10 Reacties

2 jaar geleden

Dit boek bestaat erover, verder weet ik niet of er boeken bestaan. Ons zoontje gaat later ook mee krijgen over zijn opa en overgroot opa die zijn overleden toen ik jong was, voor overgroot opa omdat hij daar naar vernoemd is en er hangt een hele grote foto van hem bij mij en mijn oma. Raar genoeg praat ik al over mijn opa tegen ons zoontje, hij snapt het misschien niet. Maar het voelt wel goed om te doen

2 jaar geleden

Thanks, dit is inderdaad een beetje wat ik bedoelde! :-)

2 jaar geleden

Ik weet dat er wel een boekje van Dick Bruna is, dat heet lieve oma pluis. Hierin is Nijntje haar oma verloren en is opa verdrietig. Misschien kan je vertellen dat het bij jullie juist andersom is.

2 jaar geleden

Als je op latere leeftijd wilt vertellen over je opa, zou je ook het boek ‘opa vertel eens’, kunnen overwegen. Je zou dan naasten kunnen vragen het over hem in te vullen zodat herinneringen over hem bewaard blijven.

2 jaar geleden

Reactie op MotherOf3

Als je op latere leeftijd wilt vertellen over je opa, zou je ook het boek ‘ ...
Ja die hebben we inderdaad ook al liggen. Was de bedoeling dat hij hem in zou vullen, maar helaas niet meer gebeurd. Nu nog door anderen laten doen 😅

2 jaar geleden

Je hebt een website. Fotoboekjevankarton.nl. zoiets. Daar kun je zelf een kartonboekje samenstellen met foto's van opa en foto's van jezelf met opa toen je klein was. Misschien niet wat je zoekt hoor, maar wilde het wel benoemen. Boekjes zijn ontzettend mooi en stevig en je kunt er al je creativiteit in kwijt.

2 jaar geleden

Reactie op daantjel

Dit boek bestaat erover, verder weet ik niet of er boeken bestaan. Ons zoon ...
Heb jij zelf dit boekje? Mijn vader is ook jong overleden en zou heel graag zoiets kopen voor ons zoontje, maar ik zie dat het ook over de hemel gaat. Ben benieuwd of dat heel uitgebreid is (wij zijn niet gelovig namelijk😊)

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft zijn opa ook nooit gekend en wij hebben het boekje “opa is er!” Echt heel mooi vinden wij het, je hebt ook een aantal pagina’s die je zelf moet invullen.

2 jaar geleden

Reactie op CarineW

Heb jij zelf dit boekje? Mijn vader is ook jong overleden en zou heel graag ...
Deze hebben wij, mijn zoontje heeft zijn opa ook niet gekend. Ook met pagina’s die je zelf moet invullen. Heel mooi boekje