8 Reacties
4 maanden geleden
Pittig hè, die gebroken nachten.. ik geef een combinatie en heb de ervaring dat een voeding met kunstmelk sneller en rustiger verloopt, maar dat ze er niet meer tijd tussen laat zitten.
4 maanden geleden
Dit is mijn derde keer borstvoeding. Geen ervaring met kunstvoeding, maar wel de ervaring dat het steeds eenvoudiger wordt! Hoe langer je voedt, hoe makkelijker (is mijn ervaring, er zijn altijd dingen maar dat is bij de fles neem ik aan ook).
Daarnaast maak je als moeder, tijdens het geven van de borstvoeding, bepaalde stofjes aan. Deze zorgen ervoor dat je weer sneller en dieper slaapt. Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je geen slaaptekort hebt hoor!
4 maanden geleden
Ik geef ook combinatie voeding. Ben sinds gisteren weer begonnen met werken op kantoor en zag het zelf niet zitten om met met de kolf, afgekolfte melk, koeltasje, laptop en de rest van m’n werkspullen elke dag een half uur heen en weer te fietsen naar m’n werk 😅.
Ik heb 2 maanden volledig borstvoeding gegeven en ben daarna langzaam volgens een afbouwschema over gegaan op 3x kunstvoeding (overdag) en 2x borstvoeding (voor het slapen en net wanneer ze wakker is). So far so good maar ik ben ook bang dat de productie af neemt. Hierom heb ik destijds wel een kleine voorraad opgebouwd in de vriezer.
Mijn dochter slaapt wel door van 19.00 tot 07.00 ongeveer dus heb geen nacht voedingen meer.
4 maanden geleden
Mijn dochter is van 25 april en ik geef ook volledig borstvoeding. Inmiddels slaapt ze de meeste nachten van 23/24 uur tot 6/7 uur door, maar hiervoor kwam ze ook iedere 2/3 uur.
Wij hebben verschillende dingen geprobeerd die allemaal op hun eigen manier werkten. Zo heeft mijn partner een tijdje een flesje gekolfde melk gegeven zodat ik 1 blok door kon slapen. Ook heb ik wel eens een nacht 'open bar' gedraaid waarbij ze dus naast mij in bed lag en kon drinken wanneer ze behoefte had en ik niet steeds volledig wakker hoefde te worden/blijven.
4 maanden geleden
Hier een mama van een zoontje van eind maart.
Hier werd het echt beter. Hij drinkt nu korter, ik denk effectiever doordat hij iets groter is. Overdag komt hij nog wel eens om de 2-2,5u , in de nachten om de 3, soms ook wel 4,5 uur.
Wat ook eerder genoemd is, je maakt zelf (en je baby volgens mij ook) stofjes aan met borstvoeding, waardoor je sneller weer in slaap valt.
Wat is het makkelijke vind aan borstvoeding, is dat het altijd beschikbaar, op de juiste temperatuur is èn ik het ook inzet als' troosttiet'. Dit lijkt mij met een flesje laatiger.
Ik had gedacht dat ik het kolven op werk een gedoe zou vinden, maar eigenlijk vind ik het wel fijn om verplicht 'pauze' te hebben om te kolven.
Veel succes! 🍀
4 maanden geleden
Ik snap de twijfel.. ik heb er zelf ook over nagedacht, maar onze dochter is rond de 12-13 weken opeens toch iets langer door gaan slapen. Je weet nooit wanneer dat moment er voor jouw baby aan zit te komen.
Ik had overigens wel het idee dat ik haar soms ook te snel ging voeden (huilen in de nacht = voeden). Nu probeer ik eerst een speentje te geven. Is ze dan even stil, top! Huilt ze weer, dan ga ik wel voeden.
Vannacht werd ze bijv. om 2u wakker, maar na haar speen pas weer om 4u. Nu hoop ik dat er ook nachten bijzitten dat ik van 11-4 kan slapen zonder dat ik eruit moet.. maar het begin is er :)
Ik duim mee dat het voor jou ook snel beter wordt
4 maanden geleden
Bedankt voor jullie reacties!! Ergens had ik de hoop dat hij op een flesje kunstvoeding misschien net iets langer zou doorslapen maar dat is valse hoop zo te lezen :) nog even volhouden dus! Hij heeft afgelopen week zomaar ineens een blok gemaakt met vier uur er tussen, wat maakt dat al een verschil :)