9 Reacties

22 dagen geleden

Ik heb ook een totaalruptuur gehad. Bedoel je echt onder je plasbuis of zeg maar binnen je vagina maar wel voelbaar zonder dat je naar binnen gaat zeg maar? Ik heb bij een bekkenbodemfysio laten checken en die zag dat ik geen verzakking had maar dat je baarmoeder miss nog wat laag hangt en daarbij drukt op je blaas en dat is wat je voelt

22 dagen geleden

Ik had dat ook van binnen, alsof het weefsel naar voren komt. De huisarts zei dat de vagina wand verslapt is door de bevalling en daardoor wat naar binnen valt. Dit is bij mij vanzelf wel weer strakker geworden.

22 dagen geleden

Reactie op Saarrie1012

Ik heb ook een totaalruptuur gehad. Bedoel je echt onder je plasbuis of zeg ...
Nee echt zichtbaar ook aan de buitenkant. Het is een uitstekende bobbel zegmaar, als ik met een spiegeltjes kijk zie je het heel goed

22 dagen geleden

Reactie op NaNa22

Ik had dat ook van binnen, alsof het weefsel naar voren komt. De huisarts z ...
Ja zo voelf het inderdaad, alsof er van ergens gewoon een deel naar buiten steekt. Ook omdat het zo gevoelig is, gevoeliger dan het gebied er omheen🤷‍♀️

22 dagen geleden

Reactie op Anoukxx

Nee echt zichtbaar ook aan de buitenkant. Het is een uitstekende bobbel zeg ...
Ik zou even een afspraak maken bij bekkenbodemfysio. Die kan ook meekijken!

22 dagen geleden

Even langs de huisarts, die kan het bekijken en je evt terugverwijzen naar de gyn als hij/zij dat nodig vind. Bobbels horen over het algemeen niet!

22 dagen geleden

Ik had de eerste maanden na bevalling ook het gevoel "dat er een tennisbal half uit mijn vagina hing". Eens gekeken met spiegeltje, en er was ook degelijk een ronding zichtbaar die er voor de bevalling niet zat, maar hing niet echt naar buiten. Inmiddels 5 maanden geleden bevallen, en het lijkt grotendeels weggetrokken. Wel voel ik het nog, ook tijdens seks. Voel me daardoor erg onzeker over mijn lichaam. Ik had in zwangerschap een verzakking van blaas, en vermoed zelf dat het daar ook mee te maken heeft. Ik moet nog steeds bij de bekkenbodemtherapeut op controle terug (iets met uitstel van executie 😅)

18 dagen geleden

Ga naar de bekkenbodem fysio! Die kan kijken / voelen. Ik heb nu na vier maanden nog steeds het gevoel dat het hoofd van mn baby daar nog klem zit (had zelf geen totaal ruptuur maar een tweedegraads ruptuur. Fysio heeft geconstateerd dat de baarmoeder erg laag hangt, deel van de bekkenbodem spieren staat gespannen, ander deel juist te ontspannen. En dan zit er nog een bult litteken weefsel. Nu oefeningen mee gekregen en dan hopen dat het goed komt. Fysio denkt van wel.

14 dagen geleden

Het kan ook een goed idee zijn om een check-up te laten doen bij een bekkenfysiotherapeut. Zij kunnen ook beoordelen of er sprake is van een verzakking. Bij mezelf merkte ik ook een soort bobbel op; het voelt niet alsof er iets uitsteekt, maar het ziet er wel anders uit. De fysiotherapeut en de gynaecoloog gaven aan dat het geen verzakking is, maar dat het weefsel anders is gevormd doordat er een baby is geboren. Ik merkte dit al rond de vier weken op, en nu, vijf maanden later, lijkt het nog niet veel veranderd. Ze gaven echter aan dat het echt tijd nodig heeft om volledig te herstellen.