8 Reacties

11 uur geleden

Misschien eerder juist veel qua melk. Want ik lees 5 flessen a 200 totaal? Wij kregen gister te horen dat rond 7 maand 600ml meer dan genoeg is. Je kan eens 150+5 proberen en wat brood erbij bij het ontbijt? En misschien gaat fruit / groente dan ook wat meer worden. Vooral die 15:30 fles zou je kunnen afbouwen. En 22u fles; is die echt nodig? Of geef je die gewoon?

11 uur geleden

Reactie op JN2022

Misschien eerder juist veel qua melk. Want ik lees 5 flessen a 200 totaal? ...
Brood krijg ik er nog niet echt in. Het is maximaal 6 kleine plukjes en dan is het echt wel klaar. Maar wat geef ik dan tussendoor? Tussen de fles van 12 uur en de fles van 16.00 uur. Want hij heeft dan echt wel weer trek. Alle flessen gaan namelijk helemaal op. De fles van 22u doe ik omdat hij anders 2 uur ‘s nachts komt voor de fles. Wat dus sinds gister avond gebeurd is dat hij slaapt om 19.00 uur en toen heb ik de fles om 22u gegeven en komt hij om 6 uur al.

11 uur geleden

Dit was bij onze 1e met 6,5 maand . Dus in de middag ook wat fruit. Of maisvinger. Uiteindelijk stapte we over op luchtig crackers.

11 uur geleden

Mijn schema is bijna hetzelfde! 6 maanden oud. 07.30 wakker meestal 08.00 fles 180+6 09.00 verse fruit hap 60gram 10.00 samen dutje 1,5 uur 11.30 fles 180+6 15.30 fles 180+6 18.30 groenten 60-100 gram 19.30 fles 180+6 Droomvoeding als ik ga slapen tussen 23.00 en 01.00 180+6 (over deze fles twijfel ik wat ik ermee moet want deze gaat helemaal op en rijkt hij naar met trillende armpjes alsof hij dit dan ook echt nodig heeft, en zoveel hapjes eet hij overdag niet en ik geen ook nr 1 voeding ipv opvolgvoeding, ga ook niet overstappen naar nr 2!) Ik geef nog geen snack tussendoor of iets. Misschien een idee om wel hapjes vers aan te bieden zodat hij de smaken leert kennen? Potjes zijn vaak mengsels vgm..

11 uur geleden

Reactie op Evida1988

Mijn schema is bijna hetzelfde! 6 maanden oud. 07.30 wakker meestal 08.00 ...
Wij gaan inderdaad ook niet overstappen op 2. Ik had dit gedaan en had op dit forum een vraag gesteld en daar kwam uit dat overstappen niet eens nodig is. Dus ben weer terug gegaan op 1. Dit gaat een stuk beter! Ik ben met 4 maanden begonnen met hapjes geven. Deze heb ik wel allemaal zelf gemaakt en verschillende smaken aangeboden. Sinds hij 6 maanden is ben ik begonnen met gemengd fruit. Van banaan kreeg hij verstopping, van appel maagzuur. Gemengd komt het niet zo hard over omdat het mindere mate zijn. Spuugt jullie kindje ook veel fruit? Bij onze meneer kan het soms ‘s middags er nog uit komen terwijl we al de volgende fles hebben gegeven. Misschien moet ik het fruit wat indikken met ander fruit? Uit potje is namelijk best dun.

8 uur geleden

Off topic maar mag ik vragen waarom jullie niet overstappen op opvolgmelk nr 2? Ben wel benieuwd, want ik heb wel net de overstap gedaan en eerlijk gezegd geen research er naar gedaan

7 uur geleden

Reactie op Emily210995

Wij gaan inderdaad ook niet overstappen op 2. Ik had dit gedaan en had op d ...
Oh dus hij kent alle smaakjes al, goed dat je dat gedaan had. Dan weet ik het ook niet 🥹 misschien de rapley methode een optie? Nee mijn zoontje spuugt niets uit eigenlijk.. ook geen krampjes oid.. heb wel geluk zonder dat ik daar ooit bij stil sta. Laatst kwam er wel een klein beetje appel mee uit maar dat was het. Terwijl hij melk wel veel spuugt 😩 verborgen reflux (krijgt al johannesbroodpitmeel). Maar ik vind je schema dus niets geks aangezien ik ongeveer hetzelfde heb. Vergeten te typen dat hij tussendoor nog 1 dutje doet rond 14.30 maar die is altijd super kort..

7 uur geleden

Reactie op Bloemetje19

Off topic maar mag ik vragen waarom jullie niet overstappen op opvolgmelk n ...
Bij nummer 1 zit een verplichte (aantal) ingrediënten in, dus ieder merk is bijna hetzelfde. Vanaf opvolgmelk 2 mogen ze dingen veranderen, dus weglaten en toevoegen zoals suiker etc. Vanaf nummer 2 mogen ze ook reclame etc maken. Heb veel gelezen dat nummer 1 genoeg is voor een baby en nummer 2 gewoon veel toegevoegde suikers heeft. En dat ze door vaste voeding (groente fruit etc), vanzelf aan de extra stoffen komen die ze nodig hebben vanaf 6 maanden ☺️