2 Reacties
3 maanden geleden
Het ligt eraan wat je wil qua productie. Het kan zijn dat wanneer je een of meerdere voedingen gaat vervangen, dat jouw productie achteruit gaat en je steeds meer kv moet gaan geven. Voor sommige vrouwen geldt dit niet overigens.
Maar je kan gewoon welke voeding je ook wil vervangen vervangen door kv. Als je je productie gelijk wilt houden zal je moeten kolven wanneer je kv geeft.
3 maanden geleden
Wij zijn gestart met af en toe een fles kunstvoeding aanbieden, eerst incidenteel ipv gekolfde melk bijv.. ook om te kijken hoe ze daar op reageerde. Daarna een borstvoeding per dag vervangen door kunstvoeding (als je wil gaan afbouwen). Dit een tijdje volgehouden en nu weer een voeding vervangen. Je kan ook sneller afbouwen, maar ik vind het zelf wel fijn om het rustig aan te doen en hopelijk uiteindelijk de ochtend en avond borstvoeding over te houden.
Qua hoeveelheden adviseerde het cb om 150 ml x gewicht baby, gedeeld door aantal voedingen aan te houden.
Dat vind ik nu ik op 3 kunstvoedingen per dag zit wel een beetje puzzelen, aangezien borstvoeding nogal fluctueert, maar ze groeit nog goed en hoor het wel als ze honger heeft