35 Reacties

2 maanden geleden

Hij krijgt uitsluitend borstvoeding trouwens!

2 maanden geleden

Kan wijzen op een koemelk eiwit allergie! Ik zou zeker geen genoegen nemen met het huidige advies en verder willen laten onderzoeken!

2 maanden geleden

Aambeien of scheurtjes zijn niet altijd uitwendig. Dat terzijde, als je het niet vertrouwt gewoon weer bellen, dat je je zorgen maakt is reden genoeg om wat onderzoek te doen

2 maanden geleden

Bellen met het consultatiebureau die kunnen je bij de jeugdarts laten komen! Gaat meestal wel snel

één maand geleden

Vanmorgen helaas weer en nu aanzienlijk meer.

één maand geleden

Ik heb zojuist het consultatiebureau gesproken en moet straks naar de huisarts. Vorige week heeft hij het rotavaccin gehad, dus toch alarmbellen nu ik heb geeist dat iemand hem ziet.

één maand geleden

Mijn dochtertje heeft het nu ook 2 keer gehad sinds de rota vaccinatie. Ook moeilijk drinken, veel buikpijn en veel poepen. Wij hebben nu bij het CJG een verwijzing voor de kinderarts gekregen, omdat ze sindsdien ook niet goed genoeg gegroeid is. Hier is een vermoeden van koemelkallergie, maar andere dingen moeten ook uitgesloten worden

één maand geleden

Reactie op Bootje86

Mijn dochtertje heeft het nu ook 2 keer gehad sinds de rota vaccinatie. Ook ...
De eerste vaccinatie is trouwens een maand geleden. Vandaag had ze de tweede gemoeten, maar omdat ze gisteren weer bloed in haar ontlasting had, mocht dat niet.

één maand geleden

Reactie op MBBB.

Ik heb zojuist het consultatiebureau gesproken en moet straks naar de huisa ...
Wat zei de huisarts? Hier hetzelfde en de kinderarts in het ziekenhuis zei een scheurtje in de anus dus heb een zalfje waar ik vandaag mee begonnen ben.

één maand geleden

Vandaag de 14e luier met bloed erin. Helemaal klaar mee, ben naar de spoedpost gegaan en wordt maandag gebeld door een kinderarts. Die vond het waanzin dat ik door de huisarts afgescheept ben met een zalfje. Na het zien van de foto’s kon zij vaststellen dat het probleem wel degelijk van binnenuit kwam. Dit gepaard met het onophoudelijk krijsen soms, de vele scheten en de slijmerige ontlasting zou waarschijnlijk duiden op een koemelkallergie. Al sloot ze een darminvaginatie door het rota vaccin ook nog niet uit. Voel me een waardeloze moeder dat ik er dan pas zo laat achter ben gekomen. Nu koemelkvrij eten en dan hopelijk snel Pepti voeding oid op recept ernaast. Er ligt nl 3L melk in de vriezer waar ik nu niks mee kan.. 🥲 En zo snel kolf ik geen voorraad.

één maand geleden

Reactie op Bootje86

Mijn dochtertje heeft het nu ook 2 keer gehad sinds de rota vaccinatie. Ook ...
Hoe is dit afgelopen?

één maand geleden

Reactie op MBBB.

Hoe is dit afgelopen?
We hebben helaas donderdag pas de afspraak in het ziekenhuis, dus officieel weten we nog niets. Wel mijd ik nu zelf alle koemelk (ik geef borstvoeding) en nu gaat het stukken beter. Geen bloed meer gehad, minder huilen, minder poepen en relaxed drinken. En het belangrijkste: ze groeide in 2 weken ineens heel hard. Als ik iets verkeerds eet merken we het direct, dus ons vermoeden is wel heel sterk.

één maand geleden

Reactie op MBBB.

Vandaag de 14e luier met bloed erin. Helemaal klaar mee, ben naar de spoedp ...
Wat heftig voor jullie zeg 🙁 Hopelijk gaat de koemelkvrije voeding jullie dan ook helpen. Het is zo zielig om je kindje zo te zien. Wat voorraad borstvoeding betreft: ik heb helaas ook alles weg gedaan. Durf het niet meer te geven. Nu kolf ik elke ochtend even na na de eerste voeding.

één maand geleden

Reactie op MBBB.

Vandaag de 14e luier met bloed erin. Helemaal klaar mee, ben naar de spoedp ...
Wij hadden net dezelfde symptomen. Pediater zei al snel dat het echt wel koemelkallergie is en ik op dieet moest. Soja ook te vermijden want hangt vaak samen. Ik heb dit laten testen door causopractor en ze reageert inderdaad sterk op koemelk, soja en geitenmelk. Ik mijd dit nu, ondertussen 3,5 weken verder en er begint eindelijk een beetje betering te komen maar het is nog niet 100% opgelost hier.

21 dagen geleden

Reactie op Bootje86

We hebben helaas donderdag pas de afspraak in het ziekenhuis, dus officieel ...
Hoe is de afspraak in het ziekenhuis verlopen? Mijn baby heeft nou 2 maanden af en aan puntjes bloed en slijm maar vamavond opeens best wat bloed. Ben ziek vd zorgen maar huisarts (en hap) vinden het geen spoed😪

20 dagen geleden

Reactie op Elm0

Hoe is de afspraak in het ziekenhuis verlopen? Mijn baby heeft nou 2 maande ...
Hier een heftige koemelkallergie! Sinds de introductie van af en toe een flesje kunstvoeding ging het van kwaad tot erger. De Pepti slaat ook nog niet aan. Koemelkvrij dieet voor mij gaat goed! Maar hier was het dus wel een beschadiging in het maagdarm stelsel veroorzaakt door een allergie!

20 dagen geleden

Reactie op MBBB.

Hier een heftige koemelkallergie! Sinds de introductie van af en toe een fl ...
Mocht je nog (tijdelijk) gedeeltelijk flesvoeding geven, ga dan over op Neocate (volledig koemelkeiwitvrij). Pepti is gelijk aan borstvoeding waarbij je nog koemelk binnenkrijgt, je lichaam verknipt het namelijk ook net als wat pepti doet. Neem aan dat de kinderarts hiervoor best een machtiging voor uit wil schrijven gezien de ernst. Hopelijk kan je snel weer over op volledige borstvoeding en gaat alles goed met de kleine!

20 dagen geleden

Reactie op Elm0

Hoe is de afspraak in het ziekenhuis verlopen? Mijn baby heeft nou 2 maande ...
De kinderarts vermoed toch koemelkallergie. We krijgen over een paar weken een provocatie test, zodat we het zeker weten. Nu ikzelf helemaal geen koemelk neem gaat het stukken beter met mijn dochtertje: minder huilen, minder poepen en ze groeit weer goed.

18 dagen geleden

Dames kan iemand meekijken. Vandaag de meest vreemde ontlasting gehad die ik ooit heb gezien. Huisarts zei; lange vezels of wormen. Kinderarts heeft me uiteindelijk niet teruggebeld (grrr.. morgen maar ff boos opbellen). Ik maak me echt hele erge zorgen: het moet een keer afgelopen zijn met het gehuil en de krampen.

18 dagen geleden

Reactie op MBBB.

Dames kan iemand meekijken. Vandaag de meest vreemde ontlasting gehad die i ...
Ik weet niet helemaal waar ik naar moet kijken? Ik zie een beetje waterige luier met wat slijm en misschien wat van die vetzaadjes. Wormen zou niet weten hoe dat eruit ziet... hebben ze destijds in het ziekenhuis om een sample van de stoelgang gevraagd voor het lab? Zeker bellen als ze jou zouden terugbellen!