6 Reacties
8 maanden geleden
Hoi! Geen idee of het echt datgene was of gewoon toeval, maar ik werk nachtdiensten en na mijn eerste nachten sliep onze kleine door. Mijn man gaf toen een flesje in de nacht, misschien dat hij het daardoor ‘afleerde’?
8 maanden geleden
Hier precies hetzelfde! Onze Kleine meid (ook 13 mnd) krijgt voor het slapen gaan borst maar wordt vervolgens om half 11 (actief drinken)en rond 3 uur (meer troost)altijd weer wakker. Mijn man kan haar soms wel in slaap krijgen met knuffelen maar als ik bij haar ga kijken wil ze niet gaan slapen zonder bij mij te drinken. Ik wil ondertussen ook heel graag weer aangesloten slapen haha! Ik volg.
8 maanden geleden
Hoii! Héél herkenbaar. Hier was het zelfs 5x per nacht en echt UREN huilen tot hij de borst kreeg en dan pas slapen. Wij hebben geprobeerd af te bouwen naar 1x per nacht.. maar dan bleef dit een drama. Tot ik op een gegeven moment het idee had dat het hem juist verwarde : ene keer werd hij wakker en kreeg ie geen borst, andere keer wel. Hij werd naar mijn idee ook echt wakker uit gewenning.
Ikwil mijn kind niet laten huilen én heb me mega schuldig gevoeld, maar toch had ik het idee dat hij zn rust niet pakte door gewenning en ook niet begreep wat de bedoeling was met 1x per nacht wel voeden. Dus zijn we cold turkey gestopt.
Om 19 u laatste voeding. En vanaf 06u mag hij weer (dan doe ik ook echt gordijnen open etc en beginnen we echt de dag. Niet na snoozen!) Wakker = drinken. Nacht = slapen (en wel een flesje met water eventueel) .
Serieus, dit leek voor ons echt een onmogelijk scenario. Echt, we hebben het eerder geprobeerd en dan kon het zo 4u duren voor hij sliep.
Maar na 2 nachten werkende blokjes al langer.... hij mocht echt alles he, om maar niet in zn eentje re huilen. Heb m vastgehouden / wiegen / nij ons inbed / water drinken / knuffelen. Hij heeft veeeel gehuild maar ineens snapte hij het wel. Geen borst als het donker is.
Hij wordt nog steeds wakker snachts. Maar t in slaap vallen is binnen 5 minuten gepiept nu. En mijnman kan evenveel als ik ;)
Voorafgaande heb ik wel vaak gezegd tegen hem: "als je 1 jaar bent is de melk bij mama snachts op" . Geen idee of dit hielp, maar vond t fijn om het voor te bereiden.
Mijn doorslag was een herinnering van mezelf. Iets heel anders natuurlijk. Maar vroeger had ik last van een bouilimia. Ik at ook snachts. Danwerd ik wakker en pakte ik chocola. Na een poos sliep iknoooit meer door. Ik werd altijd wakker : om chocola te eten. Het werd dus echt gewenning. Toen ik daarmee stopte (en nog geen kinderen had hahaaha) sliep ik weer door en werd ik nooit meer snachts wakker voor iets.
8 maanden geleden
Reactie op Rhada
Hier precies hetzelfde! Onze Kleine meid (ook 13 mnd) krijgt voor het slape ...
Heel toevallig, maar onze jongen (bijna 13 maanden) krijgt ook borstvoeding en wordt ook rond 11, 2/3 en 6 wakker. Ik volg ook even. Wel fijn om herkenning te hebben. Voelt alsof alle baby’s in mijn omgeving doorslapen. Al kregen die geen borstvoeding.
8 maanden geleden
Reactie op Mskl
Hoii! Héél herkenbaar. Hier was het zelfs 5x per nacht en echt UREN huilen ...
Wat fijn om te horen dat het bij jou na een aantal nachten beter ging. Wij denken er nu ook over om toch cold turkey te stoppen, maar vind het zo zielig omdat hij dan zo erg huilt, krijst en overstuur raakt. Dan ga ik toch vaak overstag. Maar het is inderdaad gewenning en hij gebruikt mijn borst snachts ook echt een beetje als speen.. thanks voor het delen!
8 maanden geleden
Mijn dochter van 13 maanden drinkt ook vaak rond die tijden. Soms slaat ze al die voedingen over, maar die keren zijn uniek🤪 Al zou ik niet spreken van meerdere nachtvoedingen. 23u is nog een late voeding, bij mijn eerste heel lang ook nog een droomvoeding rond dat tijdstip gedaan. Dan 1 nachtvoeding rond 2-3 uur. 6 uur is het ochtend. Ja, nog vroeg, maar geen nacht meer vind ik. 1 nachtvoeding is helemaal prima en vrij normaal denk ik. Het anders benaderen brengt ook mijzelf veel meer rust😉