36 Reacties

2 jaar geleden

Hier 3x geklust op de dag van de eisprong zelf en dat was 2x een jongen en 1x een meisje. Dit keer ben ik héél benieuwd, want ik geloof wel in deze theorie. We hebben 4 dagen voor de eisprong geklust, dus dit zou dan haast een meisje móeten zijn. Nog een paar weken geduld..

2 jaar geleden

Het is niet alleen een theorie van kluun, maar ook wetenschappelijk bewezen.. Heel bewust seks gehad tot 2 dagen voor de eisprong…. Maar het is toch echt een jongen in mijn buik 🤣🤣🤣 🩵

2 jaar geleden

Reactie op pippi89

Het is niet alleen een theorie van kluun, maar ook wetenschappelijk bewezen ...
Ik kom inderdaad de ene keer tegen dat het wel ondersteund wordt door wetenschappelijke onderzoeken en op andere sites staat weer van niet. 100% zeker weet je het natuurlijk nooit. Super leuk een jongen! 💙

2 jaar geleden

Reactie op S83

Hier 3x geklust op de dag van de eisprong zelf en dat was 2x een jongen en ...
Spannend! Ik ben benieuwd!

2 jaar geleden

Zowel bij onze eerste als deze zwangerschap alleen veel dagen voor de eisprong geklust. Bij de eerste omdat vriendlief toen waarschijnlijk corona had (maart 2020, en carnaval gevierd in februari 🙈). Nu niet verwacht zwanger te worden omdat mijn partner een week op scoutingkamp zou gaan. Eind juli verrassend genoeg 2 streepjes op de test. Nog even wachten 13 november de 20 weken echo, dan vragen we ook naar het geslacht van dit kleintje. Meer voor het gemak, het maakt ons niks uit wat het is🥰

2 jaar geleden

Bij mij klopte het wel met mijn dochter. Nu 1 x gedaan paar dagen voor eisprong dus ben benieuwd. Volgende week geslachts echo .. dus gaan het zien

2 jaar geleden

Ik ken deze theorie ook uit de agrarische sector. Sommige boeren zweren erbij en zeggen 9 op de 10 keer het geslacht te krijgen dat ze graag willen… 🤷🏼‍♀️🐄🐮 Het idee is dat een jongenszaadcel een Y-chromosoom heeft en die is kleiner dan een X-chromosoom van een meisjeszaadcel. Daarmee zou de jongenszaadcel lichter zijn en sneller kunnen zwemmen. Een meisjeszaadcel met een X-chromosoom zou juist beter tegen de zuurtegraad kunnen in de baarmoeder. Dus als het eitje er nog niet is, kan een meisjeszaadcel langer wachten. Al met al zouden wij in dat geval een meisje moeten krijgen, we weten het over 5 weken. 🤷🏼‍♀️🤭

2 jaar geleden

Bij ons niet hoor.. dag van ovulatie is het raak geweest (gebruik van ovulatiestrips, regelmatige cyclus en precieze datum/meting komt overeen met deze dag) en toch echt een meisje 😋

2 jaar geleden

Bij onze eerste twee klopte het. Eerste kindje niet bewust met eisprong geklust en toen een meisje. Tweede echt seks gehad met buikpijn van de eisprong en een jongen. Nu bij de derde ook seks gehad terwijl ik een eisprong dacht te hebben en dit is weer een meisje, dus daar zou het niet kloppen.

2 jaar geleden

Volgens recent wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het toch anders in elkaar zitten en de eicel “beslist” welke zaadcel ze toelaat

2 jaar geleden

Wij hebben dagelijks geklust en zijn in verwachting van een jongen 🩵😂

2 jaar geleden

Bij ons klopt de theorie van Kluun. Minimaal 48 uur na de daad de eisprong gehad.

2 jaar geleden

Reactie op Juliamsterdam

Volgens recent wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het toch anders in elk ...
Dat doet niets af aan de theorie toch? Het gaat erom welke er nog leven op het moment van eisprong en dan 'kiest' inderdaad de eicel. Als dat alleen meisjes (X'jes) zijn of meer meisjes, is de kans groter dat de eicel die kiest. Wij hebben overigens veel geklust en zijn in verwachting van een jongetje.

2 jaar geleden

Bij mij klopt deze theorie niet, het is toch echt een meisje 😉 Dit lees ik over de theorie: "Het is een fascinerende theorie, maar latere onderzoeken hebben uitgewezen dat het tijdstip van seks ten opzichte van de ovulatie geen invloed heeft op het geslacht van de baby."

2 jaar geleden

Nooit geweten! Maar dat verklaart wel dat wij een meisje krijgen💕

2 jaar geleden

Nah ik geloof daar zelf niet zo in 🙈 Zelf heb ik gemeenschap gehad 2 dagen voor de eisprong en toen een zoontje gekregen. Nu gemeenschap gehad op dag van eisprong en we krijgen een dochtertje erbij. Bovendien zou dat dan betekenen dat iedereen die in een medisch traject zit een zoon zou moeten krijgen. Ik heb ook wel eens gelezen dat de eicel bepaalt welke zaadcel ze binnen laat.

2 jaar geleden

Het is 1 wetenschappelijk onderzoek geloof ik. Maar iets wordt pas als bewezen gezien als een onderzoek ook herhaald wordt en dezelfde resultaten geeft. Beetje van : blauw en geel is altijd groen. Altijd zelfde uitkomst. Hier is het niet zo 1 op 1 omdat er natuurlijk ook andere invloeden kunnen zijn

2 jaar geleden

Hier klopt de theorie wel, ik zei nog tegen mijn man grote kans dat het nu wel een meisje gaat worden 😜

2 jaar geleden

Hier 1 keer seks gehad op de dag voor m’n ovulatie. Nu zwanger van een tweeling jongen en een meisje, hier klopt de theorie dus niet.

2 jaar geleden

Hier klopte de theorie 😊