13 Reacties
5 maanden geleden
Als je direct na het kolven een wijntje drinkt kan je na 3/4 uur weer live voeden. Als je eerder moet kolven zou ik niet helemaal leeg kolven als je bijna naar huis gaat om live te voeden, zit er nog een paar uur tussen zou ik leeg kolven. De druk eraf kolven kan ook nadelig zijn voor jezelf qua gevoel
5 maanden geleden
Alcohol en borstvoeding werkt hetzelfde als in het bloed. Na twee uur is het er wel uit, wil je meer zekerheid reken je tweeënhalf uur.
Het is een fabeltje dat het kolven ervoor zorgt dat de alcohol uit je melk gaat. Je moet kolven om je productie in stand te houden. Die melk kun je pasteuriseren of bijvoorbeeld in het badje doen.
4 maanden geleden
Hoi dames, nog een aanvullende vraag: er staat 2-3 uur per glas alcohol wachten voor je weer bv geeft, maar als je tussen 20.00 en 1.00 uur 3 glazen alcohol nuttigt (ruim verdeeld over de avond en veel water drinkt tussendoor) moet je dan echt 6-9 uur na het laatste glas rekenen of kun je iets minder ruim rekenen? Ik heb een feestje en was van plan de nachtvoeding met de fles te doen en dan de ochtend voeding (meestal rond half 8-8 uur) weer zelf te geven.
Ik heb alles gegoogled, maar ik lees alleen over het optellen van de tijd. Ik zou graag eigen ervaringen willen weten. Dank je wel alvast!
4 maanden geleden
Reactie op Lizzzyy
Hoi dames, nog een aanvullende vraag: er staat 2-3 uur per glas alcohol wac ...
Ik zou dat wel doen! Ik heb gisterenavond ook gedronken van ong 20-1 en hij heeft net al uit de borst gedronken om 07.30u. Ik geloof niet dat er nog veel alcohol in je lijf zit na al die tijd.
4 maanden geleden
Het percentage in melk is evenredig aan de hoeveelheid alchohol in het bloed. Daarom gebruik ik deze calculator.
https://www.alcoholhulp.be/alcoholcalculator#:~:text=0%2C5%20%2D1%2C5,meer%20aan%20het%20verkeer%20deelnemen.
Maar 1 of 2 wijntjes al helemaal verdeeld over een middag of avond is echt te verwaarlozen. Het is al verdund na inname, je baby krijgt niet die 12% van de wijn binnen 😅
4 maanden geleden
Reactie op Lizzzyy
Hoi dames, nog een aanvullende vraag: er staat 2-3 uur per glas alcohol wac ...
Ik las het zo dat wanneer je 2-3 glazen alcohol drinkt, je 6-9 uur rekent na je eerste glas en niet na je laatste glas. Maar nu ga ik twijfelen of ik het niet verkeerd heb geïnterpreteerd...
4 maanden geleden
Ik heb laatst ook weer voor het eerst gedronken tijdens een bruiloft. Ik dronk rond 18:00 uur m’n eerste wijntje en heb er vervolgens nog 2 op die avond, laatste was om 22:00 uur zoiets. Naar mijn weten kan je 3 niet voeden na 1 glas, in mijn geval waren het 3 glazen dus rekende ik 9 uur vanaf het eerste drankje. Ik zou dan om 3 uur weer mogen voeden maar ons kleintje komt niet meer ‘s nachts dus ik zat sowieso safe. Wel heb ik bij thuiskomt moeten kolven omdat het lekken al begon en dat heb ik dus uiteraard wel weggegooid.
4 maanden geleden
Reactie op MIFG
Ik heb laatst ook weer voor het eerst gedronken tijdens een bruiloft. Ik dr ...
Ja dit klopt, je rekent ongeveer 3 uur per glas. Dus als je tussen 20.00 en 22.00 3 glazen drinkt, zal de alcohol ongeveer om 5.00 uit je melk zijn. Het gaat niet perse om hoe verdund de alcohol is, maar om hoe snel je lever de totale hoeveelheid alcohol kan afbreken