8 Reacties

3 maanden geleden

Ik volg even mee ik ben nu 3 maanden na de bevalling en ook erg moe. Kindje slaapt goed door maar soms wordt ze wakker omdat ze haar speen kwijt is. Speen er in en ze slaapt verder maar ik kan de slaap niet meer vatten. Met als gevolg dat ik regelmatig tussen 02.00 en 05.00 al wakker ben en soms zelfs al eerder. Hierdoor ben ik echt altijd moe. Af en toe slaap ik smiddags een uurtje als het gaat. Maar merk dat ook dat niet meer helpt. Alsof m'n lichaam aangeeft dat het niet meer in te halen is met af en toe een uurtje bij slapen. Mentaal voel ik me redelijk. Maar doordat ik moe ben wel snel geprikkeld. Benieuwd of meer vrouwen hier last van hebben. Heb zelf niet het idee dat ik een postnatale depressie of iets heb maar meer lichamelijk moe.

3 maanden geleden

Ik merk dat ik beter kan rusten/ slapen als ik magnesium slik voor de nacht. Kan dan ook beter inslapen na een voeding.

3 maanden geleden

Tip: laat je ijzer checken. Borstvoeding vraagt heeel veel van jouw lichaam. Je moet dit ook zelf weer binnenkrijgen om het op peil te houden. Ijzertabletten helpen die balans weer terug te vinden.

3 maanden geleden

Ik voelde me na een borstvoedingsmoment helemaal leeg getrokken aan energie. Niet handig met een peuter. Ik ben toen de 10u en 16u voeding gaan afbouwen en vervangen voor kunst. Eerst de ene voeding en paar weken later de andere. Scheelde me echt heel veel! Na die van 13u kon ik even rusten.

3 maanden geleden

Dank voor jullie reacties. Ik denk inderdaad handig om ijzer te checken en na 1-2 voedingen bv af te bouwen. Hoop dat dat veel scheelt!

3 maanden geleden

Misschien heb je er al aan gedacht, maar je kan ook even googlen op schildklier klachten (te traag of snel functionerend postpartum) en kijken of die klachten erbij passen

3 maanden geleden

Reactie op Ozewiezewo

Misschien heb je er al aan gedacht, maar je kan ook even googlen op schildk ...
Nog niet, dank voor de tip. Wellicht dat dat ook wat anst en stemmingswisselen gevoel verklaart