steeds vaker en makkelijker. Lukt het overdag wel om hem in zijn bedje te laten slapen? En heb je een fijn ritueel voor het slapen gaan?

2 maanden geleden

Hoe laat komt hij uit zijn laatste middag dutje? Mijn zoontje gaat om 7 uur naar boven met de fles. Dan is hij tussen 16.45 en 17.30 wakker geworden of wakker gemaakt. Kan zijn dat hij het het heeft opgeschoven omdat hij zo uitslaapt. Misschien een aantal dagen standaard 7.00 uit bed halen. En rond 7 uur naar bed

2 maanden geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Hoe laat komt hij uit zijn laatste middag dutje? Mijn zoontje gaat om 7 uu ...
Weet je wat ik mij ook afvraag, het wordt aangeraden om een baby rond 18:00/19:00 zijn avondslaap te laten doen en 7 uur weer opstaan. Maar waarom is dat belangrijk? Pakt ie dan meer rust? Bijv ik zou het wel fijn vinden als mijn zoon tot 9-10-11 zou slapen omdat ik dan ook kan slapen (ik werk niet ) dat betekend dat hij dan ook later in de avond naar bed zou moeten maar is dat dan een probleem? Omdat iedereen 18/19 uur wilt aanhouden en dan baby de “beste” slaap krijgt. Maar een baby heeft toch geen tijdsgevoel ofzo? Waarom zou bijv de slaap vanaf 19:00 beter zijn dan die van 22:00?

2 maanden geleden

Reactie op girift1379

Weet je wat ik mij ook afvraag, het wordt aangeraden om een baby rond 18:00 ...
Dit is puur gebaseert op een werkritme. Uiteindelijk gaat het erom dat je kindje genoeg slaapt. Als jij je prettig voelt, en je kind ook bij een ander ritme is dat prima 😉

2 maanden geleden

Reactie op girift1379

Als het jou niet uitmaakt dan moet je kijken naar zijn laatste middag dutje en de wakkertijd aanhouden.

2 maanden geleden

Reactie op girift1379

Ik heb begrepen dat dat te maken heeft met de biologische klok. Rond 18:00/19:00 begint de baby melatonine aan te maken om lekker te gaan slapen, waardoor ze makkelijker in slaap komen. En dan in de ochtend tussen 7/8 is de cortisol piek waardoor ze weer makkelijker wakker worden. Dus de tijden passen volgens wat ik gelezen heb bij de ritme van het lichaam/biologische klok

2 maanden geleden

Bij ons was het huilen in de avond meteen voorbij vanaf het moment dat we haar tussen half 7 en 7 naar bed brachten. Zou het zeker een paar dagen proberen!

2 maanden geleden

Reactie op Shannen11

Ik heb begrepen dat dat te maken heeft met de biologische klok. Rond 18:00/ ...
Dit klopt inderdaad! Hier ging mijne eerst ook laat naar bed rond 9/10, was altijd drama. Nu sinds een tijdje doe ik hem al naar boven rond 18:00 en hij valt nu veel sneller in slaap. Hij is ook elke dag rond 7 uur wakker.