39 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Het is een soort weefsel. Hard en stug.
Heb je het idee dat hij hard pest voordat hij poept? Dat de ontlasting te hard is?
Misschien ook omdat je gedeeltelijk over bent naar kunstvoeding dat de ontlasting veranderd?
Al ziet het er verder heel waterig en dun uit.
Ziet er nou niet echt uit als wormen…
Inmiddels arts gesproken ?
2 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Dames kan iemand meekijken. Vandaag de meest vreemde ontlasting gehad die i ...
En is er iets uitgekomen?
2 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Ja! Vandaag heeft de kinderarts weer gebeld. Ze vermoedden littekenweefsel ...
Oké ik ga maandag ook de huisarts bellen mijn dochter is super onrustig met drinken van haar flesvoeding veel diarree en veel scheten ook veel slijm erbij dus vandaar dat ik benieuwd was.
2 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Ja! Vandaag heeft de kinderarts weer gebeld. Ze vermoedden littekenweefsel ...
Hoe gaat het nu met de neocate? Wij kunnen er ook mee beginnen of aan het werk met een diëtist. Ik geef borstvoeding en word zo verdrietig van het advies om ermee te stoppen en over te gaan naar kunstvoeding. Ik geniet zo van bv geven en ze weten niet eens zeker of het een allergie is 😪
2 maanden geleden
Reactie op Elm0
Hoe gaat het nu met de neocate? Wij kunnen er ook mee beginnen of aan het w ...
Waarom krijg je het advies om te stoppen? Mij werd juist gezegd dat bv het allerbeste is. Ik gebruik de neocate puur als bijvoeding als ik een keer niet genoeg kolf. Meer voor m’n eigen rust.
Overigens weigert hij de voeding. Het is ook echt absurd smerig.
2 maanden geleden
Reactie op Boysmama20232024
Mocht je nog (tijdelijk) gedeeltelijk flesvoeding geven, ga dan over op Neo ...
Wij hebben inderdaad inmiddels de Neocate via de kinderarts. Noud wil het alleen niet drinken. Maar het is ook echt heel vies!
Flesjes met 40 neocate en 80-85 bv vindt hij oké. Dan maar langzaam opbouwen.
2 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Waarom krijg je het advies om te stoppen? Mij werd juist gezegd dat bv het ...
Kinderarts zei 2 weken neocate en als het bloeden dan stopt weten we zeker dat het een allergie is... ik probeer namelijk zelf al sinds half juli kma dieet maar blijft bloed in ontlasting tegenkomen 😪
2 maanden geleden
Reactie op Elm0
Kinderarts zei 2 weken neocate en als het bloeden dan stopt weten we zeker ...
Laat je alles van koemelk en andere dierlijke melk staan? Dus geen kaas etc en zelfs niet waar kleine hoeveelheden inzitten? En daarnaast ook geen soja? Mijn dochter heeft een heftige kma en verdraagt bijvoorbeeld ook geen soja en geen enkele minuscule hoeveelheid melk in mijn voeding (vb. Weipoeder in gv ontbijtkoek of filet américaine)
2 maanden geleden
Reactie op Tessa123456
Laat je alles van koemelk en andere dierlijke melk staan? Dus geen kaas etc ...
Jaa ik probeer het al een paar weken maar zo moeilijk. Bv nu had ik van die bevroren smoothie fruitpakjes gekocht bij de ah met banaan appel kers. Gemaakt met rijstmelk netjes... maar omdat ik een dieetdagboek moet bijhouden toch op de label gekeken zit er yoghurt in 🫠
2 maanden geleden
Reactie op Tessa123456
Laat je alles van koemelk en andere dierlijke melk staan? Dus geen kaas etc ...
In de nasikruiden zit ook soja bv. Dus soms schiet er per ongeluk toch iets tussen. Mag nog een weekje proberen voor we op neocate overmorgen... ga denk alleen aardappel en groente eten kan ik ook geen foutjes maken! 🫠
2 maanden geleden
Reactie op Elm0
In de nasikruiden zit ook soja bv. Dus soms schiet er per ongeluk toch iets ...
Ja makkelijk is het zeker niet 🫣 ik hoop voor je dat het lukt! Zou jammer zijn als je met die reden moet stoppen met de borstvoeding!
één maand geleden
Reactie op Elm0
Hoe gaat het nu met Noud?
Hee wat lief dat je vraagt!
Het waren pittige weken! Noud heeft een fikse allergie. Pepti kan hij ook niet tegen. Helaas wil hij Neocate niet drinken. Echt gewoon niet. Niet eens als het 20ml/110ml met borstvoeding gemengd is. Dus ik eet koemelkvrij.
Daarna hebben we eliminatie-provocatie gedaan voor soja, dit ging gelukkig goed. Toen voor pinda, dit ging ook goed. En als laagste voor ei, dit ging niet goed. Hij heeft ook een ei allergie.
Ook dat vermijd ik nu. Hij doet het goed hierop, maar ik merk dat ik het hele dieet best pittig vindt. Ook heeft hij nu 2, bijna 3, tanden. En ik vind het moeilijk dat ik niks anders heb dan borstvoeding dat ik m aan kan bieden. Qua kolven enzo zorgt dat ook voor de nodige druk.
Hij heeft echt veel gehuild en last gehad maar het lijkt erop dat het langzaamaan beter gaat. Zijn ontlasting zat na het vaststellen van de kma nog zeker 2 weken bloed in!
We kunnen evt nog een voeding op basis van soja proberen. In eerste instantie zijn we vorige week op advies van de kinderarts begonnen met hapjes, zodat ie ergens anders z’n voeding vandaan kan halen ook, maar ook dit weigert meneer 😂.
één maand geleden
Reactie op MBBB.
Hee wat lief dat je vraagt!
Het waren pittige weken! Noud heeft een fikse ...
Ik vind het echt heftig voor je, wij gaan er nu ook doorheen en langzaam beetje aan onderdoor. Ik ben nu onder behandeling bij kinderarts en diëtist, maar het lijkt erop dat onze jongen reageert op andere dingen dan zuivel. Ik houd een dagboek bij en ik weet zeker dat ik geen zuivel en soja eet, ook geen ei. Toch deze week weer 2x een bloederige luier. Ik vermoed 1x door rundvlees en 1x door haver. Ik ben bang dat hij een complexe intolerantie heeft en het maakt me zo gestressed en verdrietig dat hij zo lijdt. Ik moet me sterk houden maar kan eigenlijk wel de hele dag janken.