35 Reacties
2 jaar geleden
Ik was op het moment 18 weken zwanger (al best een buik ook) en ik had ijzertekort en een lage bloeddruk waardoor ik vaak duizelig/licht in mijn hoofd was.
“Als je het nu al zo zwaar heb met je zoontje, hoe moet dat dan straks als je er nog een baby bij hebt!”
Tja, als alles gaat zoals het hoort ben ik tegen die tijd niet meer zwanger met alle bijbehorende kwaaltjes hè! 🤦♀️
2 jaar geleden
Soms kon ik er ook wel om lachen, maar vaak ook niet.. deze zwangerschap heb ik het het daarom expres nog maar heel weinig mensen verteld, dus tot nu toe nog heerlijk zonder bemoeienissen.
Maar hier voorbeelden van de vorige zwangerschap, sommige komen wel overeen met die van TS.
- je weet toch dat je geen koffie mag drinken? (Ik hou het netjes bij max 2 kopjes) ☕️
- je moet wel voor 2 eten hoor.
- meerdere vrouwelijke collega’s: wacht maar, je gaat het nog zwaar krijgen! En dat met een hele gemene glimlach 🙈(als ik aangaf dat ik me juist heel goed voelde)
- een wildvreemde vrouw van in de 60, die in de sportschool naar me toe kwam: waarom sport jij nog.. dat is niet goed voor je kindje. De navelstreng kan zo om het nekje draaien.
- een mannelijke collega: leeft de baby nog wel? Want je buik groeit maar niet. 😤
- mijn tante: je moet echt minder gaan werken hoor als je eenmaal moeder bent.
- diezelfde tante: wat onverantwoord dat jullie met een 7 maanden oude baby gaan backpacken
- weer diezelfde tante: schandalig dat je je vriendin op liet passen op je 8 dagen oude baby. —> We gingen die dag even 1 uurtje weg naar de notaris om te tekenen voor ons nieuwe huis
2 jaar geleden
Collega die zei:
“Van een jongen krijg je echt een mooie zwangerschapsgloed. Een meisje trekt alle schoonheid in je weg. Ik had echt dikke enkels en bla bla …”
Ik had nét verteld dat we een meisje verwachten. 🤣 Ze had zelf niet in de gaten dat het heeel onhandig was wat ze vertelde.
2 jaar geleden
Een wildvreemde die haar bevallingsverhaal ging vertellen over hoe erg een baby wel niet stinkt naar de geboorte en zeker ook de dagen erna dat ze de amper kon verdragen. Dat ik daar alvast maar rekening mee moest houden....?
2 jaar geleden
Mijn schoonmoeder vraagt elke keer hoe ik me voel en ik zeg altijd: “Helemaal prima! Alleen soms wat moe of pijn hier of daar” en dan is haar antwoord steevast: “oh jee en je bent nog maar … weken, hoe moet dat straks dan… wacht maar, dat wordt nog heel zwaar.”
MEGA irritant. Ik zeg toch dat alles prima gaat? En bovendien; het eerste trimester is best pittig (zit inmiddels op 20 weken).
Daarnaast ging een collega vertellen dat hij en z’n vriendin een kindje verloren hadden na 6 maanden zwangerschap toen ik vertelde dat ik zwanger ben 🫠. Echt mega verdrietig en ik ben graag een luisterend oor, maar liever niet dit verhaal op dit moment.
2 jaar geleden
M’n moeder die nog steeds vraagt ‘weet je zeker dat het er geen 2 zijn?’ (Nu een beetje geïrriteerd gereageerd, ging automatisch)
2 jaar geleden
Mijn zusje zei tegen mij: je krijgt echt een dikke buik op een leuke manier, waarop mijn moeder zei: ja dat had je voor haar zwangerschap niet moeten zeggen. Waar mijn zusje weer op reageerde: is dat niet logisch dan, dan noem je haar dik, leuk dat een meisje van 15 het beter begrijpt dan je moeder. 🤣
2 jaar geleden
Haha heel herkenbaar!
Een collega gister (net 3mnd vader) over dat het het allerbeste is wat me gaat overkomen en mn leven helemaal verandert en ik er zo gelukkig van ga worden.
Hij zit nog helemaal op zn eigen roze wolk en denkt dat elke zwangerschap en kraamtijd hetzelfde is als bij hun 😅
Als ik lekker in mn vel zit kan ik hier goed om lachen, en af en toe zoek ik bewust een ander plekje op met de lunch😉
2 jaar geleden
Reactie op Mendev
Soms kon ik er ook wel om lachen, maar vaak ook niet.. deze zwangerschap he ...
Behalve dat het überhaupt heel ongevraagd advies is allemaal, zijn sommige adviezen ook zo dom of onzin, weet niet of ik er om moet lachen of huilen 😂
2 jaar geleden
Wanneer ik symptomen heb die mijn schoonmoeder nooit gehad heeft (of zich niet herinnerd), of waarvan zij vindt dat het “te vroeg is”
“Dat kan helemaal niet, dat had ik ook niet”
“Nou dat is veel te vroeg hoor, heb je dat nu al? Dat is helemaal niet goed”
Of alles wat te maken heeft met jongens VS meisjes. Jongens bewegen volgens haar veel en meisjes heel weinig. Waarom? Omdat mijn man veel bewoog en zijn zusje bijna niet… en zo zijn er nog wel meer.
Ze vergelijkt sowieso heel veel tussen alles en iedereen en dan vooral tussen jongens en meisjes. Mijn zoontje wordt vergeleken met zijn nichtjes. Zijn nichtjes worden vergeleken met elkaar. Meisjes horen dit niet te doen dus waarom doet zijn nichtje dit. Jongens horen dat niet te doen dus waarom doet ons zoontje dat. We verwachten nu een meisje (en mijn schoonmoeder woont bij ons) dus dat gaat nog leuk worden 😮💨
Mijn man is als kind (en zelfs nu als volwassene nog) dus dag in dag uit vergeleken met alles en iedereen. Uiterlijk/gedrag/succes/etc. Ze hoeft maar haar bek open te trekken over onze kinderen waar hij bij is en ze krijgt de volle laag 👀
2 jaar geleden
Oh ik heb wel een tipje van de ijsberg😂 de vriendin van mijn schoonvader vond dat wij te weinig regelt hebben. Als in, we willen trouwen, zijn verloofd, maar het wettelijke geregel moet nu naar voren geschoven worden. Of we dat even in februari willen doen dmv een geregistreerd partnerschap, met mijn ouders, zijn ouders en zij en evt wat vrienden en dan lunchen of een diner met zijn alle. Oh en de kosten betaald zij wel want ze wilt dat t goed geregeld is.
We zijn al weken bezig met wat we willen, hij wilt z’n vrienden, ik zonder, omdat dan het trouwen zo te niet doet. Dan kunnen we het altijd nog groots doen later. Maar we komen er niet uit, dus waarschijnlijk wordt het of heel klein op maandag ochtend, of gewoon alles regelen met de notaris. Maar ugh. Dit zet zo veel spanning op onze relatie die bemoeienis 🥲
2 jaar geleden
Reactie op MJanssen91
Oh ik heb wel een tipje van de ijsberg😂 de vriendin van mijn schoonvader v ...
Herkenbaar! Wij hebben die bemoeienissen al van voor de zwangerschap, en uiteindelijk zover gegaan dat we in het stiekem trouwen. Puur zodat er geen ongenodigde mensen op onze dag komen. We hebben gewoonweg onze redenen om geen waarde in te zien van een feest, gaan veel liever met zn 2e uit eten en maken er voor onszelf een speciale dag van.
2 jaar geleden
Bemoeienissen die nu vooral komen,
Beweeg je wel genoeg, eet je wel gezond, etc etc
Zal wel moeten, want met de suiker metingen die ik thuis moet doen zal ik sws op moeten letten
2 jaar geleden
Dat ik toch echt borstvoeding moét geven anders ontneem ik dat van mijn kind. (Ik krijg anxiety van het idee van borstvoeding en weet al jaren dat ik dat niet wil doen).
Ohja en dat ik wel écht voor een 2e moet gaan, want 1 kindje alleen is zielig.... wie zegt dat ik een 2e wil? Nou, daar was men niet over te spreken (in beide scenarios kwam dit vd schoonfamilie kant)
2 jaar geleden
Reactie op jstokking
Dat ik toch echt borstvoeding moét geven anders ontneem ik dat van mijn kin ...
Trek je er niets van aan! Hoe moeilijk ook. Ik heb onze dochter geen borstvoeding gegeven en dit kindje gaat ook meteen kv krijgen. In het begin had ik echt het gevoel me te moeten verdedigen, kreeg ook de opmerking dat ik niet het beste voor mijn kindje wilde en dat het egoïstisch was. Maar voor ons gezin is KV gewoon echt de beste keuze voor mij en het kindje (en ook voor de papa). Op den duur ben ik dan ook gestopt met me te verdedigen en zeg nu gewoon: dankjewel voor je advies, maar wij hebben gekozen voor kv en dan laat ik het daarbij.