8 Reacties

3 maanden geleden

Als ze niet los wil laten even in het gezichtje blazen. En vaak zijn ze dan klaar 😊

3 maanden geleden

Hier precies hetzelfde! Ook als ze eigenlijk genoeg heeft. Dan gaat ze een beetje klieren en dus ook klemmen op m’n tepel. Loskoppelen en klaar. Voor mij het teken dat ze geen honger meer heeft. Wel pijnlijk ja. Het is weer zo’n lekkere fase🤪 Gaat wel weer over. Bij mijn zoontje ook gehad, later ook met tanden een keer gebeurd🫣 Loshalen, blazen in het gezicht of au roepen. Dan is het wel duidelijk en blijft het er hopelijk bij.

3 maanden geleden

Zooo herkenbaaaar , en och wat doet het zeer . Geen tips zit met hetzelfde

3 maanden geleden

Reactie op Mama.saspro

Hier precies hetzelfde! Ook als ze eigenlijk genoeg heeft. Dan gaat ze een ...
Haha fijn om te horen dat het een bekend iets is! Niet voor jou natuurlijk 😂 ze is inderdaad klaar dan want ze lacht dan ook de hele tijd haha! Goeie tip ik roep voortaan gewoon auw!!😄

3 maanden geleden

Haha ja héél herkenbaar! En lachen met dat blije bekkie. 😁 Het is hier vrijwel altijd een teken dat hij eigenlijk klaar is met drinken, want daarna drinkt hij ook niet meer effectief, ook niet als ik hem aan de andere borst leg.

3 maanden geleden

Aua! Dat doet flink pijn ja.. Als loshalen niet lukt kun je ook het gezichtje naar de borst toe duwen. Zodra ze doorhebben niet te kunnen ademen door de neus laten ze direct los (2 seconden natuurlijk, je kindje moet niet denken dat het stikt). Bij onze eerste maar een keer of 2-3 nodig geweest.

3 maanden geleden

Ik doe: Streng nee zeggen, loskoppelen. Weer aankoppelen. Weer bijten? Dan is het drinken klaar voor dan. Straks weer een ronde.

3 maanden geleden

Op deze leeftijd snappen ze het zeker nog niet en hebben geen lange termijn overzicht. Het kunnen twee dingen zijn. Meest voorkomende reactie is het opwekken van de TSR. De melk zal waarschijnlijk te langzaam stromen op het einde van de voeding en dan is het ongeduld. Misschien andere kant aanbieden. Tweede optie is "kauwen" om te spelen of tanden. Tanden is op deze leeftijd nogal vroeg. Je bent geen menselijke speen. Als ze pijn doet afkoppelen en iets anders aanbieden of tsr opwekken/compressie geven (als ze nog moet drinken).